xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Tegneprogram til modeltog
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


189

12
12. april 2023 @ 16:05
Novice

Jeg skal bruge et tegneprogram til modeltog.

Har fundet dette: https://xtrkcad-fork.sourceforge.net/Wikka/HomePage.

For at det kan bruges skal jeg installere dette: https://www.xquartz.org/

Så vidt jeg kan læse mig til på nettet, er det et hjælpeprogram, som arbejder i baggrunden. 

Men hvad betydning har det for min maskine? Skal jeg være bekymret? Jeg er ikke dygtig nok til det bagvedliggende, til at jeg kan gennemskue det.

iMac, macOS Monterey 12.6.4


  4
2
  498

216

0
12. april 2023 @ 20:55
Juniormedlem

XQuartz er et opensource program/udvidelse, der giver mulighed for at køre applikationer der bruger X-Window systemet (nogle gange også kaldet X11), der er en måde at lave bruger-interface, som primært bliver brugt på UNIX systemer.

XQuartz gør blot at din Mac computer kan køre applikationer der bruger X Window Systemet / X11.

XQuartz (som oprindeligt blot hed X11.app) blev den gang lavet af Apple selv, men er siden hen blevet et opensource project, og skiftede i den forbindelse navn til XQuartz.

Der burde ikke være noget at være bekymret for.


234

13
13. april 2023 @ 13:19
Juniormedlem

Sejt program. Jeg skulle have haft det da jeg var knajt... eller måske er det godt nok, at jeg ikke havde adgang til det. Fordi så ville jeg købe mig fattig i det, og få anlagt mig en hel jernbanecentral der begynder oppe fra loftet, og række helt ud i min mors køkkenhave længst nede i baghaven. Fleishmann eller Lima. Jeg er sådan en der gå helt amok, når jeg først får blod på tanden med hobby   


189

12
14. april 2023 @ 10:07
Novice

Jeg fandt i stedet dette på AppStore. RailModeller Pro. Det er helt fantastisk.

Der er også blevet plads til min anden hobby, en lille golfbane.

Det er Fleischmann, scala N, 1:160. Det er hvad jeg har plads til. Men nu skal den udvides. To reoler må lade livet og det hele skal pilles ned og startes op forfra!


234

13
14. april 2023 @ 16:18
Juniormedlem

Det er så fantastisk at leve sig ind i sin egen model-verden, og det er fyldt med atmosfære. Gadelygter, signalerlamper og lys i husene, mens toget med de mange oplyste vinduer køre forbi i mørket. Og en kop kaffe....  Jeg havde først H0 og senere N. Det var ret imponerende hvor mange detaljer de kunne lave på toge og bygniner, og presse det ned i den størrelse, syntes jeg. 

Har du oplevet en flue gå over skinnerne mens der var strøm i? Det har jeg. Og det er sådan en af de finurlige oplevelser man kun skal fortælle når man er ædru, for ellers ville de tro at man løj.

Flot modelbane ellers (tommeltot opad) *sys godt om*