Hej på min gamle Macbook Pro fra 2008 havde jeg installeret "SMC Fan Control" og sat blæserne til at køre lidt højere RPM før at køle bedre.
Nu har jeg investeret i en ny 2017 Macbook Pro, men jeg syntes nemt den bliver varm, til trods for at den står på en stand hævet ca. 10 cm over bordet. Det er heller ikke fordi den arbejder meget (har nogen gange kun Safari åbent, andre gange Football Manager 2017), dog står den står docket til en 40" 4K skærm og egen skærm er aktiv/tændt samtidig (2 skærme).
Nogen der har erfaring med bedre køling på nyere macbooks? evt. blæser control.
Jeg har aldrig rigtig helt forstået det med at have et ønske om at kontrollere blæserne? Apple har jo sat blæserne til det niveau der er nødvendigt for at levere køling, men samtidigt sikre maskinen mod overophedning?
Udover at alle-unibody's er holdbare, lækre osv, så er en af ideerne også at alukabinettet (modsat plastikkabinetterne), hjælper din Mac med at komme af med varmen. På den måde bruges kabinettet til at fjerne varmen fra din Mac, og aflaster dermed blæserne, og ja så bliver maskinen varm - det er sådan set meningen ;)
Og din Mac vil aldrig brænde sammen, da den selv lukker ned inden da ;)
Det hjælper heller ikke at hæve den over bordet, for der er ingen køkeriller under bunden på den.
Dog vill jeg se på hvilke processer der belaster din maskine så meget siden den bliver varm. Det kunne jo være noget ubetydeligt- eller buggy software der rister din Mac
Min MBP touchbar fra 16 er den køligste MBP jeg har haft.... så mon ikke det er noget software noget❓