xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Problem med Time Machine
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
19. december 2022 @ 14:10
Seniormedlem

I det seneste par dage er jeg begyndt at få en meddelelse om, at min Time Machine ikke kan rumme mere. Jeg troede at den automatisk sletter den ældste, men det er måske en indstilling jeg skal ind at lave og i givet fald: Hvor gør jeg det?

Der er flueben i "Underret mig når gamle sikkerhedskopier slettes".

Jeg kører på High Sierra.

  3
0
  229

2709

339
PallMei (Skribent)
19. december 2022 @ 14:22
Bit kongen

Apple er sparsom med detaljer, men du kan prøve om udelukkelse af nogle mapper hjælper tilbage i tiden.

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mh15137/10.13/mac/10.13 

Hvis ikke historikken er vigtig, kan du overveje at formatere drevet og starte på en frisk. Hvis den, beskriver Apple i ovenstående hvordan du kopiere den nuværende backup over på en ny over større drev.


471

7
19. december 2022 @ 15:47
Seniormedlem

Det er godt nok primitivt ... at man er nødt til at formatere drevet når det er fuldt.

Men er du nu også sikker på det? Der står i dit link, at "Når disken til sikkerhedskopier bliver fyldt op, sletter Time Machine ældre sikkerhedskopier for at gøre plads til nye".

Findes der ikke et gratis (eller billigt) program?


471

7
19. december 2022 @ 16:05
Seniormedlem

Det bliver endnu værre: Hvis jeg klikker på "Time Machine" under mapper, kan jeg se at der kun er tre backups, men her er taget backup af to drev: 1000SSD og DACOCD. Det var ikke meningen. Meningen er at der skal tages to forskellige backups af de to drev.

Æhhh, der må være noget jeg har misforstået ... efter at have "brugt" Time Machine siden 2008 (så vidt jeg husker).

Hvordan sætter man Time Machine op til det? Altså 1000SSD på den der hedder "Backup" og DACOCD på den der hedder "Backup 2"?