xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
iPad Air og nemlig.com
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


3

0
30. december 2022 @ 20:40
Nyt medlem

Hej,

Jeg er ny her. Min hustru har en iPad Air 16 GB fra 2015 med IOS 12.5.6, som hun bl.a. bruger, når hun skal bestille varer hos nemlig.com. I morges (siger hun) holdt den op med at vise billeder af madvarerne, når man skulle vælge dem til "kurven" og det er ligegyldigt, om man bruger Safari, Opera eller Chrome. Hvis hun bruger min PC er alt i skønneste orden. Hvad kan der være galt? (iPad'en er jo så gammel, at den ikke vil lade sig opdatere til fx ver. 14, men da den har virket før, bør den vel stadig virke? og det er jo vigtigt, at man kan se, hvad man putter i "kurven")

På forhånd tak for hint. MVH og godt nytår.  Toke


  8
0
  603

234

13
30. december 2022 @ 21:58
Juniormedlem

Prøv lige at nulstille Safari cache og buffer på den iPad. Og når det er gjort, så genstart så den lige så den kan rydde op i system cache og indstillinger også.

Slet al website data i Safari

PS: De kan sagtens have opdateret hjemmesiden med ny kode som gør, at den ikke længere kan køre på en gammel Safari. Hvis det er tilfældet kan I prøve med Chrome, Opera eller Brave Browser, hvis i da ikke allerede bruger en af de browsere.


2581

84
30. december 2022 @ 22:48
Bit kongen
norbyhus skrev:

…. men da den har virket før, bør den vel stadig virke?

Seriøst?


2709

341
PallMei (Skribent)
31. december 2022 @ 05:55
Bit kongen

Hvis det skyldes forældet browser (tvivler), så er det ligegyldigt om du prøver med en anden, for de bruger alle Safari som motor og giver kun anden brugerflade, pga. af Apples App Store regler.

Med antagelse af, at der ikke er installeret noget der piller ved netværksforbindelsen som vpn/add-block, tror jeg også du skal kigge på ledig plads og rydde op. 16GB er ikke meget idag og for lidt til min far som ellers ikke har de store krav.


3

0
01. januar 2023 @ 16:46
Nyt medlem

Til LV426: Tak, men det hjalp desværre ikke.
----

Til Jesper Arning
30. december 2022 @ 22:48
norbyhus skrev:

…. men da den har virket før, bør den vel stadig virke?

Seriøst?

Til Jesper: Nej, det var vist ikke seriøst, men jeg har endnu ikke fået den igang :-(

------------

Til PallMei (Skribent)
31. december 2022 @ 05:55:

Jeg må prøve en god gang oprydning eller nok nærmere bide i det sure Apple og købe en nyere model med flere GB. Den er jo også købt i januar 2015. (Men nemlig.com siden virker fint i Safari-app på min iPhone 7)

Tak for jeres tanker og godt nytår!
Mvh
Toke


4593

394
01. januar 2023 @ 17:29
FPU

Hej Toke.

Jeg var inde for at se, om jeg kunne snuse mig til, om hjemmesiden var blevet opdateret for nylig, f.eks. med små videoer i stedet for billeder á la YouTube's forside, men jeg kunne ikke finde noget i den retning. Måske kan man finde noget ved at hente hele forsiden som HTML, men det er ud over mine evner.

Til gengæld fandt jeg ud af:

1. At de har en direkte mailadresse:

kontakt [snabel-a] nemlig [dot] com

Det er mere, end man kan sige om f.eks. PostNord, som kun har en dybt begravet web-baseret kontaktformular.

Så prøv at skrive til dem om jeres problem og husk at fortælle dem, hvilken model iPad og hvilken version iOS, I bruger.

2. At de også har en app, så prøv at se, om ikke I kan (få lov tl at) downloade den til iPad'en og bruge den, indtil der kommer en løsning til den browserbaserede oplevelse eller beskeden om, at jeres iPad er blevet for gammel.

Held og lykke og feedback.


234

13
01. januar 2023 @ 20:47
Juniormedlem

Hvis i muligvis når til det punkt at i skal ud og købe en ny iPad, kunne det ikke skade at slette og nulstille alt på den, som sidste kramptrækning for at se om det kommer til at spille alligevel. 


3

0
03. januar 2023 @ 19:00
Nyt medlem

Hej Tommy,

Tak for dit forslag. Jeg har haft den inde og vende med deres kundeservice, og de siger, at maskinen er vist for gammel. Det siger mit 25-årige barnebarn nu også :-), så efter at have kigget i gavekassen, har vi købt en iPad Air 2021 på tilbud til 2999 hos Proshop og har "overført", hvad vi kan. Det er min hustru glad for og jeg har så fået den gamle til at lege med.

Der var jo også nogle apps, der ikke kunne opdateres mere, da de krævede en nyere IOS, end jeg kunne installere.

Mvh Toke.

Og til LV426, som foreslog:                                                                                                  

 "Hvis i muligvis når til det punkt at i skal ud og købe en ny iPad, kunne det ikke skade at slette og nulstille alt på den, som sidste krampetrækning for at se om det kommer til at spille alligevel"..

Det var en god ide, som jeg evt. vil prøve, tak

Mvh Toke

                                          


8586

198
05. januar 2023 @ 09:10
Poseidon
norbyhus skrev:

Hej Tommy,

Tak for dit forslag. Jeg har haft den inde og vende med deres kundeservice, og de siger, at maskinen er vist for gammel. Det siger mit 25-årige barnebarn nu også :-), så efter at have kigget i gavekassen, har vi købt en iPad Air 2021 på tilbud til 2999 hos Proshop og har "overført", hvad vi kan. 

Det er en standard iPad 9 (2021) i har købt, og ikke en iPad Air. iPad Air 4 (2020) har ikke været under 4.000,- og iPad Air 5 (2022) ikke under 4.500,-. Og iPad 9 er lige pt. til 2.999,- hos Proshop (Og 2699,- hos Bilka).


Men godt i er glade for den! iPad 9 er heller ikke på nogen måder et dårligt produkt.