xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
516
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
spærre bærbar
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1814

79
18. januar 2017 @ 00:39
Stormogul
Hej.

er der nogen der ved om der findes et program hvor man kan "låse" sin mac hvis man forlader den så den altså stadig er tændt men man kan ikke bruge det. ved godt man bare kan lukke den i men vil hellere bare kunne låse skærmen og tastatur så man ikke skal logge ind igen og refresh sin browser, logge på wifi igen og alt muligt.
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.
  14
0
  153

1493

39
18. januar 2017 @ 06:11
Stormogul
Kan du ikke bare sætte til at du kræver password, og kræve det efter screensaver? det er indbygget i mac os.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1814

79
18. januar 2017 @ 16:43
Stormogul
Ville gerne at det kunne ske med det samme og ik skulle vente på screensaver, jeg bryder mig ikke om tanken om at lade min bærbar stå i x antal minutter inden der kommer kode på hvis jeg sidder på skolebænken eller andre steder f.eks på arbejdet med "fremmede" mennesker og jeg skal forlade min computer, at lukke den er selvfølgelig en mulighed men da jeg er på nettet via mobilen så skal man forbinde hver gang man åbner igen og sådan noget.

kunne godt være der var nogen der kendte et program man bare lige kunne åbne også låste den computeren med kode.
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

1600

1
18. januar 2017 @ 16:46
Suspenderet
Here's a quick guide to locking your Mac
Navigate to System Preferences > Security & Privacy > General
Enable the 'Require password' option
On your keyboard press the following simultaneously: Control + Shift + Eject (or Power)
kilde

1814

79
18. januar 2017 @ 17:10
Stormogul
jeps det er også fint nok men er jo det samme som vågeblus også smider den forbindelsen til mobilen også skal man tilslutte igen og genindlæse websiderne, i hverfald thesettlersonline der køre flash. vil bare have muligheden for at den står tændt men med tastaturlås.
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

1600

1
18. januar 2017 @ 17:15
Suspenderet
In System Preferences > Energy Saver, check the box for "Prevent computer from sleeping automatically when the display is off" (on laptops, this is under the Power Adapter tab)

3580

34
18. januar 2017 @ 17:19
Virtual Machine
Han kan vel osse bare logge ud af sit skrivebord når han forlader den, og så vil den bare stå og vente på et login igen.
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1814

79
18. januar 2017 @ 17:22
Stormogul
Det var også en mulighed, lader ikke til der findes et program man bare kan åbne også kræver det en kode for at kunne bruge computeren igen. er måske ønske tænkning.
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

1493

39
18. januar 2017 @ 17:26
Stormogul
Pjock skrev: Det var også en mulighed, lader ikke til der findes et program man bare kan åbne også kræver det en kode for at kunne bruge computeren igen. er måske ønske tænkning.


altså det er jo indbygget i mac os alt det du ønsker via ovenstående? ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1814

79
18. januar 2017 @ 17:30
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:
Pjock skrev: Det var også en mulighed, lader ikke til der findes et program man bare kan åbne også kræver det en kode for at kunne bruge computeren igen. er måske ønske tænkning.


altså det er jo indbygget i mac os alt det du ønsker via ovenstående? ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.


altså min erfaring siger mig at når jeg går på vågeblus eller logger min bruger af når jeg så kommer på igen så skal jeg først finde min mobils wifi igen og logge på det og derefter skal alle mine safari sider genindlæse. men måske bare min macbook pro der skal det, kan være i andre ik oplever det.

jeg syntes bare det er træls
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

1600

1
18. januar 2017 @ 17:34
Suspenderet
Pjock skrev: altså min erfaring siger mig at når jeg går på vågeblus eller logger min bruger af når jeg så kommer på igen så skal jeg først finde min mobils wifi igen og logge på det og derefter skal alle mine safari sider genindlæse. men måske bare min macbook pro der skal det, kan være i andre ik oplever det.

jeg syntes bare det er træls

Og du har sat det flueben til i mit sidste indlæg?

2230

52
18. januar 2017 @ 17:34
ASCII jonglør

1814

79
18. januar 2017 @ 18:11
Stormogul
macxpert skrev:
Pjock skrev: altså min erfaring siger mig at når jeg går på vågeblus eller logger min bruger af når jeg så kommer på igen så skal jeg først finde min mobils wifi igen og logge på det og derefter skal alle mine safari sider genindlæse. men måske bare min macbook pro der skal det, kan være i andre ik oplever det.

jeg syntes bare det er træls

Og du har sat det flueben til i mit sidste indlæg?


ja har jeg gjort, vil lige prøve at lege lidt mere med det i nat på jobbet når jeg er på via mobilen igen. håber det virker der.
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

1814

79
19. januar 2017 @ 05:41
Stormogul
macxpert skrev:
Pjock skrev: altså min erfaring siger mig at når jeg går på vågeblus eller logger min bruger af når jeg så kommer på igen så skal jeg først finde min mobils wifi igen og logge på det og derefter skal alle mine safari sider genindlæse. men måske bare min macbook pro der skal det, kan være i andre ik oplever det.

jeg syntes bare det er træls

Og du har sat det flueben til i mit sidste indlæg?


Indtil videre virkede det i nat, den røg ikke af min internet hotspot fra ipaden en eneste gang, skulle dog refresh mit settlers online hvis den var på logget af/vågeblus for længe men det må jeg åbenbart leve med men den beholdt internet forbindelsen. tak for hjælpen, så er jeg da halvvejs :)
Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

8824

245
19. januar 2017 @ 08:23
Poseidon
Kodeord på skærmskåneren. Derefter sæt skærmskåneren til at aktivere i et hotspot, eller lav en service eller applescript der starter den. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.
Der var engang en Mac...