xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
509
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Formatere disk til både Mac og Windows
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

108

1
01. november 2018 @ 11:49
Novice

Hej herinde :-)

Jeg mener at kunne huske, at man kan formatere en ekstern HD til at kunne bruges både på Mac og en WIN maskine.

Formatet tror jeg er Ex-fat - so far so good. Men der er en del andre indstillinger i forbindelse med selve formateringen, som jeg plejer at gå galt i byen med - så at disken efterfølgende kun kan læses af en Mac eller en WIN maskine.

Har en af jer en detaljeret beskrivelse af hvordan settings skal være i "diskværktøjer" for at disken er anvendelig i begge syetemer ?.

På forhånd tak :-)

3
0
  325

5155

515
01. november 2018 @ 12:16
Yoda

Din Mac bør ikke have nogen problemer med at læse fra og skrive til ExFat. Du skal blot være opmærksom på, at du kun kan boote fra en disk, som er formateret i Extenden(Journaled), ikke fra ExFat eller NTSF.

Jeg plejer blot at vælge ExFat og så give disken et navn, før jeg trykker "Formatér". Jeg kan derfor ikke lige komme i tanker om andre indstillinger. Kan du være lidt mere specifik?

Hvis disken ikke vil vises på en Win PC efter en ExFat-formatering på din Mac, så prøv at formatere den i ExFat på PC'en, for alt andet lige burde din Mac  kunne se disken bagefter.

Nej, da

108

1
01. november 2018 @ 14:32
Novice

Tak, Tonny.

Jeg vil prøve fra PC - jeg mener der er nogle indstilinger - der skal vælges fra PC.

Den skal alene bruges som lagerplads til filer, der skal kunne tilgås fra begge miljøer

Jeg vender tilbage :-)

mvh/stjans 

3580

34
01. november 2018 @ 14:50
Virtual Machine

Ja. Du skal formatere den fra en Windows PC, fordi Mac'en vil formatere ExFat i en underpartition til en HPFS eller APFS bootsektor/partition eller noget i den stil. Og det kan Windows PC'en ikke finde ud af at bruge. Det var i hvertfald det jeg fandt frem til da jeg skulle gøre det samme i gamle dage.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future