xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
516
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Logitech MX Anywhere 2 mus hopper af Bluetooth konstant
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

33

0
01. december 2017 @ 12:06
Suspenderet

Hey Macnyt!

Mega lang tid siden, jeg har været her... lækkert nyt layout ellers :)

Nå, til spørgsmålet:

System: 10.13.1
MacBookPro (Retina, 15-inch, Late 2013)

Jeg har for 1 md siden købt en Logitech MX Anywhere 2 mus, som har kørt uden problemer. Men nu er den begyndt at "fryse" og tabe forbindelsen til Bluetooth. Det eneste der virker, er at tænde/slukke for musen et par gange indtil den connecter igen. Jeg kan ikke helt finde ud, hvor problemet opstår - om det er soft- eller hardware, der skaber noget interferens. MBP'en er koblet til min Cinema Display via en Belkin USB-Hub (fordi at Display'en ikke havde nok spænding til div. udgange). Jeg har opdateret Logitech-softwaren også.

Har I nogen ideer? Og kan I anbefale en lækker mus m/snor, som vil være et alternativ til mig? Jeg er grafisk designer.

Tak for hjælpen... og glædelig 1. dec herfra :)

/Henrik

4
0
  159

1833

1
01. december 2017 @ 12:22
Stormogul

Hvis du har mulighed for 5GHz WiFi, men køre 2,4GHz, så skift til 5GHz.

BT og Micro-ovne benytter også 2.4GHz + WiFi fra en hel masse naboer, hvis du bor i lejlighed..

2.4GHz WiFi er stort set ubrugelig i min lejlighed, ikke mindst hvis jeg ønsker bruge BT headset. også. Både lyd og internet hakker, samt speedtest viser hastighed på internet er under 1/5.

Significant

33

0
01. december 2017 @ 12:27
Suspenderet

Hey Palle,

Jeg tror alt her i husstanden kører 5GHz faktisk - og vi bor i lejlighed omgivet af godt 20 netværks.
Det er ret mærkeligt - jeg havde også samme issue med en Rat mouse - og den kører på sin egen channel. Min iMac har slet ikke de samme problemer - det er kun på MacBook'en, at jeg oplever mangel på connection - både med Bluetooth eller via Logitech Unify-systemet.

8824

245
01. december 2017 @ 13:06
Poseidon

Jeg har samme mus, og den mister i korte perioder forbindelsen til min 2016 Macbook, men kun når Wifi er slået til på modellen. Slår jeg det fra, så fejler den aldrig. En del Googling fortæller mig at det desværre er et normalt problem. :(

Men vil da prøve at skifte til 5Ghz som Palle foreslår.

Der var engang en Mac...

2230

52
01. december 2017 @ 17:07
ASCII jonglør

Jeg har også samme mus - jeg benytter den medfølgende Unify USB connector, sat i et USB stik på min højre side af min 2016'er MacBook Pro, og benytter musen på samme højre side - dette giver mig ikke nogen problemer med dette set up -  men hvis jeg sætter Unify USB connector på den venstre side, og stadig benytter musen på den højre side, så hopper og danser musen, pga. en eller anden interferens (jeg mister dog ikke forbindelsen) - og jeg benytter 5GHz WiFi.

Bluetooth er for ustabilt uanset hvilke side du benytter musen - der findes også rigelig læsestof omkring dette på div. fora på nettet.