Jesper Arning skrev: Xavidor skrev: 1. Kan jeg nu være helt sikker på, at den TM backup indeholder ALT som jeg har i dag?
Hvis det ligger på din Mac: ja.
Du skal aktivt fravælge ting der ikke skal sikkerhedskopiers og har du ikke det så kommer alt med.
Xavidor skrev:
2. Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg helt præcist for gendannet min iMac som ny igen, og hvordan jeg får lagt den TM backup på igen, så jeg ender med at have det hele som jeg har i dag.
Apple har fine support sider.Jeg ville starte op i recovery mode, hold
command(CMD) +
R nede under opstart. Vælg Diskværkstøj, Vælg den partition der er installeret OS X på og slet den. Opret ny partition til OS X.
Gå ud af Diskværktøj og vælg geninstaller OS X.
Geninstaller uden nogen TimeMachine gendannelse, opret en midlertidig konto, log ikke ind i iCloud m.m.
Når OS X er startet op åben overførsels-assistent og gendan seneste backup derfra.
Din maskine står nu med en ren OS X og din gamle bruger profil der indeholder alt som var på den før.
Medmindre selvfølgeligt du klokker i det, eller TimeMachine har klokket i det.
Der findes ingen garantier her i livet.
1. Hvordan geninstallerer jeg mit OS X? Jeg skal vel bruge en DVD eller?
2. Hvis jeg geninstallerer med en midlertidig konto, og bruger overførsels-assistent, vil den så blive slettet og overskrevet af den nye? (den gamle fra backup'en)
3. Burde jeg ikke prøve at gendanne direkte fra TM backup'en, og ser om det var nok, før jeg prøver det med den midlertidige konto?
4. Hvor lang tid skal jeg afse til sådan en "operation"? Jeg har ca. 1 TB TM backup :)