xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
14 Pro Max
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


86

5
17. februar 2023 @ 08:03
Novice

Min 14 Pro Max har drillet mig omk opladningen.
optimeret opladning er ikke noget for mig.
visse dage var telefonen kun på 20% og det er skidt.

Jeg har slået det fra trods advarsel om at det forringer batteriet.

Finder det noget pudsigt at Apple sætter det sådan op.

Derfor har jeg valgt at tegne Apples forsikring trods prisen på over 1800kr. Men den erstatter også hvis batteriet kommer under 80% kapacitet. Hvilket min forrige iPhone ramte.

Jeg holder forsat fast i Apple da jeg ikke mener at kunne opnå samme sikkerhedsbeskyttelse hos andre leverandører.

Jeg bruger nu iCloud til data og kun serveren til gamle og mindre vigtige ting.
jeg overvejer om jeg skal sikre mig med en backup af min iCloud.

Normalt bruger jeg både livrem og seler, men det er også dejligt at slippe al det backup.

Men efter jeg er ved at scanne alle vigtige dokumenter, er tanken faldet mig ind.

Hvad gør i andre i familien. Har i backup af iCloud og evt. hvad benytter i til det?

  9
0
  447

4593

394
17. februar 2023 @ 11:03
FPU

Jeg forstår godt din bekymring omkring batteriets tilstand, men jeg forstår ikke, at du har tegnet den forsikring, hvis det (kun) er ad hensyn til batteriet, for udskiftning af batteriet på en 14 Pro Max kan klares for 1.199,- Kr. hos f.eks. green.dk, så her er der da sparet 600,- Kr.

Der er dog en enkelt ting, som man skal tage højde for ved batteriskift på iPhone 7 eller nyere, og det er at telefonen vist nok ikke er lige så vandtæt efter batteriskiftet. Men det gælder vist, uanset om det er Apple selv eller et uafhængigt værksted, som skærer limen op for at komme ind til batteriet.

Det er dog noget, som jeg lige skal have be- eller afkræftet af mit faste værksted, næste gang jeg skal have lavet et eller andet. Macnyt'ere med konkret viden på området må dog meget gerne bidrage med, hvad der er op og end omkring batteriskift og vandtæthed på iPhones.


2709

341
PallMei (Skribent)
17. februar 2023 @ 11:12
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg forstår godt din bekymring omkring batteriets tilstand, men jeg forstår ikke, at du har tegnet den forsikring, hvis det (kun) er ad hensyn til batteriet, for udskiftning af batteriet på en 14 Pro Max kan klares for 1.199,- Kr. hos f.eks. green.dk, så her er der da sparet 600,- Kr.

919,-kr hos Apple

https://support.apple.com/da-dk/iphone/repair/battery-replacement


4593

394
17. februar 2023 @ 14:45
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg forstår godt din bekymring omkring batteriets tilstand, men jeg forstår ikke, at du har tegnet den forsikring, hvis det (kun) er ad hensyn til batteriet, for udskiftning af batteriet på en 14 Pro Max kan klares for 1.199,- Kr. hos f.eks. green.dk, så her er der da sparet 600,- Kr.

919,-kr hos Apple

https://support.apple.com/da-dk/iphone/repair/battery-replacement

Not bad. Jeg så godt Apple-linket, da jeg googlede en pris, men den fra green.dk var den første, der viste prisen.


1708

43
17. februar 2023 @ 15:20
Stormogul

Min iPhone 14 Pro Max holder nemt 3 dage (Ja jeg bruger den ikke til spil m.m.) 

Har du prøvet at Hard resette den ?



86

5
17. februar 2023 @ 16:57
Novice

Jep. Har resat flere gange.
min iPhone bliver heller ikke brugt til spil men meget til kontrol af alt muligt bl.a. overvågning og diverse. Jeg lader hver nat og forventer 100% hver morgen.

Jeg tjekkede ikke pris på batt men har blot hørt at reparationer er dyre og en Pro er en investering. Og forventer en lang levetid. 


2709

341
PallMei (Skribent)
17. februar 2023 @ 17:17
Bit kongen
Rolf skrev:

Jep. Har resat flere gange.
min iPhone bliver heller ikke brugt til spil men meget til kontrol af alt muligt bl.a. overvågning og diverse. Jeg lader hver nat og forventer 100% hver morgen.

