Nu har læst en del tråde her weekenden ang. opsætning af Airport Extreme, og kan se at mange skriver at det køre rigtig godt :-) Umhmm.. ikke lige i mit tilfælde, så håber nogle kan komme med et gyldent indspark til hvorfor! mit setup ikke spiller 100%, som jeg havde forventet det ville, nu det er apple. :-)
Min fulrate router er sat i bridgemode, derefter er min ny indkøbte 4 gen. Airport extreme sat til, nem opsætning må jeg sige 5min, og der var hul igennem. Internettet virker 100%, problemet er det trådløse, som jeg bare ikke forstår køre så ringe, som det gør.
Alle mine wifi enheder finder fint det nye trådløse netværk, men min iphone 4 og 4s vil slet ikke forbinde. ipad 2 og 3 + iphone 5s og 6 forbinder fint, men det ene tidspunkt køre det langsomt, det andet hurtigt, det trede slet ikk`.
Og rækkeviden/dækningen fra Airporten er også meget dårlig, skal gerne være indenfor 3-4 meter fra den, før dækningen er ok, kommer du længere væk, springer de fra wifi.
Har læst som en gal her i weekenden på div. forums, og prøvede alt der stod i min magt, men intet hjalp, så pt. er den nu ude af bridgeMode igen, så mine drenge kan få et stabilt signal.
Er! der andet fullrate skal ændre ind at de sætter den i bridge mode ?
Og ang. om den er på 5gz, skulle den ikke selv finde ud af det?, det ikke noget jeg har rodet med., fullrate kunne ikke hjælpe mig, mente jeg skulle tage fat i nogle apple experter, så har valgt macnyt.dk
Skal det trådløse ikke slås fra i filtrate routeren så det kun er AirPort extreme der klarer der trådløse ? Hvorfor ikke kun bruge din AirPort Extreme som router og smide den fra fullrate af HT ?
iPhone 13 Pro Max 256gb, 2stk Apple TV 4K 32gb, MacBook Air M1, 8gb DDR4, 256gb SSD, Apple Watch Series 4 Cellular.
Det det stabile trådløse netværk fra apple jeg i stor grad søger, og har læst bare skulle være the boom!!, især når ens eheder der skal på er af mærket apple.
Jeg har selv sådan en AirPort timecapsule som jeg bruger som både router og til trådløst og kabel og det spiller max. Jeg har så bredbånd nord som udbyder og jeg koblede deres router helt af da den var mega skod og har ingen problemer haft med mit netværk overhovedet.
iPhone 13 Pro Max 256gb, 2stk Apple TV 4K 32gb, MacBook Air M1, 8gb DDR4, 256gb SSD, Apple Watch Series 4 Cellular.
Jimmi Jappe skrev: Jeg har selv sådan en AirPort timecapsule som jeg bruger som både router og til trådløst og kabel og det spiller max. Jeg har så bredbånd nord som udbyder og jeg koblede deres router helt af da den var mega skod og har ingen problemer haft med mit netværk overhovedet.
Så vidt jeg er informeret, så kan man ikke bare tage Fullrates router fra, du er nødt til at sætte din egen i forlængelse.
Jeg fik mit til at virke ved at købe en Extreme og få stillet mit Zyxel fra Fullrate i bridge mode - og har fast ip.
Før ville AppleTV ikke spille, og Zyxel'en skulle hele tiden genstartes. Nu er det Extreme som klarer det trådløse - og gør det til guldmedalje - endda med en oldgammel Express som printer er tilsluttet
Sådan skal det jo lyde, ved bare ikke hvor fejlen ligger ved mig, , har lagt søvnløs hele weekenden, skal bare have fundet fejlen.
Kan fullrate have lavet en fejl ? skal de have slået noget andet til/fra inden! den sættes i bridge mode....Måske
Jimmi Jappe skrev: Jeg har selv sådan en AirPort timecapsule som jeg bruger som både router og til trådløst og kabel og det spiller max. Jeg har så bredbånd nord som udbyder og jeg koblede deres router helt af da den var mega skod og har ingen problemer haft med mit netværk overhovedet.
