xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
434
187
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forbind Time Capsule til Infuse på AppleTV
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)

4

0
20. januar 2016 @ 00:13
Nyt medlem
Hej.
Jeg vil gerne være i stand til at dele film der ligger på TC med AppleTV4 via Infuse appen.

Jeg har nu ihærdigt forsøgt at dele både fra TC og fra min iMac uden held.

TC, iMac og AppleTV er alle tilsluttet det samme wifi og jeg kan i Infuse på AppleTV se både TC og iMac under "tilgængelige delte drev". Når jeg vælger TC eller iMac, indtaster brugernavn og kodeord, og trykker gem, så bliver jeg fanget på skærmen med teksten "tester forbindelse".

Jeg har på iMac'en slået deling af arkiver til og også slået SMB til, men indtil nu ingen held.

Alle gode råd er meget velkomne.
  22
0
  597

576

0
21. januar 2016 @ 19:24
Kaptajn
Jeg kan kun sige at det virker hos mig. Endda uden en iMac i ligningen. Jeg også Filebrowser på iPad/iPhone til det samme.
Apple Watch 5, AppleTV4, iPad 2018, iPhone 7, iPod Shuffle4, TimeCapsule,

700

9
21. januar 2016 @ 21:25
Veteran
du skal ind i airport, (værktøj til din timecapsule)
dvs airportværktøj-diske-slå arkiv deling til + del via wan.
jeg kan ikke lige huske hvilken en af dem du skal slå til (jeg har markeret begge,) men prøv det.
jeg bygger alt i toffifee og løg

4

0
21. januar 2016 @ 22:39
Nyt medlem
Tak begge to for input.

Jeg bør måske lige nævne at jeg er ret noob når det kommer til opsætning af netværksrelaterede sager. Derfor er mit problem givet vis ret elementært.

Som udgangspunkt vil jeg helst forbinde til TC, så hvis jeg kan få jeres hjælp til det, så vil jeg være meget taknemmelig.

Jeg har i AirPort værktøj slået arkivdeling til under "diske", men kan ikke se "del via WAN". Under "netværk" står min routerfunktion til "fra (brofunktion)". Under "internet" står opret forbindelse vha til "DHCP" - er det derfor at jeg ikke kan se "del via WAN"?

Min TC er via Ethernet forbundet til en router som jeg har fået af min internet udbyder. Det er måske derfor at routerfunktionen er sat til brofunktion. Men hvad sker der med min netforbindelse hvis jeg sætter TC til DHCP?

En anden ting jeg er lidt i tvivl om er hvilket brugernavn og adgangskode jeg skal bruge til Infuse. Er brugernavnet "navn på base" og adgangskoden "adgangskode til base" som jeg kan finder under "base" i AirPort værktøj? (Jeg synes nemlig jeg har læst på FireCores hjemmeside at brugernavnet blot skulle være det generiske "admin" når man bruger TC)

Håber ovenstående info er nok til at jeg kan blive hjulpet i mål, på forhånd tak.

700

9
21. januar 2016 @ 23:50
Veteran
Arkivdeling og del via WAN er to felter der står lige over hinanden når du er inde i diske via airportværktøj.
Mht adgangskode til infuse mener jeg bestemt at det er det samme som til TC.
jeg bygger alt i toffifee og løg

1833

0
22. januar 2016 @ 06:19
Suspenderet
Adgangskode afhænger af hvad du indstillet det til under disk. Så vidt jeg husker kan det være samme som timecapsules (er IKKE wifi koden), et andet eller konti med individuelle tilladelser.

576

0
23. januar 2016 @ 07:02
Kaptajn
Du bør ikke dele med WAN, da udefrakommende så har adgang til din disk.
Apple Watch 5, AppleTV4, iPad 2018, iPhone 7, iPod Shuffle4, TimeCapsule,

4

0
23. januar 2016 @ 11:32
Nyt medlem
@hoejfed: jeg ved godt hvor "del via WAN" knappen burde være, men den er der ikke - muligvis fordi TC står i bridge mode.

Mit første spørgsmål går derfor på om det er en nødvendighed at TC står til DHCP og NAT for at få den til at virke med Infuse? Er der nogen der har TC indstillet til bridge mode og samtidig har den oppe at køre med Infuse?

