xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Knæklyde
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
31. december 2022 @ 10:01

Hej alle, jeg har netop købt en ny MacBook Pro 14', og jeg oplever en slags knæklyde hver gang jeg samler den op med åben skærm, Som om at metallet giver sig lidt. Det er intet voldsomt, men det er ofte fremkommende. Jeg har tidligere haft en MacBook Pro 2017, og den sagde ikke de her små 'klik' lyde. kliklydende kommer altså fra 'skelettet' af computeren. Den nye MacBook her er markant tungere, så det kunne være at metallet giver sig lidt mere på grund af det. Er der nogen her inde med MacBook Pro 14' som gider at se om deres Computer også har en slags kliklyd når man samler den op? Godt nytår! :)

  5
2
  276

1905

185
PowerPalle (Administrator)
31. december 2022 @ 10:39
Stormogul

Min siger næsten altid en knæklyd kort tid efter jeg åbner skærmen op( (folder den ud)  er dog en nu ældre MBP.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

234

13
31. december 2022 @ 11:15
Juniormedlem

Jeg sidder med en M1 Pro MacBook Pro 16" og den gør det ikke. Og det er heller ikke normalt at en MacBook skal lyde sådan. 

Er den mindre en 14 dage gammel? Så det er ind til butikken med den, og få den ombyttet (ikke repareret). Hvis de vil reparere den, så lad handlen gå tilbage. Når det er gjort, køb en ny.



0
31. december 2022 @ 11:17

Hej LV426, tak for dit svar! Jeg er meget OCD når det kommer til nyt elektronik, så jeg har det med at se spøgelser. Nogle gange når jeg bare ligger hånden på tastaturet, kommer kliklyden også. Hvis du nu har den oppe i hænderne og roterer den en anelse, siger den så heller ikke noget? Det lyder bare som metal som giver sig. Jeg ved godt du lige har svaret mig, jeg sikrer bare lige op. 

- Venligst :)

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

234

13
31. december 2022 @ 11:26
Juniormedlem

Hej igen. Det er ikke normal for MacBooks - heller ikke de gamle modeller. Absolut ingen af de MacBooks jeg har haft, har gjort det.

Du har ret, at der er noget galt. Husk på, at det også er et luxus produkt. Så det er nærmest din pligt at stille krav til det dyre produkt du har købt.

Nogle butiksansatte kan finde på at spise dig af med en løgner om bagatelgrænser. Det er det bare ikke, hvis du som kunde ikke synes det, da det er dig der står med pengene, og dermed også dig der bestemmer 100%. 

Så ind med dyret igen og få en ny. Vil sælger ikke gå med til det, så lad handlen gå tilbage (hvis du kan udnytte 14-dages returret). Så kan den sælger lære det. Køb i samme omgang en ny MacBook af hans kollega, så han får fortjenesten ved salget i stedet for.

Den slags sælger der snakker om bagatelgrænser, er dem man skal undgå, fordi de er ikke interesseret i at yde dig en service, men arbejder på at lefle for chefen i stedet for.



0
31. december 2022 @ 12:04

Okay super, tak for svar! Den er kun 3 dage gammel, og jeg har 50 dages returret i elgiganten, så den ryger bare tilbage efter nytår. Super produkt ellers. Tak for svar!