Hej. håber der er en der kan hjælpe lidt :-)
Jeg er ved at kigge efter en ny bærbar det er tid at skifte fra min gamle Imac fra 09 af
Men er i tvivl om jeg skal gå efter 2017 eller 2018 model?
den skal bare bruges alm til net og div lette programmer ikke noget final cut osv, det vil være en computer jeg skal have i nogle år så derfor havde jeg tænkt 2018 modellen men er 2017 modellen lige så god?
ville jeg kunne mærke meget forskel på de 2 modeller?
Ved ikke hvor meget forskel der reelt vil være på opgaver såsom netsurf. Sikkert intet mærkbart.
Et par andre ting som 18 modellen har, som 17eren ikke har er true tone skærmen, samt den forbedrede beskyttelse af tastaturet. Om det løser de problemer der har været med de forrige modeller skal jeg ikke kloge mig på dog.
Modellen uden touchbar er stadig den “gamle” fra 17, og derfor skal du have en med touchbar for at få en 18 model.
Der er stor ydelses forskel mellem de 2 årgange, fordi Intel har smidt 2kerner ekstra i så 15" modeller er gået fra 4 til 6 kerner og 13" modeller er gået fra 2 til 4 kerner. Så de har fået en god gang ekstra muskler. Om du kan mærke det med de ting du skal køre, er ikke sikkert, men jeg ville gå efter 2018 med mindre der var meget stor økonomisk fordel i en 2017 model. Skal også nævnes at tastaturet er ændret og forhåbentlig løst de mange problemer butterfly tastaturet har givet. Officielt er det blevet mere lydløs, men uofficielt er det bedre beskyttet mod støv ved ekstra tildækning (som ganske sikker også har påvirket lydniveauet).
Men vent lige til efter tirsdag og se hvad Apple fremviser. Kommer nok ikke en ny Macbook Pro, men der er rygter om ny Macbook Air.
PallMei skrev:Men vent lige til efter tirsdag og se hvad Apple fremviser. Kommer nok ikke en ny Macbook Pro, men der er rygter om ny Macbook Air.
Macnyt tråden er her: Apple annoncerer Mac og iPad Pro event 30. okt.
Nu er de nye Macbook Air frigivet og du kan tage dem med i overvejelserne. Alternativt kender jeg en som har fejlkøbt denne model (datteren vil hellere have en air):
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/apple-macbook-pro-retina-mjlq2dka-15/p-248390/
Fra 20. Juli i år med 12mdr service aftale. Det er sidste generation inden touchbar modellerne og det kan der være mange fordele ved. Der er mag-safe til strømforsyning, diverse typer stik så man ikke behøver dongler til det hele og det gamle tastatur med længere vandring og uden de stabilitetsproblemer som har plaget de nye butterfly tastaturer. Den er 4-kernet og meget lig 2017 i processor ydelse.
PallMei skrev:Nu er de nye Macbook Air frigivet og du kan tage dem med i overvejelserne. Alternativt kender jeg en som har fejlkøbt denne model (datteren vil hellere have en air):
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/baerbar-pc/apple-macbook-pro-retina-mjlq2dka-15/p-248390/
Fra 20. Juli i år med 12mdr service aftale. Det er sidste generation inden touchbar modellerne og det kan der være mange fordele ved. Der er mag-safe til strømforsyning, diverse typer stik så man ikke behøver dongler til det hele og det gamle tastatur med længere vandring og uden de stabilitetsproblemer som har plaget de nye butterfly tastaturer. Den er 4-kernet og meget lig 2017 i processor ydelse.
Hvad er brugtprisen på fejlkøbet nu?