Tak for gode råd, jeg har reset Linksys router, det hjalp intet.
Samsung mobil og min iPad kører fint på 5 Ghz nettet, men min Mac Book den vil ikke på internettet.
Men kører fint på 2,4 Ghz. nettet ?
Jeg opgiver efterhånden at komme på det 5 Ghz net med min Mac Book og må accepterer at den ikke kan komme på.
Ellers tak til alle for gode råd herinde.
Hvis der en der har et guldkorn så er jeg da klar til at prøve :-)
Hej Persen61
Her er en lidt anden betratning: Den store forskel på din nye og gamle router er, at den nye understøtter AC altså båndbreden på 80mhz (hvor N: kører på enten 20 eller 40 mhz og G: kører på 20mhz)
Din mac kan ikke forbinde til AC 5ghz da den ikke understøtter AC Wifi det gør din iPad heller ikke hvis den er af lidt ældre dato, hvis din Samsung nyere kan den godt understøtte AC wifi.
Hvis dette er tilfældet så har du måske i din opsætning sat båndbreden til 80mhz eller eller noget alla AC 5ghz only.
Din Mac understøtter ikke 80mhz kanalerne = kanal 100 , 102 osv.
Du kan evt. prøve følgende indstilling
Netværk Mode = blandet
kanalrækkevide = auto (20 eller 40) 20 er best i byer og 40 er godt på landet 80 best til ac only på landet
kanal = auto
kanalviden bestemmer kanal nummer 20mhz = 1-13 40mhz= 32, 40 osv 80mhz= 100, 102 osv.
håber du kan bruge dette
Har prøvet at sætte routers 5 Ghz.net, til 20 mhz kanal 36, Blandet netværks Mode.
Det hjalp ikke meget, så regner med at det er det du skriver, et hardware problem, som ligger i netkortet.
Kunne godt tænke mig at skifte netkortet i min Mac Book, men ved ikke om hvordan styresystemet reagere på nyt hardware.
Det er jo ikke mange penge for et nyt netkort, og det er jo sikkert et Intel der sidder deri :-)
Ellers tak for inputtet :-)
Du skriver jo ikke, hvor gammel din MBP er. De holder jo generelt lang tid, så hvis din har nogle år på bagen, kan den jo være så gammel, at den slet ikke kan 5 GHz. Noget, som du har tjekket?
Har skrevet det længere oppe, den er fra midt 2012 :-)
Hvilken sikkerhedsmode har du anvendt til indlogning?
Du kan vælge mellem WEP, WPA/WPA2 eller WPA2.
Det er vigtigt at du har valgt WPA2 på din Linksys.
Kører den der hedder WPA2 / WPA.