Lige nu har Bilka en 27" imac model MK462DK/A på tilbud. Men da jeg vil tjekke muligheden ud for, at kunne opgradere den på Ifixit.com, så bruger de et andet nummersystem eks. EMC2390.
Hvordan finder jeg ud af, hvilke modeller der stemmer overens?
Jeg vil bare gerne tjekke modellen og de forskellige muligheder ud. Jeg går nemlig kold, når det ikke er samme nummersystem. Og bilka siger aldrig noget om versionår og produktion på deres hjemmeside.
Tommy: everymac svarer desværre ikke lige nu her hos mig. Men tak.
Og Rene: det var lige det, som jeg manglede. Tak
Og så kan jeg så se, at der er en besparelse på 2200. Men så skal jeg påregne udskifning til ssd på et tidspunkt. Og jeg skal beholde mit gamle tastetur med nummerisk. Ram kan jeg selv skifte. Skønt. Og, at det er en model med retina (Det står i deres annonceblad, men ikke på hjemmesiden). Det var nogle af de ting, som jeg gerne ville tjekke ud. Nu skal jeg bare vurdere behov og økonomi kontra lyst til at få en ny og opdateret mac. Og lidt mere nørderi i tekniken.
Kent Amond Jørgensen skrev: Lige nu har Bilka en 27" imac model MK462DK/A på tilbud. Men da jeg vil tjekke muligheden ud for, at kunne opgradere den på Ifixit.com, så bruger de et andet nummersystem eks. EMC2390.
Hvordan finder jeg ud af, hvilke modeller der stemmer overens?
Programmet Mactracker er også fint til formålet. Under den nævnte iMac angiver det: Under 'EMC': 2834. Under 'Order Number': MK462LL/A (3.2 GHz with AMD Radeon R9 M380), MK472LL/A (3.2 GHz with AMD Radeon R9 M390), MK482LL/A (3.3 GHz with AMD Radeon R9 M395)