Så vidt jeg er informeret, så kan man ikke bare tage Fullrates router fra, du er nødt til at sætte din egen i forlængelse.
n
Har du prøvet bare for sjov skyld ? Kan ikke tro at man er bundet til deres elendige skod router.
Jimmi Jappe skrev: Har du prøvet bare for sjov skyld ? Kan ikke tro at man er bundet til deres elendige skod router.
Jimmi Jappe har fibernet (Bredbånd Nord), hvor man kan sætte Apple AirPort Extreme direkte i stikket i væggen og være online.
preben hansen har Fullrate, der kommer via kobber i væggen, og det kræver et modem mellem stikket i væggen og Apples router; det samme med YouSees stik i væggen (coaxial).
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac
Jimmi Jappe skrev: Har du prøvet bare for sjov skyld ? Kan ikke tro at man er bundet til deres elendige skod router.
Jimmi Jappe har fibernet (Bredbånd Nord), hvor man kan sætte Apple AirPort Extreme direkte i stikket i væggen og være online.
preben hansen har Fullrate, der kommer via kobber i væggen, og det kræver et modem mellem stikket i væggen og Apples router; det samme med YouSees stik i væggen (coaxial).
Da jeg havde Fullrate, kunne jeg ikke få lov til bare at smide den elendige Zyxel router væk. Jeg kunne kun smide mit eget udstyr bagefter, og lader Zyxel'en agere modem.
Men jeg har ikke Fullrate længere, så jeg kan ikke lige give OP en trin for trin guide.
1. My 2nd Gen. 1TB Time Capsule doesn't play well with iOS devices when 2.4GHz is set to automatic. With 40Mbps cable broadband, neither can usually get better than 11-15Mpbs with the Automatic setting.
Leaving 5GHz on Automatic is fine for my Mac, but my iOS devices have a terrible time maintaining decent speed with 2.4GHz on Automatic. I found channel 11 to be the best for me. With this setting, my iPhone 5 and iPad mini(s) are able to hit high 30s Mbps.
preben hansen skrev: Har fundet lidt måske nyttigt info :
1. My 2nd Gen. 1TB Time Capsule doesn't play well with iOS devices when 2.4GHz is set to automatic. With 40Mbps cable broadband, neither can usually get better than 11-15Mpbs with the Automatic setting.
Leaving 5GHz on Automatic is fine for my Mac, but my iOS devices have a terrible time maintaining decent speed with 2.4GHz on Automatic. I found channel 11 to be the best for me. With this setting, my iPhone 5 and iPad mini(s) are able to hit high 30s Mbps.
Den ryger i bridge i morgen, så skal der pilles :-)
Har ikke læst din henvisning, men jeg ville forslå at du laver det omvendt - altså at du sætter din Extreme i Bridge og lader din Fullrate stå for routerfunktion DHCP og NAT - stadig med det trådløse slået fra.
Har fungeret fint for mig med TDC og YouSee-bokse.
Men det er måske netop det, du vil "pille" ved i morgen?
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.
preben hansen skrev: Har fundet lidt måske nyttigt info :
Den ryger i bridge i morgen, så skal der pilles :-)
Har ikke læst din henvisning, men jeg ville forslå at du laver det omvendt - altså at du sætter din Extreme i Bridge og lader din Fullrate stå for routerfunktion DHCP og NAT - stadig med det trådløse slået fra.
Har fungeret fint for mig med TDC og YouSee-bokse.
Men det er måske netop det, du vil "pille" ved i morgen?
Okay, den havde jeg ikke sent...
Altså du vil have at min fullrate router er! Router med wifi slået fra. og min Extreme i Bridge kun tager sig af det trådløse ?
Er der fordele eller ulemper ligegyldig hvilken metode du bruger.
Altså du vil have at min fullrate router er! Router med wifi slået fra. og min Extreme i Bridge kun tager sig af det trådløse ?
Ja.
Har aldrig oplevet nogle ulemper. Kører med fuld kraft til alle enheder - Mac, Windows-PC, Apple TV, iPad's, iPhone's.
