xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
vælge mellem opløsninger på MacBook Pro
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


234

13
11. maj 2023 @ 06:17
Juniormedlem

Jeg har en M1 Pro MacBook Pro 16"

Der står i indstillinger, at hvis man bruger en skaleret opløsning kan have indflydelse på ydeevnen. Men hvis jeg blæser opløsningen op på max, bliver alt ultrasmåt. Det er jeg ikke interesseret i. Jeg har så valgt at gå tilbage til anbefalet opløsning. 

Men har jeg et spørgsmål i forbindelse med det: Hvis jeg vælger 4K i YouTube og blæser den op i fuld skærm, køre den så max mulige opløsning der er tæt på 4K, eller kun på den anbefalede opløsning, som er valgt inde i indstillinger for skærm? Altså ændre den automatisk opløsning mellem anbefalet opløsning på desktop og max opløsning i YouTube (tæt på 4K)? Eller køre det hele bare samme opløsning uanset hvad jeg gør?




  2
0
  379

2709

341
PallMei (Skribent)
12. maj 2023 @ 19:42
Bit kongen

Jeg har ikke den bemærkning på min M1 MBA. Jeg opfatter som udgangspunkt alle standardopløsningerne som skaleret, med måske undtagelsen af den der matcher den fysisk opløsning. Hvis jeg vil have en der ikke er skaleret, bruger jeg et tool som f.eks easy res og vælger en Standard (1x) opløsning.


Men må indrømme at det er et levn og jeg aldrig bruger den. Ventura lader også til at have tilføjet flere opløsninger.

Men det er pudsigt at der i din oversigt er 2 vertikale opløsninger for hver horisontal. Det er uden tvivl pga. notch, som jeg ikke har erfaring med på Mac. Men jeg troede ikke man styrede den gennem opløsning.

Det med 4K kan jeg ikke svare på.


234

13
13. maj 2023 @ 11:35
Juniormedlem

Med easy res fandt jeg ud af at skærmen ikke skifter opløsning, selvom jeg vælger 4K i YouTube eller QuickTime. 

Så alle de gange jeg har valgt 4K har det slet ikke været i nærheden af 4K, fordi afspileren forbliver på desktoppens opløsning.

Sørgeligt, at den ikke automatisk skifter opløsning, når man ser film eller videoer. Og det burde jo være nemt for computeren at skifte opløsning, når den går i fullscreen.

Så fik vi da det på plads. Og tak for hjælpen, PallMei.

Skriver et forslag (forklædt som en fejlmedelelse) til Apple via deres Feedback Assistant.