xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Blokere opringning - som i 'afvis dette nummer altid'
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


386

8
26. februar 2023 @ 13:28
Lærling

Hej

Min datter har været lidt uheldig i byen og en uønsket fyr bliver ved med at kontakte hende på mobilen. Han har snuset hendes nummer op, og bliver ved med at ringe. Hun har selvfølgelig blokeret ham/hans nummer, men det virker ikke efter hensigten: at forhindre opkald fra præcist dette nummer går igennem. 

Jeg er lidt forundret, for jeg troede blokering gjorde netop det: forhindrede uønskede opkald. Men som jeg læser på forskellige web-sider, så kan man åbenbart ikke blokere numre på en iPhone. 

Overser vi noget? Iphone 10, helt opdateret med iOS.

  7
0
  636

2709

339
PallMei (Skribent)
26. februar 2023 @ 13:56
Bit kongen

Selvfølgelig kan man blokere et nummer på iPhone, men måske han skjuler det når han ringer op 🤷‍♂️

https://support.apple.com/da-dk/HT201229 

Personlig kunne jeg godt ønske mig at blokering kunne ske via mønster i stedet for specifikke numre, så jeg kunne blokere alle +44 osv. numre, da det altid er spam.


2709

339
PallMei (Skribent)
26. februar 2023 @ 14:59
Bit kongen

Hvis han skjuler sit nummer, kan hun ignorere opkald fra ukendte i en periode. Men det betyder så at kun folk hun gemt som kontakter kan komme igennem. Det er selvfølgelig ikke smart i længden. Men hvis opkald registreres i historikken selv om de ignoreres, kan hun tjekke den vende tilbage til personer som utilsigtet er blevet ignoreret.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

4593

394
26. februar 2023 @ 18:09
FPU

Hun kan vælge at gå ind i Indstillinger -> Scroll ned og vælg Telefon -> Vælg funktionen "Ignorer opkald fra ukendte" -> Slide for at slå det til.

Nu vil alle opkald fra numre, der ikke findes i iPhonen's telefonbog blive blokeret. Den, der ringer op, vil blot høre, at der er optaget, mens den blokerende telefon ikke vil gøre noget som helst, hverken ringetone, eller vibration, eller noget.

Ulempen er så, at det ikke er så godt, hvis man f.eks. er jobsøgende og venter på opkald fra en potentiel arbejdsgiver. Her er man så nødt til enten at give besked om, at man skal kontaktes på anden måde, eller at kode nummeret ind i telefonbogen for så at slette det igen, hvis jobbet ikke blev til noget.

Jeg sloges vildt meget med det for et par år siden, hvor jeg havde en ekstra telefon med til udlandet for at kunne ringe til en Android i Danmark via data-delen, og for også at kunne ringe lokalt fra et lokalt midlertidigt SIM-kort, og den app krævede nyere iOS, end hvad jeg kørte med på min 7'er.

Så når jeg så forsøgte at ringe til familiemedlemmet fra "rejse-fonen", blev der konstant meldt optaget, fordi "Ignorer opkald fra ukendte" var slået til i den anden ende. Det var så først da vi fik snakket sammen via et andet familiemedlem, at vi fandt ud af misforståelsen og fik "Ignorer…" slået fra, at der var hul igennem. Så det virker ret godt, men altså med den begrænsning, at alle opkald fra ukendte numre blokeres, ikke kun det fra Den Slimede Prins.

Desuden kan I jo sendte ham en enkelt SMS og fortælle ham, at han bliver politianmeldt for cyberstalking, hvis han ikke trækker poterne til sig.


386

8
03. marts 2023 @ 21:42
Lærling

Tak @Tonny - jeg troede ikke det var så bøvlet, men en umiddelbar blokering fungerede i hvert fald ikke :-/ Heldigvis lader det til at fyren har opgivet 🙄


4593

394
03. marts 2023 @ 23:44
FPU
mjanneh skrev:

Tak @Tonny - jeg troede ikke det var så bøvlet, men en umiddelbar blokering fungerede i hvert fald ikke :-/ Heldigvis lader det til at fyren har opgivet 🙄

Jaeh, bøvlet og bøvlet. Man skal jo kun slå Ignorér opkald fra ukendte numre til; så kører det. Men det er naturligvis bøvlet for dem, som legitimt prøver at ringe til telefonen.

Men det er da gode nyheder, at ridderen er redet sin vej igen. Måske var der alligevel en gnist af gentleman i ham.


1425

21
03. marts 2023 @ 23:57
Stormogul

Det nemmeste er vel også bare at ignorere ham, så stopper han vel til sidst, som du også er inde på. Det er jo kun sjovt og spændende når han får fat på hende. 


4593

394
04. marts 2023 @ 10:46
FPU
angelodk skrev:

Det nemmeste er vel også bare at ignorere ham, så stopper han vel til sidst, som du også er inde på. Det er jo kun sjovt og spændende når han får fat på hende. 

Sådanne detaljer glider hen over hovedet på deciderede stalkere, som kan finde på at kontakte deres hjerters p.t. udkårne flere hundrede gange i døgnet, også selvom de har fået at vide, at de ikke har en jordisk romantisk chance.

Det er tilsyneladende ikke tilfældet her, men det kunne nemt være blevet grimt.