xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
436
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
AE som forlænger af andet netværk
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)

1280

42
21. december 2016 @ 13:30
Stormogul
Har lige installeret 4G løsning m Huawei B315 modem/router.
Den står godt til at fange signalet udefra (60/20 mod før 3/0,5 via kobber) men dårligt mht fordeling af signal til hele huset.

Har nu hekset med at sætte min Airport Extreme op som forlænger af netværket (trådløst, da kabling er næsten umuligt). Har googlet, læst, resettet, læst mere, resettet igen osv.

AE har fin forbindelse, og kan ses via Airport Værktøj, men det virker ikke til at den forlænger signalet.

Håber macnyts hjælpsomhed og viden slår til
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  20
1
  642

34

3
21. december 2016 @ 15:32
Let øvet
Det er lidt svært at forstå hvad du har gjort. Så jeg gør nogle antagelser:

Airport extreme (AE) er forbundet over Wifi til dit Huawei modemet.

1. Har du været inde i din AE under fanen "Wireless"
2. ∆ndret "Network Mode:" til "Extend a Wireless Network"?
3. Derefter indtaster du det netværk du ønsker at forbinde til i "Wireless Network Name:"
4. Udfylder "Wireless Security"
5. Udfylder "Wireless Password"
6. Udfylder "Verify Password"
7. Trykker "Update"
Din AE genstarter og forhåbentlig udvider din AE netværket fra dit modem.

Jeg håber du kan gætte dig til de danske oversættelser hvis din AE er på dansk.

Ellers skriv gerne hvad du har prøvet og hvor det evt går galt.

1280

42
21. december 2016 @ 16:46
Stormogul
Mikkel Guldberg skrev: Det er lidt svært at forstå hvad du har gjort. Så jeg gør nogle antagelser:

3. Derefter indtaster du det netværk du ønsker at forbinde til i "Wireless Network Name:"
7. Trykker "Update"

Præcis dette har jeg gjort flere gange: Når AE er genstartet blinker den gult, og jeg må resette

2214

49
21. december 2016 @ 17:27
ASCII jonglør
Er det ikke kun Apple's egne routere som man kan forlænge via WiFi - ikke alle og en hver ??

1600

1
21. december 2016 @ 17:36
Suspenderet
Læsestof. Måske en mulighed.

2214

49
21. december 2016 @ 17:41
ASCII jonglør
macxpert skrev: Læsestof. Måske en mulighed.

Men hvis WiFi skal være slået fra på modem'et, kan det jo ikke forlænge dette netwærk - eller har jeg misforstået noget ??

1600

1
21. december 2016 @ 17:43
Suspenderet
My bad

2214

49
21. december 2016 @ 17:49
ASCII jonglør
Will an Airport Express extend the Wi-Fi of another-non Apple Access Point?

Extend an existing Wi-Fi networkís range.

If you already have a wireless network in your home and want to extend its range, AirPort Express can help. Just place it in range of your primary base station ó an AirPort Extreme, Time Capsule, or another AirPort Express ó and near the area where you want your wireless connection. Launch the easy-to-use AirPort Utility app on your iOS device or Mac, and youíre mere minutes away from long-range Wi-Fi enjoyment.

First, you need the Express connected to Ethernet. Make sure that the main non-Apple router is set to share a public IP address. Next, when setting up the Express, just set up its Network name and Password exactly the same as the network used by your non-Apple router. The network mode needs to be "Create a wireless network," it should Connect Using "Ethernet," and Connection Sharing needs to be "Off (Bridge mode)."

PS: Jeg har en Airport Express jeg ikke længere benytter, hvis du står og mangler en.

1280

42
21. december 2016 @ 19:19
Stormogul
Rene Larsen skrev: Will an Airport Express extend the Wi-Fi of another-non Apple Access Point?

Extend an existing Wi-Fi networkís range.

If you already have a wireless network in your home and want to extend its range, AirPort Express can help. Just place it in range of your primary base station ó an AirPort Extreme, Time Capsule, or another AirPort Express ó and near the area where you want your wireless connection. Launch the easy-to-use AirPort Utility app on your iOS device or Mac, and youíre mere minutes away from long-range Wi-Fi enjoyment.

First, you need the Express connected to Ethernet. Make sure that the main non-Apple router is set to share a public IP address. Next, when setting up the Express, just set up its Network name and Password exactly the same as the network used by your non-Apple router. The network mode needs to be "Create a wireless network," it should Connect Using "Ethernet," and Connection Sharing needs to be "Off (Bridge mode)."