Har 5GHz på automatisk og 2,4 GHz på en kanal, der ikke bruges af naboerne.
Apple skriver i manualen: "At bruge den trådløse enhed som bro, dvs. et forbindelsespunkt, er en måde at håndtere evt. kompatibilitetsproblemer mellem enhedens funktioner til Internetdeling og den forbindelsesmetode, som Internetudbyderen bruger".
Men hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om 2.4 GHz båndet, og konfigurer 5 GHz båndet til at hedde noget andet end hvad 2.4 GHz båndet hedder. Så kan du nemlig selv bestemme hvilket bånd du vil ligge dine enheder på. Her hos mig er der så mange på 2.4 GHz båndet at jeg slet ikke bruger det.
Hvis naboens apparater eller en person der farer forbi tæt på din bopæl med en smartphone, og som i forvejen ikke er opkoblet til noget netværk, vil de enheder af og til prøve at lave et opkald til dit netværk fordi de vil prøve at logge på. Men for at det kan lade sig gøre, er dit wifi netværk nød til at sænke hastigheden til de apparater der prøver at sige goddaw til det. De skal jo køre samme hastighed for at kunne tale sammen.
Der er osse det, at hvis der er mange wifi netværk der kører på samme kanal, vil de alle forstyrre hinanden, fordi du jo osse får naboens trafik oven i din egen trafik på samme frekvens. Så er en af jeres wifi routere net jo nød til at vente med at sende og modtage indtil den anden ikke sender i et øjeblik.
Hvis du skifter kanal på 2.4 GHz båndet, skal du ligge så langt væk fra de kanaler der i forvejen er i brug - eller mindst tre kanaler fra en kanal der allerede er i brug. Men prøv kanal 13 hvis du osse gerne vil bruge 2.4 GHz båndet. Der er nemlig stadig mange 2.4 GHz enheder der max kan gå op til kanal 11 - endnu da.
iStumbler viser hvilke kanaler der er i brug rundt omkring dig.
Good luck! :)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
Vores Tekniske Support er eksperterne på vores bredbånds forbindelser, men de har kun mulighed for at hjælpe angående vores eget udstyr, og ikke på 3 parts udstyr.
Det vigtige at huske er at hvis du ikke kører i bridge-mode men at vores router i stedet kører som en router med DHCP på, skal din airport huske at kører på samme ip range som vores DHCP sender, da du ellers kan opleve udfald og langsomt/intet netværk.
Vores LAN ip i routerne er sat til 192.168.1.1 for gatewayen, 192.168.1.33 -> og op til 192.168.1.254, subnet mask er 255.255.255.0.
Ja.
Har aldrig oplevet nogle ulemper. Kører med fuld kraft til alle enheder - Mac, Windows-PC, Apple TV, iPad's, iPhone's.
Har 5GHz på automatisk og 2,4 GHz på en kanal, der ikke bruges af naboerne.
Apple skriver i manualen: "At bruge den trådløse enhed som bro, dvs. et forbindelsespunkt, er en måde at håndtere evt. kompatibilitetsproblemer mellem enhedens funktioner til Internetdeling og den forbindelsesmetode, som Internetudbyderen bruger".
Sider nu og piller
Airporten har overtaget wi-fi delen, og signal styrken er..
2.4 GHz AVG 86%, Max 91%, SNR 52db Ch 11
2.5 GHz auto. Max 96%
Og det stadig ustabil min drengs 4s vil ikke springe på det trådløse... Underligt!
Mine indstillinger i airport Værktøj.
Internet :
Forbindelse DHCP Skal der stå noget under DNS server ? evt. det som fullrate skrev noget om, hvor skal de indtastes ?
Fullrate Vores LAN ip i routerne er sat til 192.168.1.1 for gatewayen, 192.168.1.33 -> og op til 192.168.1.254, subnet mask er 255.255.255.0.
