Jeg har koblet en macbook pro retina til iMAC 27" fra 2009 med mini display port kabel så jeg kan bruge imac som ekstern skærm.
Men jeg kan bare ikke få billedet fra PRO over til iMAC :-( Når jeg kobler kabel til så bliver skærmen på iMac sort og efter lidt tid vender tilbage til den eget OS.
Andreas Lang skrev: Du glemmer nok at aktivere "target display" funktionen. Når computerne er koblet sammen med DisplayPort/Thunderbolt kabel skal du klikke "Command+F2".
Det har jeg også prøvet - der komer et klik lyd fra iMAC- både iMac og PRO går sort - på PRO kommer iMACs skrivebord i et par sekunder - så blinker det igen og så er alt tilbage som det var før. Dvs. PRO skrivebord på pro og iMAC skrivebord på iMAC:
Og ifølge denne aritikel burde min iMac understøttet det da jeg har en ultimo 2009
Andreas Lang skrev: Du glemmer nok at aktivere "target display" funktionen. Når computerne er koblet sammen med DisplayPort/Thunderbolt kabel skal du klikke "Command+F2".
Det har jeg også prøvet - der komer et klik lyd fra iMAC- både iMac og PRO går sort - på PRO kommer iMACs skrivebord i et par sekunder - så blinker det igen og så er alt tilbage som det var før. Dvs. PRO skrivebord på pro og iMAC skrivebord på iMAC:
Og ifølge denne aritikel burde min iMac understøttet det da jeg har en ultimo 2009
https://support.apple.com/da-dk/HT3924
Nå, ud fra hvad jeg kan læse så er 2009 iMAC mini display port understøtter kun OUT og ikke IN. Så den kan jeg vist ikke bruge til dette formål :-( Træls
IrmaN skrev: det er godt nok underligt, for troede 100% at det ville virke
Det burde også virke. Har selv en iMac 27" late 2009 og det virker fint med min Macbook air..
Det skal "kun" være et mini display port kabel, ikke thunderbolt
Har du prøvet med og uden fn-tasten, afhængig af din f-tast opsætning (som beskrevet under punkt 5 i https://support.apple.com/en-us/ht3924) Bemærk at det er også iMac tasturet du skal bruge.
Prøv evt. at gå ned i opløsning på din Macbook, i fald spejlning er slået til når du tilslutter. Jeg har ikke en retina Macbook at teste med og ved ikke om den høje opløsning kan skabe problemer..
Hvis din Mac er en 21,5" så kan du også ligeså godt opgive det er næmlig kun 27" er understøtter skærmdeling fra anden mac
Hun skriver i første post, at det er en 27" tommer. Den eneste 27" der ikke understøtter target display mode er retina iMac.
Jeg tror hun skulle prøve at genstarte maskinerne og sikre at hun ikke har nogle tredje parts display styrings apps kørende, som f.eks switchResX.
Har ingen 3-parts apps kørende. Bruger del skærm fra Macbook pro til iMac. Det eneste 3.parts jeg har på iMac er TouchPad så jeg kan bruge min iPad som mus til det.
Lige en ting jeg selv har konstateret. Et ældre Apple tastatur fungere ikke med target display mode. Billedet kommer frem, men der er ingen mulighed for at justere lysstyrke eller skifte mellem iMac og tilsluttet computer.
Signifikant skrev: Lige en ting jeg selv har konstateret. Et ældre Apple tastatur fungere ikke med target display mode. Billedet kommer frem, men der er ingen mulighed for at justere lysstyrke eller skifte mellem iMac og tilsluttet computer.
Det skal være det der fulgte med imac'en eller nyere. Keyboards fra andre firmaer virker heller ikke med den commando
l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l