1045

28
23. januar 2016 @ 12:07
Stormogul
andlauge skrev: @hoejfed: jeg ved godt hvor "del via WAN" knappen burde være, men den er der ikke - muligvis fordi TC står i bridge mode.

Mit første spørgsmål går derfor på om det er en nødvendighed at TC står til DHCP og NAT for at få den til at virke med Infuse? Er der nogen der har TC indstillet til bridge mode og samtidig har den oppe at køre med Infuse?

Ja, har gjort det hos min datter. TC i bridgemode med delt disk. Fungerer fint med Infuse.
Har ikke sat adgangskode på adgang til delte diske.

Har ikke noget godt bud på hvorfor det ikke fungerer hos dig, men du kan jo prøve ar koble ATV direkte til TC med LAN og se om Infuse kan oprette forbindelse.
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1045

28
23. januar 2016 @ 12:37
Stormogul
Rettelse - har slået adgangskode til "med adgangskode til enhed". Altså samme kode som til WiFi.

1833

0
23. januar 2016 @ 13:27
Suspenderet
Beman skrev: Rettelse - har slået adgangskode til "med adgangskode til enhed". Altså samme kode som til WiFi.

Nej, det er samme kode, som skal bruges ved adgang til indstillinger, i airport manager.

1045

28
23. januar 2016 @ 14:04
Stormogul
Signifikant skrev:
Beman skrev: Rettelse - har slået adgangskode til "med adgangskode til enhed". Altså samme kode som til WiFi.

Nej, det er samme kode, som skal bruges ved adgang til indstillinger, i airport manager.

Har ingen kode/der er ingen kode, til "indstillinger i airport manager". Jeg åbner Airport Utility- enten fra OS X eller iOS - og kan frit og uden besvær, bevæge mig rundt og redigere indstillinger.

Hvad er Airport manager?

Kode til deling af diske er slået til med "adgangskode til enhed". Bruger det når jeg f.eks logger på fra FileBrowser, Good Reader mv. og fra Apple TV 4 til TC.

Det fungerer fint, hver gang - altså samme kode som til WiFi, når "adgangskode til enhed" er valgt. Man kan også vælge "med adgangskode til disk" eller "med konti".

Misforstår måske din kommentar?

1833

0
23. januar 2016 @ 14:25
Suspenderet
Beman skrev: Har ingen kode/der er ingen kode, til "indstillinger i airport manager". Jeg åbner Airport Utility- enten fra OS X eller iOS - og kan frit og uden besvær, bevæge mig rundt og redigere indstillinger.

Nok fordi du har gemt adgangskoden i nøglering, ligesom jeg har. Prøv at søge efter navnet på din timecapsule i hovednøglering.

Hvad er Airport manager?

Airport værktøj/utility. Skrev fra hukommelsen, som ikke altid er lige skarp.

Kode til deling af diske er slået til med "adgangskode til enhed". Bruger det når jeg f.eks logger på fra FileBrowser, Good Reader mv. og fra Apple TV 4 til TC.

Det fungerer fint, hver gang - altså samme kode som til WiFi, når "adgangskode til enhed" er valgt. Man kan også vælge "med adgangskode til disk" eller "med konti".

Misforstår måske din kommentar?

Din misforståelse er, at adgangskoden til enhed ikke er lig den trådløse adgangskode (WiFi). Det er 2 forskellige koder, angivet 2 forskellige steder. Enhedens under fanen Base og WiFi under fanen Trådløs. Du kan selvfølgelig have sat koderne til at være ens.

1045

28
23. januar 2016 @ 14:56
Stormogul
@Signifikant

Forstår stadig ikke din argumentation, da jeg ganske tydeligt skriver, at hvis man vælger "adgangskode til enhed" automatisk genererer samme navn og adgangskode som til WiFi. Det er faktum, og undrer mig over, at du påstår andet?

Har ingen "nøglering" på min iPhone - testede lige fra ny iOS-enhed, der aldrig tidligere har været forbundet med Airport Utility/Verktøjer.

Jo, jo, med WiFi navn og kode.