Kan jeg undgå de 10kr i Mdr. ved at køre med fullrate router som router wi-fi OFF, og lade min Airport køre i BRO, og tage sig af Wi-Fi delen, så vil jeg helst det.
preben hansen skrev: Kan jeg undgå de 10kr i Mdr. ved at køre med fullrate router som router wi-fi OFF, og lade min Airport køre i BRO, og tage sig af Wi-Fi delen, så vil jeg helst det.
Men det kniber med mine enheder vil hænge ved.
Jeg ved ikke hvilke 10kr/mdr du snakker om. Men jeg køre netop med slukket wifi i router og lader min timecapsule i bro-mode håndtere det.
Du kan prøve at sætte en statisk adresse i dine enheder og se om det øger stabiliteten. Det er min erfaring.
Ellers lyder det underligt at din enheder ikke kan bevare forbindelsen og man kan spekulere om din Airport mon er defekt.
preben hansen skrev: Kan jeg undgå de 10kr i Mdr. ved at køre med fullrate router som router wi-fi OFF, og lade min Airport køre i BRO, og tage sig af Wi-Fi delen, så vil jeg helst det.
Tjek at kanal 11 er "fri", dvs at ikke andre i din nærhed bruger den.
Har du en Mac kan du se det under Om denne Mac Flere oplysninger Systemrapport Under Netværk - WiFi
Med hensyn til din søns iPhone - prøv at nulstille netværksindstillinger, under Generelt-Nulstil-Nulstil Netværksindstillinger.
Han mister så alle WiFi-netværk han har været i forbindelse med og skal oprette på ny.
Bruger wifi explorer, og 5GHz er på Auto og 2.4GHz er på kanal 11 hvor der er fuld skral på begge..95-99% Og FATTER ikke at det ikke vil køre, det mig en gåde....
Tjek at kanal 11 er "fri", dvs at ikke andre i din nærhed bruger den.
Har du en Mac kan du se det under Om denne Mac Flere oplysninger Systemrapport Under Netværk - WiFi
Med hensyn til din søns iPhone - prøv at nulstille netværksindstillinger, under Generelt-Nulstil-Nulstil Netværksindstillinger.
Han mister så alle WiFi-netværk han har været i forbindelse med og skal oprette på ny.
Har været alt det igennem, har pt. slået wifi til igen på fullrate, og iphone 4s springer på med det samme.
MTP skrev: Hvilken indstilling/opsætning bruger du i din TC?
Jeg har uden held forsøgt samme løsning, men det fungerer ikke medmindre, at jeg bruger Waoo's router som mellemled.
Jeg bruger ikke nogen speciel opsætning på min tc, kablet fra fiberboksen er sat direkte i min tc og kører som router.
Hej Jimmi.
Tak for dit svar. Har du mulighed for at specificere dine indstillinger lidt nærmere, idet jeg har problemer med et forsøg på samme opsætning. Jeg vil gerne undgå at have Waoo's router mellem fiberboksen og min TC.
Hvis jeg går ind under Airport værktøj, så lyser min TC grønt, mens internet lyser orange.
Under TC og menuen internet og punktet "Opret forbindelse vha.:" har jeg valgt DHCP, mens de øvrige felter er blanke. Under samme menu (internet) og menuen "internetindstillinger" står den til automatisk konfigation af IPv6, mens IPv6-funktion står til Original, og der er flueben i "Slå deling af IPv6-forbindelse til"
Under menuen netværk og punktet Routerfunktion har jeg forsøgt med både "Fra(brofunktion)", "DHCP" og "DHCP og NAT" uden held.
MTP skrev: Hvilken indstilling/opsætning bruger du i din TC?
Jeg har uden held forsøgt samme løsning, men det fungerer ikke medmindre, at jeg bruger Waoo's router som mellemled.
Jeg bruger ikke nogen speciel opsætning på min tc, kablet fra fiberboksen er sat direkte i min tc og kører som router.
Hej Jimmi.
Tak for dit svar. Har du mulighed for at specificere dine indstillinger lidt nærmere, idet jeg har problemer med et forsøg på samme opsætning. Jeg vil gerne undgå at have Waoo's router mellem fiberboksen og min TC.
