Hej. Min godt brugte rejse-macbook 1.1 fra 2006 er ved at stå af. Efter 11 år Har I en nyere model til salg, der kan erstatte den gode gamle. Skal kun bruges til at komme fint på nettet og alm. programmer. Min. 320 hdd. 13". Max. 2500,-
Nej tak til ssd, hat, briller, klipfisk og petroleum. Måske skal jeg lave en ny tråd - så kan I more Jer videre her. Ok, det er fredag aften... god weekend :-)
Hvorfor ikke SSD!?! Er det noget principielt, noget religiøst eller noget fobisk?
Er det økonomisk? Troede ellers alle i 2017 kunne være med på SSD vognen for 327,00 kroner for en spritny, plomberet SSD.
Ideelt til en rejse MacBook.
Jeg skrev hat og briller ikke for at ødelægge tråden, men for at drille Macexperten der altid anbefaler SSD, vel vidende at en Macbook er et helvede at skifte harddisk på.
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
Bersærken skrev: Jeg skrev hat og briller ikke for at ødelægge tråden, men for at drille Macexperten der altid anbefaler SSD, vel vidende at en Macbook er et helvede at skifte harddisk på.
Kun Air og retina modellerne. De ældre modeller der benyttede 2,5" sata diske er lette at opgradere.
Jegersolen skrev: De gamle macbook pro computere med gråt tastatur var ikke lette at skifte harddisk på heller.
Det gyser stadig i mig når jeg tænker på min iBook G4 hvor harddisken stod af efter 14 måneder, det var en krig at sætte ny harddisk i sådan en, på de fleste pc's kunne man bare åbne en klap i bunden og det var det...
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
Jeg har en Macbook fra 2010 liggende. Det er ikke en Macbook White, men modellen der er lavet i polycarbonat og er utroligt lækkert og strømlinet designet. Den er på 2,4 ghz og harddisk på 500 gb, og kører fint med de nyeste styresystemer. Jeg kan evt. sende dig nogen billeder - den er i absolut pæn stand. Skal koste 1500,-
Jegersolen skrev: Jeg har en Macbook fra 2010 liggende. Det er ikke en Macbook White, men modellen der er lavet i polycarbonat og er utroligt lækkert og strømlinet designet. Den er på 2,4 ghz og harddisk på 500 gb, og kører fint med de nyeste styresystemer. Jeg kan evt. sende dig nogen billeder - den er i absolut pæn stand. Skal koste 1500,-
∆rgerligt at du som Mac reparatør ikke gør det til en absolut principsag at smække en lille SSD (til bare 327,00 kroner) i enhver kompatibel Mac, der kommer fordi dit skrivebord.
Især i 2010 MacBook, hvor effekten af en SSD er ubeskrivelig ift HDD på 500GB og 5400RPM.
Men 1827,00 kroner for en 2010 MacBook med SSD er også en absolut sindssyg lav og konkurrencedygtig pris.
Jegersolen skrev: Jeg har en Macbook fra 2010 liggende. Det er ikke en Macbook White, men modellen der er lavet i polycarbonat og er utroligt lækkert og strømlinet designet. Den er på 2,4 ghz og harddisk på 500 gb, og kører fint med de nyeste styresystemer. Jeg kan evt. sende dig nogen billeder - den er i absolut pæn stand. Skal koste 1500,-
Ja, tak. Send bare et par fotos, så tager vi den derfra. Vh Lasse Lama (snabel a) youseepost.dk
Hej Macxpert. Jeg reparerer ikke og køber/sælger heller ikke maccer mere.
Den omtalte mac er een jeg bare har beholdt fordi jeg synes den er den smukkeste macmodel der er lavet. Men det er jo lidt dumt at have den liggende når den sjældent bliver brugt.
Jeg kan sagtens forstå at du synes der burde en ssd i den. Det vil gøre computeren langt hurtigere og samtidig er en ssd jo ikke så ømfindig over for slag og stød.
Men køber skriver jo at det er underordnet. Måske har han een ssd som han vil putte i selv? :-)
Jegersolen skrev: Hej Macxpert. Jeg reparerer ikke og køber/sælger heller ikke maccer mere.
Den omtalte mac er een jeg bare har beholdt fordi jeg synes den er den smukkeste macmodel der er lavet. Men det er jo lidt dumt at have den liggende når den sjældent bliver brugt.
Jeg kan sagtens forstå at du synes der burde en ssd i den. Det vil gøre computeren langt hurtigere og samtidig er en ssd jo ikke så ømfindig over for slag og stød.
Men køber skriver jo at det er underordnet. Måske har han een ssd som han vil putte i selv? :-)
Jegersolen skrev: Hej Macxpert. Jeg reparerer ikke og køber/sælger heller ikke maccer mere.
Den omtalte mac er een jeg bare har beholdt fordi jeg synes den er den smukkeste macmodel der er lavet. Men det er jo lidt dumt at have den liggende når den sjældent bliver brugt.
Jeg kan sagtens forstå at du synes der burde en ssd i den. Det vil gøre computeren langt hurtigere og samtidig er en ssd jo ikke så ømfindig over for slag og stød.
Men køber skriver jo at det er underordnet. Måske har han een ssd som han vil putte i selv? :-)
Tjah... hvem ved, måske? Men så bliver det altså ikke en lille tøse-SSD på 128gb til de berømte 327 kr :-) Spøg til side. Jeg rejser/holder ferie ofte ret primitivt, og vil derfor ikke have dyrt og tjekket mac-udstyr med. Behovet er der ikke. Den gamle MacBook 1.1 har gjort det godt i 10 år. Men jeg går da og venter på hvornår Apple opdaterer iMac-linien. Mon ikke det bliver med SSD som standard. Og ja. Enig. Den MacBook du vil sælge mig er en smuk maskine. Sikke meget snak. Det er de andres skyld. Skal vi ikke få lavet en handel... :-)