Flemming Larsen skrev: Er der nogen, som har prøvet iOS 9 på iP 6? Jeg er lidt nysgerrig med hvodan det kører.
I første forsøg løb strømmen fra telefonen så man skulle tro det var løgn, det er det værste jeg har set endnu på en beta.
Nu er tlf. lige gendannet og er ved at indlæse sikkerheds kopi, så får jeg se om det retter op på problemet.
En anden ting jeg forøvrigt lige studsede over er at Siri er blevet meget utålmodig, men skal ikke tænke for længe over hvad man vil sige, før hun stopper og meddeler at hun desværre ikke lige forstod hvad man sagde.
Flemming Larsen skrev: Er der nogen, som har prøvet iOS 9 på iP 6? Jeg er lidt nysgerrig med hvodan det kører.
I første forsøg løb strømmen fra telefonen så man skulle tro det var løgn, det er det værste jeg har set endnu på en beta.
Nu er tlf. lige gendannet og er ved at indlæse sikkerheds kopi, så får jeg se om det retter op på problemet.
En anden ting jeg forøvrigt lige studsede over er at Siri er blevet meget utålmodig, men skal ikke tænke for længe over hvad man vil sige, før hun stopper og meddeler at hun desværre ikke lige forstod hvad man sagde.
Man huske det netop er en beta ..
Ok, det var da trist. Det er altid noget, at vi kan gå tilbage, hvis det ikke kører. Går du så tilbage til iOS 8? Eller prøver du igen?
Antoni Nygaard skrev: indtil videre er scrolling og animationerne silky smooth. ingen lag eller stutter. San Francisco font'en er også ret lækker på tlf.
Flemming Larsen skrev: Ok, det var da trist. Det er altid noget, at vi kan gå tilbage, hvis det ikke kører. Går du så tilbage til iOS 8? Eller prøver du igen?
Den bruger stadigt strøm så man skulle tro det var løgn, men hænger lige på, måske sætter jeg den op som ny.
Flemming Larsen skrev: Ok, det var da trist. Det er altid noget, at vi kan gå tilbage, hvis det ikke kører. Går du så tilbage til iOS 8? Eller prøver du igen?
Den bruger stadigt strøm så man skulle tro det var løgn, men hænger lige på, måske sætter jeg den op som ny.
Antoni Nygaard skrev: indtil videre er scrolling og animationerne silky smooth. ingen lag eller stutter. San Francisco font'en er også ret lækker på tlf.
Er det også en iP 6?
Ja det er det.
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l
Flemming Larsen skrev: Hmm, jeg må prøve at se på det senere. Det er jo altid spændende at prøve det nye. Er der egentlig forskel i udseendet?
Nej
Nu har jeg lagt det på, og indtil videre kører det ok. Lidt forskel er der. Har du prøvet at dobbelt tappe på home? Det er noget anderledes, og så er sidste kontakter forsvundet i toppen.
Man huske det netop er en beta ..
Det er en beta, så man må vel tage det med forebehold. Men, elendig levetid på batteriet, og jeg er ikke fan af den nye skrifttype. Ellers ser det spændende ud med de nye funktioner, og hvis stabiliteten bliver så god som Apple lover, så er jeg på!
Flemming Larsen skrev: Hmm, jeg må prøve at se på det senere. Det er jo altid spændende at prøve det nye. Er der egentlig forskel i udseendet?
Nej
Nu har jeg lagt det på, og indtil videre kører det ok. Lidt forskel er der. Har du prøvet at dobbelt tappe på home? Det er noget anderledes, og så er sidste kontakter forsvundet i toppen.
Ja, den nye multitask er bla. det du ser ved dobbelt tappe - søge inkl. kontakter for du nu ved at svippe ind fra venstre.
Selvfølge er der forskelle mellem 8 og 9 - men udseendet er det samme (med nogle font ændringer, og div. nye features).
I iOS 9 på iPad er der flere "brugbare" features - det er dog de samme som ved iPhone, men bare lavet så man får mere klæde af dem (man kan noget mere).
Ja det tænker jeg også de skal.. Prøvede med youtube, og NBA Game Time app'en..
Det lykkedes mig dog at få det til at virke via en video i en artikel omkring det nye iOS 9. Der kom et lille ikon op som jeg trykkede på, og så flyttede videoen sig ned i hjørnet.
Jeg tror PiP kun virker hvis video afspilleren bruger apples indbyggede afspiller, så youtube, netflix, hbo DR tv osv virker nok ikke. så de andre skal nok bruge et api måske som så måske kan understøtte det med deres egen afspiller
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l
Rene Larsen skrev: - søge inkl. kontakter for du nu ved at svippe ind fra venstre.
Det gjorde min også i går, men i dag hvis jeg swiper ind fra venstre, så er der kun søgemaskine. Nøjagtig som hvis jeg swiper ned. Hvor er det dog blevet af??
Rene Larsen skrev: - søge inkl. kontakter for du nu ved at svippe ind fra venstre.
Det gjorde min også i går, men i dag hvis jeg swiper ind fra venstre, så er der kun søgemaskine. Nøjagtig som hvis jeg swiper ned. Hvor er det dog blevet af??
indstillinger -> Generelt -> Search (den er på engelsk) og slå "Siri-forslag" fra,
?
Oh var det den. Jamen, så har jeg slået den fra. Jeg troede at det var som på iOS 8, når man trak ned, og så kunne de seneste ses i toppen. Men nu er den tilbage. Så tak for hjælpen.
≈rsagen til batteri problemet, ser ud til at have noget at gøre med telefon/net adgangen.
Hvis I fx. slår "Airplane mode" til sker der ikke det store batteri forbrug - så når I ikke har behov for at være online (jeg ved godt at dette ikke er en mulighed for unge mennesker i dag), så slå alt netværk fra.
Flemming Larsen skrev: Der skulle være noget reklameblokering, i Safari. Er der nogen som kender til det, og hvordan det gøres?
Apple har måske åbnet op for at nogle kan lave en 3parts app der vil kunne gøre det.
Så ikke endnu.
Ok, så der er åbnet for at en som adblock kan lave en app? Det vil jeg glæde mig til.
Under "Settings=>Safari" findes også en "Content Blockers" indstilling/oversigt - hos mig er denne tom, og jeg forventer at når div. blockere blivet tilgængelige, vil de blive synlige der.
Mit iOS 9 tapper mit batteri på ingen tid, så nu er jeg tilbage på iOS 8.3. Jeg vil så lægge en sikkerhedskopi på, men når jeg prøver, så kan jeg kun finde alle de andres. Hvis jeg går ind i indstillinger, så kan jeg godt se den, men der er en hængelås på. Hvad gør jeg?