xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
516
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Knas med YouSee DSL og iPhones
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)

336

0
01. februar 2017 @ 13:25
Lærling
Hejsa
Jeg har fået YouSees telefonstiksbaserede internet-løsning herhjemme. Hastigheden er ok til prisen herude på bøhlandet, og der er wifi dækning overalt i huset på macbooks, printere, mm. med både 2.4 og 5GHz.

Der er bare det lille problem, at vores iPhones (på 5Ghz) ofte mister netværksforbindelsen på wifi. Der er ikonet for wifi-signal, men ikke hul igennem.

Lappeløsningen er lynhurtigt at slå wifi fra/til på iPhonen. Men det er i længden ret irriterende.

Nogen der ved, om det er noget, man kan konfigurere sig ud af på YouSee-routeren?
  4
0
  552

1641

24
01. februar 2017 @ 14:49
Stormogul
Afhængig af hvor de har anbragt jeres router, er det med garanti et dækningsproblem.. Den sidder sikkert nede ved gulvet et eller andet sted i huset, og rækkevidden halveres når frekvensen fordobles...
2,4Ghz x 2= 5GHz
Once you go Mac - You'll never go back..!

23

0
02. februar 2017 @ 15:06
Let øvet
Generelt er Yousee routeren bare noget l...
Jeg har selv koblet min egen ASUS rt-ac68u til Yousee routeren via wan på Asus til Lan på Yousee routeren.
Men som Giffi også siger, så kræver 5Ghz meget mindre interferenc end 2,4Ghz. Så derfor kan det ind imellem være endog meget svært. At opnå en stabil 5Ghz forbindelse. Så derfor kan en 2,4Ghz forbindelse ofte være at foretrække

Mvh Steen
iMac ME089 - Macbook Pro MD101 (8gb ram) - Apple TV 3 gen - Apple TV 4 Gen 32gb - iPhone 6s 64gb - iPad Air 32gb Wifi - Apple Watch Sport Black

1641

24
02. februar 2017 @ 17:15
Stormogul
Giffi skrev: Afhængig af hvor de har anbragt jeres router, er det med garanti et dækningsproblem.. Den sidder sikkert nede ved gulvet et eller andet sted i huset, og rækkevidden halveres når frekvensen fordobles...
2,4Ghz x 2= 5GHz

Og TDC's trådløse i deres router på væggen er generelt noget skrammel, som ikke virker....
Siger en mand der har brugt 34 år af sit liv, for at arbejde for TDC-Mobil
Once you go Mac - You'll never go back..!

336

0
02. februar 2017 @ 17:17
Lærling
Rækkevidden er fin, vil jeg sige. Der er fuldt signal i det meste af huset. Problemet kan opstå 3-4mtr fra routeren. Og det er kun iPhones.