xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?


NAVIGATION

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


SØG I NYHEDSARKIVET
VIS SENESTE NYT I KATEGORI
iTunes, AOL og 300 millioner flasker Pepsi (opdateret 20:27)
iTunes, AOL og 300 millioner flasker Pepsi (opdateret 20:27)
Steve Jobs er en mand med store ambitioner og med aftenens introduktion af iTunes til Windows proklamerede han, at iTunes Music Store ved sin et års fødselsdag vil nå et mål på 100 millioner solgte stykker musik og det bla. ved hjælp fra AOL og Pepsi. Apple introducerede således endelig iTunes til Windows her til aften og med det fulgte også ambitionerne for fremtiden. Steve Jobs fortalte at iTunes Music Store til dato har solgt 13 millioner stykker musik og det udelukkende til Mac brugere, hvilket saverer til 600.000 solgte sange om ugen. Men hvorfor stoppe der når det kan blive endnu større og endnu bedre. Steve Jobs fortalte her til aften at ambitionerne med iTunes Music Store var, at sælge 100 millioner stykker musik på det første år. Og med 1 million solgte allerede i løbet af den første måned, 10 millioner i løbet af de første 6 måneder, hvorfor så ikke 100 millioner inden april 2004. "Hvordan vil vi så gøre det?", udtalte Steve Jobs ved aftenens pressearrangement. "Mac brugere vil købe 30 millioner stykker musik i løbet af det første år" og herefter kommer Windows brugerne. "Men hvad hvis det ikke er nok? Hvad kan vi så gøre", udtalte Steve Jobs. Steve Jobs kunne herefter fortælle at Apple vil gøre det rigtigt let for 25 millioner brugere at opdage og få fingrene i iTunes. Og det ved hjælp af et eksklusivt partnerskab med AOL (American Online). Endvidere vil Apple sammen med Pepsi producere 300 millioner flasker, hvor der i hver tredje flaske vil være gevinst. Og gevinsten er et gratis nummer på iTunes Music Store. De 300 millioner flasker fra Pepsi forventes at være 'aktive' i ca. 60 dage. Kampagnen med Pepsi løber af stablen i februar/marts 2004 med kick-off ved årets SuperBowl. Klokken ca. 20:20 sluttede aftenens specielle Apple presse-arrangement med Steve Jobs på scenen. Og Steve Jobs' sidste ord for i aften "thank you. We love what we do, and we work hard on it because we love it" kan vi kun konkludere, at Apple med deres iPod, iTunes og iTunes Music Store har formået at markere sig væsentligt på markedet. Nu handler det om 100 millioner solgte stykker musik og en endnu større udbredelse af Apples iPod.
16-10-2003, kl. 20.04 - Kategori: Apple Event
Skriv en kommentar eller marker nyhed/artikel som favorit