Jeg skal til at trække en del netværkskabler i vores hus. Kan I anbefale tang, kabel, stik og hvad jeg ellers skal bruge for at gøre det bedst muligt?
Hvis I har andre gode råd til trækning af netværkskabler, så hold jer endelig ikke tilbage :)
Har du tænkt at kablerne blot skal være løse eller skal de termineres i dåser i/på væggen?
Hvis de skal termineres i dåser, så tag og kig på LK Actassi produkt serien.
Det koster lidt, men det kommer til at blive super flot og godt.
Og så kan du frit trække standard netkabler fra dåsen og hen til det produkt der skal forbindes.
Her lige nogle links til en tilfældig forhandler af disse produkter:
LK Actassi Konnektors https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/actassi-s-one-rj45-konnektor
LK Actassi Dataudtag https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/lk-fuga-actassi-dataudtag-1m
Løst utermineret Netkabel https://www.greenline.dk/k/elartikler/kabel-ledning/netvaerkskabel/p/netvaerkskabel-ftp-cat6
Jeg vil klart anbefale at trække CAT6, og jeg vil også forslå at du trækker skærmet CAT6, så du undgår støj og lignende problemer.
Husk at vælge de rigtige Konnektors til den kabel type du vælger.