PS: Jeg har en Airport Express jeg ikke længere benytter, hvis du står og mangler en.

tak - den havde jeg set i løbet af frustrationerne, men den kræver vist kabling via Ethernet?
1) Vil det sige, at Extreme ikke kan bruges?
2) har en gammel express
3) hvor langt kan man trække et Ethernet kabel uden tab?

2214

49
21. december 2016 @ 19:23
ASCII jonglør
Du sætter Express'en direkte i dit modem - med et kabel - og så via Express'ens WiFi kan du forlænge rækkevidden med en anden Apple router - fx. din Extreme.

1280

42
21. december 2016 @ 19:37
Stormogul
Rene Larsen skrev: Du sætter Express'en direkte i dit modem - med et kabel - og så via Express'ens WiFi kan du forlænge rækkevidden med en anden Apple router - fx. din Extreme.

Lyder smart - men min Express er oldgammel og dermed langsom. Hvilken er din? Seneste?

2214

49
21. december 2016 @ 19:44
ASCII jonglør
Martin Ammentorp skrev:
Rene Larsen skrev: Du sætter Express'en direkte i dit modem - med et kabel - og så via Express'ens WiFi kan du forlænge rækkevidden med en anden Apple router - fx. din Extreme.

Lyder smart - men min Express er oldgammel og dermed langsom. Hvilken er din? Seneste?

Er de ikke ens alle sammen ??

Min WiFi er max 300Mbit som er en af de "gamle" N-netwærk releases - og der er ikke kommer nye modeller på market siden jeg købte min i USA.

Jeg ved ikke hvilke Update der kom i går - Apple Releases Firmware Update 7.7.8 and 7.6.8 for AirPort Base Stations With Back to My Mac Bug Fix ??

2214

49
21. december 2016 @ 19:50
ASCII jonglør
Alternativ find en Extreme til så du har en i hver ende.

34

3
21. december 2016 @ 20:53
Let øvet
Martin Ammentorp skrev:
Mikkel Guldberg skrev: Det er lidt svært at forstå hvad du har gjort. Så jeg gør nogle antagelser:

7. Trykker "Update"

Præcis dette har jeg gjort flere gange: Når AE er genstartet blinker den gult, og jeg må resette

Når Airport Extreme blinker gult så plejer man at kunne gå ind i "AirPort Utility" og få en forklaring på hvad din AE brokker sig over. Har du mulighed for at undersøge hvad der står? Måske kan det hjælpe dig videre til en løsning?

1280

42
21. december 2016 @ 21:36
Stormogul
Mikkel Guldberg skrev:
Martin Ammentorp skrev:

7. Trykker "Update"

Når Airport Extreme blinker gult så plejer man at kunne gå ind i "AirPort Utility" og få en forklaring på hvad din AE brokker sig over. Har du mulighed for at undersøge hvad der står? Måske kan det hjælpe dig videre til en løsning?

forskellige beskeder fik jeg: Intet internet, basen understøtter ikke... etc. Så jeg opgiver lige nu. Ser evt på det i morgen - prøver måske forslaget med kabling

1045

28
21. december 2016 @ 21:46
Stormogul
I denne tråd blandes Express og Extreme godt sammen, og jeg er også i tivl om, hvad du har prøvet.

Men vigtigt er, at din Extreme står i "Bridge Mode" hvis du skal forlænge dit netværk.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1280

42
21. december 2016 @ 22:10
Stormogul
Beman skrev: I denne tråd blandes Express og Extreme godt sammen, og jeg er også i tivl om, hvad du har prøvet.

Men vigtigt er, at din Extreme står i "Bridge Mode" hvis du skal forlænge dit netværk.

Jeg har: Gammel Express (version 6.3) + næstsidste Extreme (A1408)

Kan begge bruges som den der tilsluttes ikke-apple udstyret (hvor wi-fi ikke kan slås fra)

42

0
22. december 2016 @ 00:19
Let øvet
prøv at læse dette link... måske nogle tricks!!
klik
Mactosset

1280

42
22. december 2016 @ 08:07
Stormogul
Thomas Kongstad skrev: prøv at læse dette link... måske nogle tricks!!
klik

Tak Thomas, havde nu set det. Problemet er, at Huawei ikke bryder sig om den fremgangsmåde

1280

42
22. december 2016 @ 20:34
Stormogul
Hvad med en extender? Kan den ikke hjælpe mig med dækning i huset?

F.eks. denne

eller den her

383

4
22. december 2016 @ 22:18
Suspenderet
Jeg har haft netop det setup du gerne vil have, men godt nok med en Huawei B310 og en AirPort Express, og det virkede altså.

Har ikke min Huawei længere, så jeg kan ikke tjekke mine indstillinger, men blot informere om at det altså kan virke ;)
Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)