Hejsa Jeg har fået YouSees telefonstiksbaserede internet-løsning herhjemme. Hastigheden er ok til prisen herude på bøhlandet, og der er wifi dækning overalt i huset på macbooks, printere, mm. med både 2.4 og 5GHz.
Der er bare det lille problem, at vores iPhones (på 5Ghz) ofte mister netværksforbindelsen på wifi. Der er ikonet for wifi-signal, men ikke hul igennem.
Lappeløsningen er lynhurtigt at slå wifi fra/til på iPhonen. Men det er i længden ret irriterende.
Nogen der ved, om det er noget, man kan konfigurere sig ud af på YouSee-routeren?
Afhængig af hvor de har anbragt jeres router, er det med garanti et dækningsproblem.. Den sidder sikkert nede ved gulvet et eller andet sted i huset, og rækkevidden halveres når frekvensen fordobles... 2,4Ghz x 2= 5GHz
Generelt er Yousee routeren bare noget l... Jeg har selv koblet min egen ASUS rt-ac68u til Yousee routeren via wan på Asus til Lan på Yousee routeren. Men som Giffi også siger, så kræver 5Ghz meget mindre interferenc end 2,4Ghz. Så derfor kan det ind imellem være endog meget svært. At opnå en stabil 5Ghz forbindelse. Så derfor kan en 2,4Ghz forbindelse ofte være at foretrække
Mvh Steen
iMac ME089 - Macbook Pro MD101 (8gb ram) - Apple TV 3 gen - Apple TV 4 Gen 32gb - iPhone 6s 64gb - iPad Air 32gb Wifi - Apple Watch Sport Black
Giffi skrev: Afhængig af hvor de har anbragt jeres router, er det med garanti et dækningsproblem.. Den sidder sikkert nede ved gulvet et eller andet sted i huset, og rækkevidden halveres når frekvensen fordobles... 2,4Ghz x 2= 5GHz
Og TDC's trådløse i deres router på væggen er generelt noget skrammel, som ikke virker.... Siger en mand der har brugt 34 år af sit liv, for at arbejde for TDC-Mobil