xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan trådløs opladning bruges til noget fornuftigt?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


4586

389
18. april 2023 @ 18:19
FPU

Efter at batteriet på min iPhone 7 mere eller mindre klappede sammen hen over weekenden, valgte jeg at købe mig en (brugt) iPhone 12 Mini som afløser, og sådan en starut kan jo trådløs opladning.

Jeg har kigget lidt på markedet, og det ser forholdvis billigt men også forholdsvis uoverskueligt ud, og hvis man ikke vil have en rund en, er udvalget trods alt noget mindre.

Jeg er kommet så langt, at jeg jeg har fundet ud af, at de fleste af dem er på 10W, mens en standard Apple USB-lader jo er på 5W (5 Volt x 1 Ampere output), så det burde jo være tilstrækkeligt, selv når man tager tabet ved induktion i betragtning.

Men jeg er alligevel lidt i tvivl om anvendelighed, og måske nogen herinde kan svare på følgende:

1. Kan man lade igennem et standard (silikone) bumber case, eller skal man bruge specielle cases eller helst undgå dem?

2. Kan en trådløs lader følge med (med eller uden bumper case), når man henter store filer, f.eks. iOS- eller macOS-opdateringer, eller streamer HD-video fra YouTube, når man bruger sin iPhone som modem og hotspot?

3. Er der et (par) fabrikat(er), som bare er bedre end de andre, og i givet fald hvilke(t)?

4. Favorit forhandler, helst uden for Kina?

  3
0
  425

2696

335
PallMei (Skribent)
18. april 2023 @ 18:36
Bit kongen

Frit fra hukommelsen

Tonny Freimanis skrev:

1. Kan man lade igennem et standard (silikone) bumber case, eller skal man bruge specielle cases eller helst undgå dem?

Du skal bruge mac-safe cases ellers er det i bedste fald meget lidt du kan lade. Man kan dog købe mac-safe kit, så man i princippet kan lave ikke mag-safe om til mag-safe, men har ikke prøvet det.

2. Kan en trådløs lader følge med (med eller uden bumper case), når man henter store filer, f.eks. iOS- eller macOS-opdateringer, eller streamer HD-video fra YouTube, når man bruger sin iPhone som modem og hotspot?

Kan den nok godt. Men det udvikler varme og det gør hotspot også.

3. Er der et (par) fabrikat(er), som bare er bedre end de andre, og i givet fald hvilke(t)?

Da iPhone 12 blev lanceret skulle det være Apples egen magsafe + 20W lader for at få den fulde effekt på 15W. Men Mini er begrænset til 12W så måske lidt mindre 20W lader vil kunne gøre det, men med mindre du ligger inde med en ældre 18W lader er der ikke noget sparet ved ikke at købe 20W så vidt jeg husker.

4. Favorit forhandler, helst uden for Kina?

pas


2581

84
18. april 2023 @ 18:44
Bit kongen

Køb dig sådan en her hvis du også har et Apple Watch:

https://www.mytrendyphone.dk/shop/4-i-1-docking-station-ldx-178-278107p.html

Der medfølger en magnet ring du kan klæbe ind i et almindeligt cover, der er desuden også et almindeligt usb-a stik i denne.

Dertil vil du gerne have en lader med smæk i:

https://www.mytrendyphone.dk/shop/joyroom-l-qp303-pd-qc3-0-mini-hurtig-oplader-280377p.html

Vi har 2 af disse sæt herhjemme og de fungerer virkeligt godt.



4586

389
18. april 2023 @ 22:33
FPU

Tak til de foreløbigt to første svar; det er stærk info.

Trådløs opladning er stadig på idé-stadiet, og det haster bestemt ikke, så jeg skal nok snuse til jeres anbefalinger og melde tilbage på et tidspunkt, men lige nu trænger jeg til en puster, for jeg er stort set lige blevet færdig med at konfigurere diverse apps. Nogle ting gik forbløffende smertefrit, f.eks. at gensinstallere MitID, som jeg ellers troede ville blive en gyser, mens andre apps var noget mere genstridige.

Men det startede lidt grumt, fordi Mini ikke ville hente de apps, som jeg havde overført ved gendannelse fra en sprit-ny backup fra 7'eren, så jeg måtte starte dagen med at gå på AppStore og starte download for hver enkelt app. Det er så, hvad det kan være, men de landede alle sammen på hjemmeskærmen i stedet for i de mapper, som de lå i i forvejen, så de skulle altså også flyttes enkeltvis ind i en mappe og derefter rykkes rundt i den rækkefølge, som jeg foretrækker. Og for at det ikke skulle være alt for let, var der nogle apps, som jeg ikke kunne genkende, fordi ikonet var greyed out, og app-navnet erstattet af "Indlæser". Hvis jeg havde nulstillet 7'eren først, havde jeg virkelig været på den, men nu kunne jeg så bruge den som skabelon. Tak, Apple!

Jeg var godt nok ved at få stress, da jeg bare ikke kunne få den til at virke som hotspot for Mac'en, men efter lidt USB-baseret Googling fandt jeg ud af, at jeg skulle slå kompatibilitets-funktionen til under Internet-deling, og så virkede det. Pyha!

Jeg røg dog ind i et problem med en app, som ikke tog højde for den manglende Home-knap, så jeg kunne bare ikke få lov til at swipe opad for at komme ud af den igen, så jeg blev nødt til at force-reboote. Nå, det var en gammel foto-app, som egentlig kunne tage helt ukomprimerede billeder, men som jeg aldrig fik dimset med, så der er ingen skade sket.

Der er stadig et par småting, bl.a. med Wallet, som meddeler at den ikke kan modtage SMS'er fra min netbank, selvom den service er slået til, men det må banken lige få styr på, og med mit Mini X-ray foto som baggrund på min låseskærm, hvor der er en "Indstil"-knap, som ikke reagerer. Baggrunden er der, men af og til viser den knappen, når jeg er det rigtige sted inde i Indstillinger, eller noget.

De næste par dage går jeg så alle indstillinger igennem og bl.a. slår adgange og lokaliteter fra i de apps, som ikke fortjener den slags luksus, og så er det tid til en backup og en opdatering af iOS fra 16.1 til 16.4.