xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Satechi Stand & Hub with SSD
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


63

0
18. januar 2023 @ 15:05
Novice

Hej. Jeg har fået en Satechi Stand & Hub with SSD til min Mac mini og er kommet til at slette den SSD der sidder i docken, som, da jeg startede den op, første gang, spurgte om jeg ville bruge SSD'en som TimeMachine hvilket jeg sagde nej til og det fortryder jeg. Så jeg slettede den, og nu spørger den ikke igen. Kan jeg få den til det igen???

Altså spørge om den skal bruges til TimeMachine. Min Mac Mini er med en M1 

VH

Ole

  6
0
  332

4593

394
18. januar 2023 @ 17:58
FPU

Prøv Systemindstillinger -> TimeMachine -> Knappen "Vælg backup disk".

Du kan eventuelt først kontrollere, om Mac'en overhovedet kan se disken i Diskværktøj. Hvis disken er synlig her, burde TimeMachine også kunne se den og vælge den som backup disk.


63

0
19. januar 2023 @ 07:20
Novice

Mange tak😎


4593

394
19. januar 2023 @ 11:05
FPU
helios skrev:

Mange tak😎

Virkede det?


63

0
19. januar 2023 @ 15:30
Novice

Nej: Ikke som beskrevet men den er blevet omformateret og kan så bruges til TimeMachine. Da jag første gang satte docken til Minien spurgte den om jeg ville benytte den indlagte SSD og det gør den ikke mere?? Men tak alligevel.

VH

Ole



4593

394
19. januar 2023 @ 17:56
FPU

Hm, ja, altså, når den slags besvares med et "Nej", gemmes svaret jo et sted nede i maskinrummet, og så er det ikke altid lige let, hvis man fortryder.

Man kan lidt sammenligne det med cookies. Jeg var ved et uheld kommet til at klikke "ja" til, at en bestemt hjemmeside måtte bruge min lokation, mens jeg var i udlandet, og det var ikke så smart, men efter en del rumsteren rundt fandt jeg den relevante cookie og fik den slettet. Det er dog næppe så let m.h.t. TimeMachine. Måske er det valg skrevet ind i et .plist dokument i den usynlige Biblioteks-mappe i din bruger-mappe, men det er ren spekulation.

Måske ville det have virket at oprette en ny bruger på Mac'en, logge ind på den konto, sætte docken til, sige "Ja" denne gang, og så smutte tilbage til den oprindelige bruger-konto.

Men nu virker det jo, og så er der jo ingen grund til at reparere videre.


63

0
20. januar 2023 @ 10:38
Novice

Nej, det er der ikke, men nogen gange er det, som du skriver, at der sker mærkelige ting og tak for udredningen😎