Hej alle, jeg har en Macbook Pro fra ca. 2010. Den fik for et års tid siden skiftet harddisk til en Samsung SSD.
Den har kørt fint indtil for et par dage siden, så gad den ikke starte mere. Jeg tænkte at det måtte være disken det var galt med og prøvede derfor først at formatere den. Det kunne jeg ikke. Fik en fejl om at den ikke kunne formateres da den ikek kunne skrive på de sidste blocks.
Så fandt jeg den gamle alm. harddisk frem og smed den i, men det gik heller ikke så godt. Maskinen kunne ikke boote på den disk. Det kan være vel være noget software/firmware der ikke længere passer sammen ?? Så tog jeg en ny SSD disk. Men det gik skisme heller ikke. Kan ikke få lov at formatere disken, får en fejl omkring problemer med at gøre den passiv. Den samme fejl fik jeg på den originale disk da jeg forsøgte at formatere den.
Altså 3 diske der pludselig ikke virker ?? Så nu er mit spørgsmål til jer...
Er det mest sandsyneligt at kablet er dødt eller måske hele motherboardet eller hvad et nu hedder ??
Hej Anders.
Det lyder rigtig meget som et defekt SATA-kabel (harddiskkabel)
Jeg har lige haft samme problem - og fik fantastisk hjælp i denne tråd:
http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=14907264385137823
I mit tilfælde var det på SATA-kabel og SDD, der var gået på samme tid - det kan sagtens være, at det kun er dit kabel.
Men alt hvad du skriver om ikke at kunne gøre disken passiv og ikke kunne skrive på de sidste blocks stemmer 100% med de fejlmeldinger jeg fik. Lås ovenstående tråd, så er du meget klogere!