Hvis jeg går ind under Airport værktøj, så lyser min TC grønt, mens internet lyser orange.
Under TC og menuen internet og punktet "Opret forbindelse vha.:" har jeg valgt DHCP, mens de øvrige felter er blanke. Under samme menu (internet) og menuen "internetindstillinger" står den til automatisk konfigation af IPv6, mens IPv6-funktion står til Original, og der er flueben i "Slå deling af IPv6-forbindelse til"
Under menuen netværk og punktet Routerfunktion har jeg forsøgt med både "Fra(brofunktion)", "DHCP" og "DHCP og NAT" uden held.
Hvordan er din sat op?
Det ville være nemmere hvis jeg kunne sende dig nogen billeder at mine indstillinger.
Nu vil jeg mene at jeg stort set har prøvet alle de input i har kommet med, uden held.... hader at jeg skal sælge den igen....
Alle mine enheder ser Airport netværket, og dem som kan! koble på, køre det meget ustabilt, hopper let af igen, og min 4og 4S kan slet ikke bide sig fast (det kan de nemt på fullrateRouter).
konklusion!!! DET KAN BARE IKKE PASSE!!
Alle siger deres bare køre super godt, jeg har kun apple produkter. Hvad F****N er der galt...
Ps.
1.hvorfor kan der ikke svares på tråde på mobilen(kan ikke log på)
Har nu leget frem og tilbage med 2,4GHc båndet på Airport værktøjet, og bruger WIFI Explorer til at teste signal, og den er 2-3% bedre ind fulrate, og det lykkes mig at få iphone 4 til at forbinde, men!!! stadig en del ustabil, og har svært ved at hænge på, og det forstår jeg ikke, da signal styrken er så god.
I Wifi Explore har fulrate 2.4GHz signalt et bredere signal, går fra signal 4 - 11, der imod Airport er lidt mindre Hvorfor ved jeg ikke.....
Men er snart på randen til at opgive, og det Pisser mig af, når man jeg ikke har fundet hvad problemet er.
Til sidst men ikke mindst: Sluk din AirPort Extreme og lån en anden Extreme og test med den lånte i dit miljø.
Det er en måde, hvorpå du kan udelukke, at du har fat i en defekt AirPort Extreme som også nævnt ovenfor.
En anden måde er at gendanne din Extreme til fabriksindstillinger og prøve at sætte den op på en helt anden adresse med en anden udbyder og miljø osv. og se, om den virker på den anden adresse.
Det er set før, at en Apple AirPort Extreme er defekt.
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac
Har du lånt en ny Extreme til test derhjemme og/eller nulstillet din Extreme og testet den på en anden adresse og miljø for at eliminere at Extremen er defekt som ovenfor beskrevet?
vassing skrev: Har du lånt en ny Extreme til test derhjemme og/eller nulstillet din Extreme og testet den på en anden adresse og miljø for at eliminere at Extremen er defekt som ovenfor beskrevet?
Intet af delene endnu, snakket med tidligere ejer, og han sagde den virkede fejlfri hos ham.
Vil have min egen router i røven af jeres, den nye skal kun stå for det trådløse, så ville høre om der noget ens egen router for tildelt (feks. ip adresser) henholdsvis om man får en fast IP fra jer og fullrates router kommer i bridge, eller! du bare sætter din egen i bridge ?. Fordi min egen er pt. i bridge, og signal styrken er fin, men mine enheder har svært ved at holde sig på wi-fi, især iphone 4 og 4s, har prøvet at skifte kanal på 2,4GHz. men syntes ikke det køre så stabilt som jeg havde håbet på.
vassing skrev: Jeg vil bedømme, at OPs Extreme er defekt eftersom, alt er prøvet ñ på nær udskiftning af Extremen eller test med anden Extreme i samme omgivelser.
IT Mayn har været på besøg, og set opsætningen på Extreme, og den virkede perfekt, min 4s som kørte ios7, opdaterede jeg til 8.3 for at se om det var der problemet liggede,,, men nej, vil ikke rigtigt bide på.....