xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvornår er det tid at skifte sin Macbook Pro ud?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

2596

204
16. november 2018 @ 14:02
Bit kongen

Når ens MBP begynder at udvise skavanker, begynder man jo at tænke over, om maskinen skal skiftes ud med en ny.

Pt. har jeg en MBP 15" Retina ultimo 2013, som nu har ialt seks pixelfejl. Desuden virker Tab-tasten ikke længere - og idag er den venstre Shift-tast så også begyndt at gå ud ind imellem. Skal lige lære at bruge den højre Shift-tast istedet.

"Men er det nok til at købe en ny?", spørger jeg mig selv. Jeg har overvejet den nye Macbook Air, men synes hverken dennes processor eller grafikkort er helt på omgangshøjde. Desuden er det en 13"....er ikke glad for at gå ned på 13". 

Overvejet er naturligvis også en spritny MBP 15" uden Touchbar, men kvier mig noget vad at købe dette efterhånden gamle (og samme) design, velvidende, at der i løbet at 2019 nok kommer en opgradering på MBP-designet.

Derfor hænger jeg i bremsen mht. at købe en ny maskine. Ikke at jeg forventer hjælp fra nogen, men kunne alligevel være interessant at vide, hvad der egentlig fik dig til at skifte din MacBook ud, sidste gang du gjorde dette?

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  6
0
  454

2140

253
PowerPalle (Administrator)
16. november 2018 @ 14:23
ASCII jonglør
Factory skrev:

"Men er det nok til at købe en ny?", spørger jeg mig selv. Jeg har overvejet den nye Macbook Air, men synes hverken dennes processor eller grafikkort er helt på omgangshøjde. Desuden er det en 13"....er ikke glad for at gå ned på 13". 

Lad mig komme med et par betragtninger herfra.

a) Jeg havde også mine overvejelser ved at gå fra en 15" til en 13" men det viste sig at være overdrevet bekymring. 13" er mindst lige så god som jeg husker en 15". Dette er naturligvis baseret på mine behov og de går fra kodning (text) til Photoshop. Jeg regner ikke med, at jeg igen går op til en 15".

b) Jeg er ikke blevet venner med den nye Touchbar på de nyere MBP og kommer nok heller ikke til det. Ideen er god nok - det passer bare ikke til mine behov og vil måske ændre sig med tiden.

c) Jeg savner det gamle tastatur på MBP og kan ikke vænne mig til, at der ikke at så meget at føle på for mine fingerspidser men også at det nye tastatur larmer. Desuden har det nye tastatur problemer med støv, der kommer ind under tasterne således, at de ikke virker helt eller delvist. Det har Apple erkendt og har et udskiftningsprogram for dem der har mødt problemet.

d) Resten er godt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

700

12
16. november 2018 @ 14:44
Veteran

uh gasp hrfff  iiiih, 13" , elsker min 15". 

meeen 13" er måske godt nok...... ved ikke.

sidste gang jeg skiftede, var det min 13" AIR der måtte finde en anden og bo hos, nok mest pga skærmopløsningen.

det bliver nok også en 15" næste gang.

jeg bygger alt i toffifee og løg

78

1
16. november 2018 @ 20:02
Novice

Den er jo næsten ny i forhold til min early 2011 :-) 

Jeg ville cykle en tur forbi Supermacservice på Orionvej og snakke med dem inden jeg kasserede en så "ny" MBP.

1298

51
17. november 2018 @ 08:30
Stormogul

Min MBP late 2011 døde midt i vigtigt arbejde (havde backup) - ræsede de 30 km til nærmeste forhandler, og købte i april 2017 MBP 15" Touchbar.

Den har allerede været til reparation, har fået skiftet tastatur - men det driller igen. Bryder mig ikke om tastaturet, så skal der virkelig skrives meget, tager jeg ((afdøde) frues MBP 2010. Og se, nu lavede den dobbelt indtastning ved parentes igen. Så den skal nok ind igen under Apples reparationsprogram.

Touch Bar irriterer mig endskønt jeg bruger det lidt, men kunne sagtens undvære det.

Den første mac, jeg ikke er 100% glad for siden jeg i 1989 fik min første som siden er fulgt af nu 8 andre....

Så jeg ville klart prøve om min. MBP 2013 ikke kunne fixes, hvis det var mig!

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8824

245
17. november 2018 @ 08:34
Poseidon
Factory skrev:

Ikke at jeg forventer hjælp fra nogen, men kunne alligevel være interessant at vide, hvad der egentlig fik dig til at skifte din MacBook ud, sidste gang du gjorde dette?

1. Moderne batteri.

2. Portabilitet.

Jeg gik fra en 2006 MBP til en 2016 Macbook.

Der var engang en Mac...

2596

204
17. november 2018 @ 08:53
Bit kongen

En foreløbig tak for alles indlæg. Tror faktisk jeg vil forlænge min gode MBP 15 tommers levetid med ihvertfald en reparation af tastaturet, evt. et nyt. Her er SuperMacService blevet nævnt, de tilbyder nyt tastatur for kr. 2.500. Getitfixed.dk tilbyder samme for max kr. 1.500....hmmmm? De 6 pixelfejl kan jeg sagtens leve med.

byebye MacBook Air 2018. Du var skøn at betragte - på afstand. Men det bliver nok en hurtigere og forhåbentlig design-opdateret MacBook Pro, der bliver valgt alligevel. Engang i 2019...

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”