xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Opdatering og genstart fortsætter i flere dage
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


78

1
31. marts 2023 @ 12:29
Novice

Kære Macnyttere og PowerPalle .....dejligt at være tilbage.

Jeg har dog ikke beskæftiget mig med Mac i mange år, så er cementeret i min viden for mange år siden, og har nu brug for lidt hjælp.

1. Hvorfor står der "ikke sikkert" i menu linje?

2. Min ven startede på opdatering forleden på iMac "27" , og nu stopper den opdatering på et bestemt punkt, og genstarter, for så at gentage processen hele tiden, nogle bud på hvordan den proces stoppes?  Jeg har lige læst at vores iMac "27" (late 2014), tilsyneladende er for gamle til at opdatere mere end Big Sur, er det korrekt?  Og kan det være problemet med selvsving i opdateringen?

3. Når jeg kigger på de nye  "24" farvede iMac's, undrer det mig at man "kun" kan få 512 GB, vi er vant til 1 TB i  iMac "27", ligeledes er der tilvalg af Thunderbolt porte, men hvad bruger man typisk dem til?  

Nok for nu, og er spændt på at høre fra jer :-)

Mvh. Lone

  5
2
  345

78

1
31. marts 2023 @ 14:04
Novice

Opdatering....det hjalp at jeg anbefalede at slukke strømmen, og give iMac fred.  Nu er det heldigvis på plads.

Men jeg er stadig i tvivl om hvorvidt en ny "24" iMac vil kunne gøre det, når der er en masse fotos , samt redigering af samme?


mvh. Lone


2696

335
PallMei (Skribent)
31. marts 2023 @ 15:30
Bit kongen
Rødtop skrev:

Opdatering....det hjalp at jeg anbefalede at slukke strømmen, og give iMac fred.  Nu er det heldigvis på plads.

Men jeg er stadig i tvivl om hvorvidt en ny "24" iMac vil kunne gøre det, når der er en masse fotos , samt redigering af samme?

mvh. Lone

Den kan fås med op til 16GB ram og 2TB ssd, men muligvis kun hos Apple med mindre du kan få den bestilt hjem. Men Apple tager urimelig meget for lagerplads og da det alligevel er en stationær er ulempen ved et eksternt drev mindre end en man har med på farten. Hvis det er til uddannelse har Apple også en særlig udgave af deres butik med nogle pct. rabat og du kan finde link til den helt i nede i deres footer. 

Mht. til usikker side, så er det også noget PowerPalle bør få styr på. Kort sagt fortæller den at forbindelsen er ukrypteret og alle mellemstationer mellem dig og PowerPalles server kan læse hvad der bliver sendt.


78

1
01. april 2023 @ 06:57
Novice

Tusind tak for dit svar PallMei :-)


8581

198
01. april 2023 @ 08:44
Poseidon

Thunderbolt er en teknologi som giver hurtigere overførsel af data end USB; Det bruges primært til at du kan hægte flere eksterne enheder sammen så du ikke behøver en hub for at få flere porte. Thunderbolt-portene er dog kompatible med USB, og kan derfor også bruges som USB porte.


78

1
01. april 2023 @ 11:24
Novice

Tak David :-)

Du er en kær gammel kending, tak for dit svar.

Mvh. Lone