Oldwind skrev: David Munch skrev: Du må være lidt mere beskrivende med hvor de billeder befinder sig.
Og sandsynligvis vil du nok mere skulle ud i at have en SSD disk, for at gøre maskinen hurtig.
Efter at have læst det foregående indlæg, gik jeg lige lidt mere på jagt i den overførsel der var lavet til min eksterne HD og fandt ud af, at jeg åbenbart kun havde fundet thumbnails, men at selve billederne ligger i en mappe der hedder Masters.
Syntes der er ufattelig mange mapper i overførelsen.
Så mysteriet er som sådan løst.
Tak fordi I tog jer tid

Vil lige se lidt på hvad det dersens SSD disk er for noget

1. KopiÈr hele Fotos eller iPhoto biblioteket over, som der foreslås ovenfor, men vær opmærksom på, at du måske ikke får lov til at kopiere filer større end 4 GB over på den eksterne, hvis den er formatteret i FAT.
Hvis den er formatteret i NTFS kan du kopiere alle størrelser derover, men kun hvis du køber specifik NTFS-software.
Hvis din eksterne i forvejen er formatteret i Extended(Journaled), skulle der ikke opstå problemer.
2. Jeg har selv en MBP 2010, og den fik sig en SSD sidste år, og det kan kun anbefales:
Boot-tid under 20 sekunder mod ca. 2 minutter med harddisk.
Reboot på ca. 18 sekunder.
≈bne store programmer: 2-3 hop i docken.
≈bne store dokumenter (f.eks. store PDF'er): Stort set momentant.
Læg dertil mindre strømforbrug (0.1 W under aktivitet) og ingen bevægelige dele, som kan crashe disken.
Rent faktisk er en moderne SSD dobbelt så hurtig (6 GBit/s) som SATA-porten i din (og min) MBP 2010, så det faktisk ikke længere er disken, som er flaskehalsen.
Eksempel: det tager under 8 sekunder at lave en dublet af en fil på 700 MB.
Samsung Evo 840 har en firmwarefejl, som gør disken langsommere over tid (kan fejlrettes ad omveje), men den fejl findes ikke i de nyere Samsung Evo 850. Andre SSD-mærker er OWC og Crucial. Har selv en Evo 840.
Eneste ulempe: Når en SSD går ned, går den helt ned, uden mulighed for at redde data, hvor man dog har en chance emd en mekanisk harddisk. Derfor er det ikke en dårlig idÈ jævnligt at tage en backup af SSD'en.