Apple's udfordringer i Kina vokser og markedsandelen falder markant
I 4. kvartal kunne Apple igen annoncere, at de havde overhalet Samsung i markedsandele for smartphones men nu viser nye udfordringer sig i Kina, hvor kampen for markedsandele er en hel anden. I Kina kæmper Apple med meget yngre producenter af smartphones så som Xiaomi. Ifølge Canalys blev der i 2016 omsat mere end 476.500.000 smartphones, en stigning på 11,4% i forhold til året før. Til sammenligning voksede det kinesiske marked kun 1,9% i 2015 i forhold til 2014. Kinesiske Huawei første and med 76,2 millioner smartphones i 2016 med Oppo på 2. pladsen med 70 millioner og en tredjeplads til Vivi som sammenlagt omsatte 60 millioner smartphones i 2016. Mere bemærkelsesværdig er Xiaomi, der med 51,4 millioner enheder placerede sig på en 4. plads. Apple på den anden siden afsatte 43,8 millioner smartphones i 2016 på det kinesiske marked, hvilket svarer til et fald på 18,2% i forhold til året før.
19-02-2017, kl. 16.13 - Kategori: Erhverv
Skriv en kommentar
29-09-2017, 18.20 - Rygte
28-08-2017, 20.33 - Rygte
|