Tror nu ikke, at trådstarters problem er adgangskoden, da han/hun ikke har nævnt, at det skulle være problemet. I så faldt, havde jo Infuse svaret "forkert adgangskode". Så, diskussionen er fuldstændig overflødig!

Men, trådstarter spørger om det fungerer med TC i Bridgemode fra Apple TV 4 med Infuse - og det gør det!

1833

0
23. januar 2016 @ 15:17
Suspenderet
Beman skrev: @Signifikant

Forstår stadig ikke din argumentation, da jeg ganske tydeligt skriver, at hvis man vælger "adgangskode til enhed" automatisk genererer samme navn og adgangskode som til WiFi.

Jeg ved ikke hvor du automatisk genere adgangskode. Men faktum er, at enhedens adgangskode og den trådløse kode, er 2 forskellige. At du kan vælge, at bruge samme kode begge steder ændre ikke dette.

Det er faktum, og undrer mig over, at du påstår andet?

Har ingen "nøglering" på min iPhone - testede lige fra ny iOS-enhed, der aldrig tidligere har været forbundet med Airport Utility/Verktøjer.

Hvis har oprettet icloud på din nye enhed og sat icloud ti at synkronisere nøglering, så er der ikke noget hokuspokus i det. Jeg syntes du skulle finde din Mac og tjekke, din hovednøglering som jeg beskrev.

Jo, jo, med WiFi navn og kode.

Tror nu ikke, at trådstarters problem er adgangskoden, da han/hun ikke har nævnt, at det skulle være problemet. I så faldt, havde jo Infuse svaret "forkert adgangskode". Så, diskussionen er fuldstændig overflødig!

Men, trådstarter spørger om det fungerer med TC i Bridgemode fra Apple TV 4 med Infuse - og det gør det!

Han skriver den hænger. Jeg syntes også det er vigtig ikke at sprede den misforståelse at enheden adgangskode skulle være lig wifi-adgangskoden.

@OP. Der skal ikke indtastes brugernavn, med mindre du har angivet konti som adgangskontrol. Kun password, som er lig Basens, med mindre du har angivet specifikt adgangskode til disk.

1045

28
23. januar 2016 @ 16:15
Stormogul
Signifikant skrev:
Hvis har oprettet icloud på din nye enhed og sat icloud ti at synkronisere nøglering, så er der ikke noget hokuspokus i det. Jeg syntes du skulle finde din Mac og tjekke, din hovednøglering som jeg beskrev.

Tror heller ikke på hokus-pokus Har fravalgt iCloud synkronisering med nøglering på min nye iOS enhed (og andre iOS-enheder). Har desuden fundet min Mac - den stod, hvor der den plejer at stå, til min store glæde.

Beskriver bare min opsætning og du bliver ved med, at argumentere for noget andet. Fint, men sådan fungerer det bare ikke på de enheder jeg har testet.

Sprede en misforståelse - jeg beskriver den opsætning jeg har lavet hos min datter, og det fungerer.

Hvordan er din opsætning, med Apple TV 4, Infuse og TC? Kører det, eller er du bare ude i, at gætte og være påståelig, uden at have de nævnte enheder og Apps?

7

0
23. januar 2016 @ 16:49
Nyt medlem
Jeg havde et problem med at tilslutte TC.

Problemet blev løst da jeg skrev "administrator" som brugernavn og TC'ens password som password.
[link=www.thyde.dk]thyde.dk[/link]

1833

0
23. januar 2016 @ 17:49
Suspenderet
Beman skrev: Hvordan er din opsætning, med Apple TV 4, Infuse og TC? Kører det, eller er du bare ude i, at gætte og være påståelig, uden at have de nævnte enheder og Apps?

Jeg gætter ikke eller er påståelig. Har alle nævnte enheder og køre uden problemer. Har dog udelukkende streamet Chromecast på det seneste.

Men for god ordens skyld fyrede jeg op for ATV og prøvede med WiFi kodeordet også. Det lader sørme til at begge kan anvendes også selv om den ikke engang er på trådløs netværk, men kablet til timecapsulen. Så jeg bukker mig i støvet og erkender at det er hip som hap om det er basens eller den trådløse adgangskode der anvendes.

