xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple mail: kopierede mails med mbox medtager kun åbne mail
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2

0
10. januar 2023 @ 20:25
Nyt medlem

Min Imac fra slutningen af 2015 fik skiftet harddisk til en SSD model.

Inden da kopierede jeg mine postkasser via mbox og overførte dem bagefter igen til Apple mail.

Desværre konstaterer jeg, da jeg åbner Apple mail og mbox filerne, at de kun indeholder mails jeg har gemt men ikke åbnet. Alle åbne mails fra postkasserne er forsvundet.

Kan de gamle mails (det åbne) genfindes ?

Jeg har den gamle harddisk liggende

  2
0
  241

2709

339
PallMei (Skribent)
10. januar 2023 @ 21:14
Bit kongen

Hvad med at vælge importere fra Apple Mail, ved import. Har ingen erfaring, men umiddelbart ville jeg mene det var det oplagte valg, når du har den gamle harddisk.


4593

394
10. januar 2023 @ 21:35
FPU

Prøv at bede Mail om at genopbygge postkasserne. Det gør du her:

Menuen Postkasse (Mailbox i mit engelske MacOS) -> Genopbyg (Rebuild), nederste punkt i menuen.

Ellers skal du dimse rundt i den eventuelt usynlige Bibliotek-mappe i din brugermappe på din gamle harddisk. Det kan man vist ikke uden videre, med mindre man er logget ind som bruger, så her skal du Alt-boote, så du kan vælge at boote på harddisken, logge ind som du plejer, gå ind i Bibliotek ved at holde Alt-tasten nede, mens du åbner Gå-menuen, Åbne mappen "Mail", kopiere de relevante postkasser over på SSD'en, f.eks. i en midlertidig mappe på skrivebordet, genstarte Mac'en på SSD'en, logge ind, Alt-gå til "Mail" mappen i Bibliotek, flytte de relevante postkasser over i en anden midlertidig mappe, lægge postkasserne fra harddisken på deres helt rette pladser, genstarte Mac'en, og tjekke, om det virker, hvilket der ikke er nogen garanti for.

Som du kan se, er det en ret omstændelig proces, hvor man skal holde tungen lige i munden, så genopbygning af postkasserne er helt klart den løsning, du bør prøve først.

Du kan dog også prøve at bruge Mail's import-funktion fra Arkiv-menuen, hvor du via Open-dialogen peger på de postkasser, som du i forvejen har kopieret over fra harddisken til en mappe på f.eks. skrivebordet. Men også her bør du først flytte de originale postkasser fra Mail-mappen i Bibliotek på SSD'en, for ellers blive de overskrevet under importen.

Held og lykke og feedback.