Casper ÿstergaard skrev: Måske jeg er kedelig og gammeldags, men jeg mangler intet når jeg bruger Apples eget Mail.app Hvad er der i vejen med det?
Jeg syntes der er mange ting i vejen med. Der er bare ikke den mangle på friktion, som gør mig glad for OSX over Windows. Gang på prøver jeg at overbevise mig om at det vil fungere og ligeså tit opgiver jeg det og føler det ikke er fulgt med tiden. Noget af det nyeste der irretere, er at komponering i fullscreen er blevet modal, så man er nødt til at gemme som kladde for at tjekke oplysninger fra andre mails + evt. exit fullscreen og så finde kladden for at genoptage redigering.
Outlook, Sparrow og Airmail er alle klienter jeg kommer bedre ud af det med end Apple Mail. Men jeg håber El Capitan kommer med så store ændringer at Apple Mail vil fungere for mig. Men er bange for det er for optimistisk. For det er f.eks ikke mulighed for at slide højre/venstre på mails for at udføre handlinger jeg kigger efter.
Måske jeg ikke har de samme krav, og samme forudsætninger for at bruge mail som mange andre måske har.. Måske man skulle prøve Sparrow og se om det er en øjenåbner
Måske jeg ikke har de samme krav, og samme forudsætninger for at bruge mail som mange andre måske har.. Måske man skulle prøve Sparrow og se om det er en øjenåbner
Sparrow er død og ikke blevet vedligeholdt siden Google købte dem for et par år siden. Programmet er skam stadig godt, men en skam at google ikke har holdt det i live eller doneret koden til open-source.
Brugte den selv, da jeg kørte MacOS 9 på min G4/400 i starten af 00'erne og var ret glad for den. Bruger dog Mail nu.
Den du linker til er en version fra 2007 og klikker man på udvikleren, kommer man til en side for Thunderbird. Så konklusion er nok at Eudora er endnu mere død end Sparrow. Thunderbird er dog en gratis mulighed. Syntes dog allerede alderen tryggede da jeg prøvede den for nogle år siden.
Nu hvor emnet er oppe, så faldt jeg over Mail Pilot, som jeg er fristet til at smide 10$ efter. Er nemlig heller ikke super tilfreds med Air Mail. (Oplever at vilkårlig mails markeres som spam og jeg må ind på gmails hjemmeside og rede trådene ud. Har endnu ikke fundet årsagen eller muligheden for at fjerne spam-filter. Desuden resultere skift til ekstern skærm i fullscreen, resultere i total sort skærm og eneste løsning er exit fullscreen via tastatur-genvej).
Hmmm, jeg ved ikke. Kan ikke gennemskue hvordan de vil tjene penge på det, det bryder jeg mig ikke om. Bryder mig heller ikke om at opbevare mine brugeroplysninger for mine mail-konti hos dem, uanset hvor meget de garantere det er sikkert.
Men meld tilbage med dine erfaringer, hvis du tager springet.
@ signifikant: Ah, gentog lige søgeproceduren og fandt lapsusen; 10.8 var en forvalgt mulighed i Safaris søgefelt, da jeg skrev "eudora os x", og jeg kan godt se nu, at der står 2007 under selve søgeresultatet.
Men derfor kan Eudora jo godt virke i et top-moderne OS X, jeg mener, der kan da ikke ske noget ved at prøvekøre det og så kassere det, hvis det ikke virker ordentligt.
Personligt kunne jeg godt lide interfacet i de forskellige vinduer, lidt ligesom celler i et regneark (indrammede felter), hurtig at arbejde med, god at skrive i, og med en kanon søgefunktion.
Og så kan (kunne) Eudora noget stort set ingen andre skriveprogrammer vist kan, nemlig at ændre en tekst med store bogstaver til små bogstaver, f.eks. hvis man uforvarende har skrevet en lang smøre med CapsLock slået til, så man slipper for at skrive teksten om.
Håber OP finder en passende mail-klient. Cyberdog er desværre aflivet for længst, for det var DET fedeste program til både AppleTalk, WWW, mail og usenet i 90'erne.
@ Tonny Freimanis Skal ikke kunne udtale mig Eudora var et godt program. Men licensen er trial og linket er til firmaet er Thunderbird. Jeg tror virkelig ikke det er vejen at gå i 2015 og det ville ikke undre mig, hvis det er PowerPC kode der slet ikke kan køre på nyeste OSX.
Hvis du godt kan lide indrammede felter, fremfor det nye flade layout uden grænser om knapper, så prøv systemindstillinger->Tilgængelighed->Forøg kontrast. Jeg syntes selv det er tilbageskridt at man ikke kan skelne knapper og tekst i moderne grænseflader.
Case konvertering er meget almindelig i tekstbehandlingsprogrammer. Men det er nemt at få alle steder der ikke har det med services. Du kan få dette plus en masse flere muligheder med WordService. Der er også en smart CalcService som kan udregne beregninger der er skrevet i tekst.
Airmail er faktisk ikke så ringe, sidst jeg prøvede det. Det er hurtigere end Mail og man kan tilpasse brugerfladen ekstremt meget. Man kan hente en beta et sted på deres website.
Toke Riis Ebbesen skrev: Airmail er faktisk ikke så ringe, sidst jeg prøvede det. Det er hurtigere end Mail og man kan tilpasse brugerfladen ekstremt meget. Man kan hente en beta et sted på deres website.
Ja, man kan bruge beta-versionen gratis, så vidt jeg husker.
Personlig er jeg lige hoppet tilbage til Apple Mail, for endnu en gang at give den en chance..