Jeg har en iMac som er til rep og jeg har fået besked på der går længe før de har stumperne.
Er der en måde hvor jeg kan tage den harddisk med styresystem og programmer som de har taget ud af maskinen og lave en kopi som jeg kan gendanne på en Mac mini så den kan bruges om en tro kopi.
Hvis jeg kunne tage en backup med f.eks. timemachine og genskabe den på Mac mini.
Er der nogen der ved hvad der er lettes at gøre?
/Magnus
Jeg bruger ikke selv TimeMachine, selvom jeg burde. Men er backup'en ikke kædet uløseligt sammen med maskinen der er taget back-up fra?
Men aliwl er jeg er faktisk i næsten samme situation. For jeg har skiftet min HDD ud med en SSD i min iMac, og så skal have reddet mine data fra den gl. HDD. Til det har så har jeg så bestilt et USB - SATA adaptor kabel til ca 30-40 kr på iBæj, så jeg kan suge mine data ud af min HDD som ligger på nøgen bordet på den måde.
Du skal bare have en SATA til USB connector, og så kan du boote direkte fra harddisken og arbejde på din Mac Mini som om den var din iMac. Så slipper du også for alle mellemtrinene, og kan smide din disk tilbage i iMac'en og fortsætte som intet var sket, når den kommer tilbage.