Dirla skrev: Jeg orker simpelthen ikke at bøvle med det, så jeg sender min MBP på værksted. Så får jeg jo også garanti på udført arbejde.
Hvad må det koste (fix og færdig med clean installation af OS) at skifte en harddisk ud til en 500 GB SSD i en MBP mid-2010?
Datene kopierer jeg selv over fra den gamle.
Hvad skal jeg sikre mig at de gør på værkstedet? Valg af SSD-model?
Altså, det tager jo snildt et par timer at installere OS X, og det er vel til værkstedstimepris, med mindre der opereres med et fast tilbud.
Du har jo selv begge diske, så hvis du selv kloner harddisken over på SSD'en med Carbon Copy Cloner, skal du kun bløde prisen for at få disken skiftet. Husk at SSD'en først skal formatteres i Extended(Journaled).
Du kan også vælge at ny-installere OS X på SSD'en og så bruge Overførselsassistent til at flytte selve brugerkontoen med over.
Vær opmærksom på, om du automatisk får dine e-mails med, eller om du manuelt skal eksportere dem til SSD'en.
Men, altså, sååå svært er det ikke at skifte disk i en 2010'er; de 8 skruer ud (2 lange og seks korte), bunden løftet af, harddisken pillet ud, de fire små skruer fra siderne af harddisken flyttet over på SSD'en, SSD'en ind på plads, bunden på og skruerne i igen. Det tager højst 10 minutter.