Man kan så spekulere over (eller lade være), hvorfor det er tilfældes, når Apple skriver:
Beskyt disken med adgangskoden til basen
Når de hedder henholdsvis "Adgangskode til base" og "trådløs adgangskode" Lidt en øjenåbner og kan være at jeg skal skifte til specifik adgangskode på min disk, for at ikke alle der er på mit trådløse net også har adgang til min disk..

4

0
23. januar 2016 @ 22:33
Nyt medlem
Hej alle.

Godt at få afklaret at det ikke burde være noget problem at bruge TC i bridge mode (og uden "del via WAN" hakket af)

For lige at følge op på nogle af alle kommentarerne, og forhåbentlig få det til at virke, så kommer her yderligere information.

1. Under "tilgængelige delte drev" i Infuse kan jeg se min TC og vælge den.

2. Uanset hvad jeg har prøvet, så får jeg beskeden "tester forbindelse" efter at have tastet brugernavn og adgangskode og trykket gem. (Har prøvet at lade den stå op til en halv time uden at beskeden ændrer sig)

3. Jeg får ikke at vide at brugernavn eller adgangskode er forkert, men blot "tester forbindelse" (også selvom jeg vælger åbenlyst forkerte oplysninger). Derfor kan problemet næppe være relateret til brugernavn og adgangskode.

4. Jeg har prøvet at slutte AppleTV direkte til TC med Ethernet, men jeg får stadig beskeden "tester forbindelse".

5. Jeg har som sagt min TC fysisk forbundet til en ISP router og sat op via bridge mode (i AirPort værktøj). Men jeg bruger min TC til at lave et lokalt trådløst netværk som også mit AppleTV er tilsluttet. Er det et problem at bruge dette netværk fremfor det direkte netværk fra routeren?

6. I AirPort værktøj under "internet" -> "opret forbindelse vha" har jeg TC sat til "DHCP". Et alternativ er "statisk" - ville denne valgmulighed kunne hjælpe mig?

Jeg har på fornemmelsen at problemet må være noget med netværksopsætningen, men synes bare at det er mærkeligt at jeg så i første omgang overhovedet kan se TC under "tilgængelige delte drev".

Jeg er virkelige ved at løbe tør for gode ideer...suk

1045

28
23. januar 2016 @ 23:04
Stormogul
Punkt 6 - har også min TC sat til DHCP og Bridgemode, som altså fungerer fint fra Apple TV 4 med Infuse.

Forslag - genstart Apple TV og TC.

1833

0
23. januar 2016 @ 23:59
Suspenderet
Kan ikke se noget forkert i din opsætning, bortset fra at du bare skal lade brugernavn være tom i pkt. 3. Med mindre du har konfigureret konti som adgangskontrol på timecapslen.

4

0
24. januar 2016 @ 14:06
Nyt medlem
Har prøvet at tage strømmen på både Apple TV og TC, men uden nogen ændring af resultat.

Hvordan kan det være at jeg kan se TC under "tilgængelige delte drev", men ikke kan skabe forbindelse?

Hvor lang tid bør der realistisk gå fra man trykker "gem" til den finder det delte drev?

Forstår heller ikke hvorfor jeg ikke får en fejlmeddelse når jeg taster et brugernavn og adgangskode der er åbenlyst forkert?

Kan i øvrigt tilføje at Infuse heller ikke kan skabe forbindelse på Ipad'en...

Jeg er lige ved at give op, men det er da mærkeligt at det ikke virker når nu andre her på forum kan bekræfte at opsætningen ikke fejler noget!

1045

28
24. januar 2016 @ 15:53
Stormogul
Det er jo ikke sikkert at din adgangskode er forkert?

Du skal tilføje de mapper du vil have adgang til under indstillinger og alt skal køre på samme WiFi-netværk.

Kig på denne youtube-video, der gennemgår opsætning step for step.
klik

Han har dog en anden opsætning i sin Airport, som enlig ikke skal have nogen betydning i forhold til din.

Kig specielt på, hvordan han tilføjer mapper fra de forskellige enheder under indstillinger i Infuse. Han har Infuse Pro - det har jeg ikke.

Har lige testet fra min iPad, og det tager ca. 5 sekunder at oprette forbindelse til min TC og NAS.