Den mail kom lige kort op på min tlf og jeg tænkte : hvad satan?!?
Så gok jeg hurtigt ind i Mail på min tlf og så at den blev slettet fra indbakke til skraldespanden. Jeg så det faktisk ske mens det foregik.
Så jeg skyndte mig lige at skifte kodeord.
Men jeg mistænker det meget at det er derfor jeg har haft problemer med iMan, mine Apple tv og AirPort Extreme. Lige siden jule aften har det bare kørt ad helvede til med alt det hele.
Nu prøver jeg lige at slukke mit modem for at få tildelt en ny ip adresse og så lave clean install på iMac og nulstille alle mine andre enheder.
Nu giver det mening hvorfor det kun sker sent om aftenen når det er fra PST. Amerikas vestkyst.
Det er sikkert Trump
Ja. Det er jo næsten sejt så
Jeg ser jævnligt folk der har været udsat for dette og så har hackerne låst Mac’en via iCloud Find My Mac og så er der pludselig et firmware kodeord på som brugerne ikke kender
Brug aldrig et evt. link fra sådan en mail til hvor du skal ændre password (det kan være selve hacket) og slå 2 faktor godkendelse til, hvis ikke du allerede har.
Ja ok. Jeg klikker aldrig på den slags. Men nu bliver tofaktor godkendelse slået til når jeg er kommet hjem fra arbejde :)
Hvor er det at 2factor skal slåes til ?
Sørg også for at skifte password på din Gmail-konto.
Da jeg tidligere har linket til et problem med at notifikationer fra Google Calendar kan åbne Mail-programmet, så er den konto måske også hacket..
jeg vil nok sige, skift alle kode på alle dine konti. det er ikke til at vide, hvilke af dem er blevet hacket. eller kan blive.