Ekstern harddisk figurerer ikke på skrivebordet. Den kan heller ikke åbnes i finder. Jeg har været i diskværktøj, hvor jeg kan se den, men den er passiv. Jeg har forsøgt at gøre den aktiv, men aktivknappen aktiveres ikke. Jeg kan fint høre harddisken arbejder, og lampen blinker.
Er der hjælp at hente?
Prøv at afmontere den (trække stikket mellem HD og computeren), og derefter tilslutte den igen.
Hej !
Ville lige høre om du har Formateret den til Mac-System ? - Dvs. "Mac OS udvidet journaled" !
Tak for svar.
Ja, den er Mac formateret og fungerer som timemachine. Det er en kamerat jeg hjælper. Han ville tilslutte harddisken til backup, hvordan så den ikke havde opdateret siden marts måned 17. Da han så tilsluttede den kunne den ikke vises på skrivebordet. Jeg kunne se i diskværktøj at harddisken var passiv. Jeg prøvede at gøde den aktiv, men den reagerer ikke.
Får du lov til at ompertionere den, eller er det også gråt ?
Tak for svar.
Har prøvet nogle gange, men desværre! Jeg tror jeg formateret harddisken. Den er godt nok sat op til timemachine, men der findes anden backup.
Tak for svar.
Ompertioneringen er grå, men kan god aktiveres, men der sker ikke noget. Når jeg mærker og ser på HD er der "liv" i den. men ikke på computeren
Har før oplevet at MacOS ikke kan gøre noget ved en disk, men så har jeg en gamme iMac som kan boote op med osX 10.9 og der kan Disk Utilitiy klare næsten alle disk's.
Apple har jo omskrevet Disk Utility programmet (til det dårligere).
Men ellers, så køb en ny disk - de koster jo næsten intet idag.
Det lyder som en defekt harddisk. Prøv at slutte den til en anden maskine.
Tak for svar. Jeg har prøvet flere maskiner, men uden resultat. Jeg må nok købe en ny
Tak for svar.
Jeg har prøvet en ældre maskine (2009) uden resultat. Jeg køber en ny.