Okay, nu læste jeg godt en kommentar om, at du Lone ikke burde køre nogen oprydningsprogrammer på din langsomme maskine.. dog foreslår jeg alligevel dette:
Nulstil Safari fra Safari menuen. Det
er muligt at det hjælper på din internet browsing oplevelse med Safari.
Og så det fy-noget;
Hent Maintenance fra den udvikler der også laver OnyX programmet her
Hent Maintenance til Lion - Det er ikke nødvendigt at hente OnyX da jeg kun foreslår at rydde op i cache-filer og andet der hører til systemet.
Dog skal du være opmærksom på at det er Lion (10.7) udgaven du skal hente ned fra ovenstående side. Programmet er freeware/donationware
Dette program har som standard nogle flueben sat - du kan vælge at sætte flueben i flere bokse.
Du bør lige holde øje med ord som Trash - du vil nødigt ha' at programmet jeg foreslår tømmer din Papirkurv - det ville jeg ha' det skidt med. Det flueben kan du fjerne. Det andet er i første kategori Repair Permissions - dette tager meget lang tid på Lion. Jeg husker det som en plage. Men lad endelig fluebenet være såfremt du gerne vil.
Nu kommer mulighed 2: Cocktail fra
link til Cocktail. Hold øje med menuen og vælg Lion udgaven af programmetDette er et shareware program der giver dig noget prøvetid. Det er mit go-to program. Du vil se tydelig forskel på udviklernes hjemmeside - hvis hvordan deres hjemmeside er sat op er nogen indikation for hvor godt deres program er - så har vi altså Cocktail som vinder - i mine øjne. Du får såvidt jeg husker 3 prøvekørsler med Cocktail. Når du er færdig med Cocktail bør du vælge menupunktet - Uninstall Cocktail.
Du bør benytte Cocktails Pilot til at rydde op med. Det sidste punkt i brugerfladen. Der er indstillinger for hvad Cocktail skal fjerne for dig.
Maintenance har noget over Cocktail - Maintenance ligger ingenting udover indstillingsfiler, cache og programmet selv på din computer- hvor Cocktail smider noget i LaunchAgents mappen.
Til dit behov for at få ryddet op - Maintenance.
Det kan godt være at min profil siger at jeg er Nyt Medlem eller Novice - men jeg er ikke helt nybegynder med OS X. Datoen er en nogenlunde god indikator for min begyndelse med OS X.
Men helt sikkert lyt til disse andre gutter også. OnyX programmet har hjulpet en del med deres maskine - MacUpdates side for netop OnyX fortæller, at mange er blevet hjulpet af OnyX. Tør du, Lone?