Jeg tjekkede ikke pris på batt men har blot hørt at reparationer er dyre og en Pro er en investering. Og forventer en lang levetid. 

Er problemet, at den ikke bliver ladet op eller at den bruger meget strøm i løbet af dagen. I første fald må der være være noget galt med ladeforbindelsen, i andet fald kan du tjekke i batteri i systemindstillinger hvad der dræner batteriet.


4593

394
17. februar 2023 @ 18:01
FPU
Rolf skrev:

Jep. Har resat flere gange.
min iPhone bliver heller ikke brugt til spil men meget til kontrol af alt muligt bl.a. overvågning og diverse. Jeg lader hver nat og forventer 100% hver morgen.

Jeg tjekkede ikke pris på batt men har blot hørt at reparationer er dyre og en Pro er en investering. Og forventer en lang levetid. 

Naturligvis skal den være fuldt opladet efter en nat på el-nettet. Men der kan være visse ydre faktorer, som hæmmer ladningen:

-For lille lader. Hvis du eventuelt har en anden iDims med mindre lader, f.eks. en iPad, kan du jo være kommet til at bytte rundt på laderne. Jeg ved godt, at der ikke følger en lader med en iPhone 14, men selv hvis du skulle have købt en sammen med 14'eren, kan du jo stadig være kommet til at bytte rundt på dem.

-Fnuller i Lightning-stikket. Her kan du med fordel bruge en lille mellemrumsbørste fra tandlægen, du ved, sådan en som ligner en lille flaskerenser. Du kan eventuelt bruge lidt isopropylalkohol på børsten. Du kan også bruge tricket med fotolinse-papir foldet omkring hanstikket, som så monteres og afmonteres igen i hunstikket; det kan være med til at gnide eventuelt ir af kontakterne. Det sidste trick har jeg måttet benytte mig af et par gange i SD-kortlæseren på min Mac.


86

5
18. februar 2023 @ 09:03
Novice

Tak for gode råd.

Jeg har en trådløs oplader der bruges både til iwatch og iPhone i bedste kvalitet.

Men det er ikke en Apple lader af gode grunde. Der er intet med opladningen når jeg slår optimeret opladning fra.

Og jeg vil kun lade en gang i døgnet og ikke mere tænke på det.

Min første “smartphone” var en Palm Pilot efter at have prøvet en HP med Windows og navigation.
sikke noget l…

Alle data tabt hvis den løb tør for strøm. Forfra igen. Palm havde jeg indtil iPhone 3S imponerede mig.
det blev min første iPhone i en lang række.

I starten forstod jeg ikke værdien af at man kunne dreje billedet.
Steve Job var et geni og en gave for os almindelige dødelige.

Nå det var et sidespring. 


2709

341
PallMei (Skribent)
18. februar 2023 @ 09:28
Bit kongen
Rolf skrev:

Tak for gode råd.

Jeg har en trådløs oplader der bruges både til iwatch og iPhone i bedste kvalitet.

Men det er ikke en Apple lader af gode grunde. Der er intet med opladningen når jeg slår optimeret opladning fra.

Og jeg vil kun lade en gang i døgnet og ikke mere tænke på det.

Min første “smartphone” var en Palm Pilot efter at have prøvet en HP med Windows og navigation.
sikke noget l…

Alle data tabt hvis den løb tør for strøm. Forfra igen. Palm havde jeg indtil iPhone 3S imponerede mig.
det blev min første iPhone i en lang række.

I starten forstod jeg ikke værdien af at man kunne dreje billedet.
Steve Job var et geni og en gave for os almindelige dødelige.

Nå det var et sidespring. 

Prøv med kabel. Hvis der er problem med optimeret opladning, så tror jeg det er kombination med den trådløse oplader, for jeg har optimeret opladning til uden problemer (men bruger ikke trådløs opladning, selvom jeg har magsafe i skuffen). Hvis du selv ved en fuld opladning (eller 80%, hvor optimeret opladning begynder), så tjek batteri statistikken for hvad der æder alt strømmen.