xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
516
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Vil vide, hvor jeg befinder mig!!
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

415

9
26. december 2017 @ 10:52
Seniormedlem

Jeg kan ikke lige lure, hvor det sker, men pludselig er Safari begyndt at spørge, hvor jeg befinder mig? Og den spørger ret tit. Det er typisk fra web-sider, hvor det kan betyde noget, hvor man er (fx dr.dk, som åbenbart helst vil vise regionalsiderne fra den region, hvor man aktuelt er). 

Man kan sætte et kryds - OK/ikke OK - og man kan bede om at valget bliver husket i et døgn.

Jeg er ved at blive vanvittig af at skulle forholde mig til dette! men jeg kan ikke finde ud af, 'hvem', der spørger. 

Er det ikke noget, man kan slå fra, og meget gerne også noget om hvor?

11
0
  183

1326

0
26. december 2017 @ 10:56
Stormogul

Det er den hjemmeside, du er på, der spørger.

Du kan slå det fra i Systemindstillinger > Sikkerhed & anonymitet > Lokalitetstjenester > Safari

2342

2
26. december 2017 @ 11:41
ASCII jonglør

Tak for det, så slipper man for det værste   

Under den nævnte indstillinger for Lokalitetstjenester optræder der på min MBP imidlertid også et punkt kaldet Flux og som er slået til. Laver jeg en søgning på maskinen efter dette, dukker intet op. Ved heller ikke rigtig, om det er et program eller en slags fil.

Nogen der har en forklaring?

3580

34
26. december 2017 @ 17:12
Virtual Machine

Er det ikke F.Lux? Et program der gøre dit display rødlig om aftenen?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2342

2
26. december 2017 @ 20:06
ASCII jonglør

Vel næppe under Lokalitetstjenester? Mener heller ikke, at F.Lux findes til OS X 10.5.5, som min MBP kører på - for er det ikke kun til iOS?

1784

48
26. december 2017 @ 20:14
Stormogul

dr.dk bruger det jævnligt så man kan se vejret, fuck dem.

Der burde være en valgmulighed aå man kan vælge for altid eller resten af dagen. Det er et Apple problem.

210

0
26. december 2017 @ 20:50
Suspenderet

Oplever det ikke. Måske fordi jeg bruger Adguard til safari/mac.
Bedste add-blocker, anti-tracker mm jeg har prøvet. Koster penge. Prøveperiode.

https://adguard.com/en/welcome.html

383

4
27. december 2017 @ 05:10
Suspenderet

Flux ligger under lokalitetstjenester fordi, at det skal vide hvor du er, så det kan ændre farvetoner på din skærm ved solnedgang. Solen går jo ned i henhold til, hvor man befinder sig. På et eller andet tidspunkt har du haft Flux installeret eller forsøgt på det i hvert fald. 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

2342

2
27. december 2017 @ 10:27
ASCII jonglør

Det er nok muligt, at Flux så alligevel har været ombord, men så er slettet. Anyway, efter at have fjernet flueben ved denne fil, er den forsvundet, og CleanMyMac3 viser intet Flux.

Og on topic: Efter at have slået Safari fra i Lokalitetstjenerster som anbefalet, bliver der altså alligevel på visse websider spurgt med en popup, om man vil bortgive sin position. Så der må også være en anden indstilling, som har med dette at gøre...

708

3
27. december 2017 @ 10:35
Suspenderet

Det er i Safari selv det skal afvikles... ved Websites(Globe) -> Location.. I kan rende rundt hele dagen på den anden måde. 

415

9
27. december 2017 @ 11:01
Seniormedlem

Tak skal du har'!

Det er jo fint nok med vejrudsigter o.lgn., men irriterende ellers ...

2342

2
27. december 2017 @ 14:21
ASCII jonglør
Allan Nyholm Nielsen skrev:

Det er i Safari selv det skal afvikles... ved Websites(Globe) -> Location.. I kan rende rundt hele dagen på den anden måde. 

Er det her du mener?:

Safari under Indstillinger/Anonymitet/Webstedets brug af lokalitetstjenester/Afvis uden at spørge samt flueben i Bed websted om ikke at spore mig