xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Schluß mit Lustig ab 27. Dezember 2024.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


4593

394
15. december 2022 @ 23:08
FPU

Så har EU-høvdingene endelig bestemt, at alle dimser fremover SKAL have USB-C stik, så om godt to år er det altså slut med Lightning.

Det er jeg så lidt knotten over (men ikke bare fordi jeg er ret glad for Lightning-stikket).

Men OK, hvis Apple til den tid har brygget noget godt trådløs opladning sammen, slipper iPhone og iPad jo helt for stikket. Og så er det je alt andet lige også lettere at gøre apparaterne (mere) vand- og støvtætte.

Men ellers er de vist ikke så glade for nyheden derovre i Cupertino.

EB-artikel om det her.

  21
1
  877

2709

341
PallMei (Skribent)
16. december 2022 @ 08:43
Bit kongen

Og hvorfor er du så det. Der er ingen logik i Apple's modstand, når du ser på deres øvrige produkter, bortset fra at tjene MFI licens penge og "trådløs" opladning er enten fixeret eller en kablet opladning med stor spild. Jeg bruger allerede Usb-c til opladning af min MBA og iPad Pro (plus Android tlf, Headsets, jumpstart batteripack osv.), så hvorfor et særligt kabel til iPhone og  kun 480Mbps (selv med lightning havde Apple 5Gbps på de første iPad Pros). Har også en Magsafe oplader til min iPhone, som ligger trygt og ubenyttet i skuffen.

Jeg er ikke vild med at en bestemt standard skal vælges ved lov, men det er så nødvendigt, hvis markedet og samfundet har modsatrettede interesser.


2273

157
16. december 2022 @ 09:49
ASCII jonglør

“Markedet” og det menneskelige samfund har meget meget sjældent sammenfaldende interesser. Markedet tjener det dæmoniske begær, som menneskeheden med moral, civilisation og jura bestandigt forsøger at beskytte sig imod. Og når markedet så forsøger at skabe et skønmaleri af sine egne økonomiske interesser, ser man blot altid den samme modbydelige mekanisme: Lucifer er Ahrimans skjold. Eller oversat: Blændværk skjuler Det Ondes aktiviteter. For skal ondskab træde frem som det det ér, bliver det jo straks afsløret. Elementært, min kære Watson. Gennemført ondskabsfuldhed kræver derfor blændværk - masser af gøgl, flødeskum og lavendler.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

253

35
16. december 2022 @ 12:32
Juniormedlem

Jeg er ikke så begejstret for dekretet om USB-C, mest fordi USB-C rent mekanisk er langt dårligere end Lightning. På mit arbejde har vi mange bærbare Windows pc'er, p.t. primært HP EliteBook 830/850 G5 til G8 og Lenovo ThinkPad T-series. Vi bruger Dell D6000 USB-C docks til dem, og jeg synes vi ser en del af pc'erne hvor USB-C stik stopper med at fungere. Vi har også en hel del Samsung telefoner og tablets med USB-C (i omegnen af 5000   ) hvor vi oftere ser mekaniske skader på stikket i enhederne end vi gør på Apple enheder med Lightning (vi har i omegnen af 8000 Apple enheder   ).

/Carsten


2709

341
PallMei (Skribent)
16. december 2022 @ 12:59
Bit kongen
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Jeg er ikke så begejstret for dekretet om USB-C, mest fordi USB-C rent mekanisk er langt dårligere end Lightning. På mit arbejde har vi mange bærbare Windows pc'er, p.t. primært HP EliteBook 830/850 G5 til G8 og Lenovo ThinkPad T-series. Vi bruger Dell D6000 USB-C docks til dem, og jeg synes vi ser en del af pc'erne hvor USB-C stik stopper med at fungere. Vi har også en hel del Samsung telefoner og tablets med USB-C (i omegnen af 5000   ) hvor vi oftere ser mekaniske skader på stikket i enhederne end vi gør på Apple enheder med Lightning (vi har i omegnen af 8000 Apple enheder   ).

/Carsten

Anekdotisk har jeg flere skader på mine lightning kabler. Det er især lige før stikket de mørner. Langt flere, for selv om jeg prøver hårdt, kan faktisk ikke komme i tanke om at jeg har måtte kassere et eneste usb-c kabel (Micro-usb stik tilgengæld var/er noget lort mht holdbarhed).  Men uanset hvad, så er det urelevant, sålænge lightning er en Apple only standard.


253

35
16. december 2022 @ 14:11
Juniormedlem
PallMei skrev:


Anekdotisk har jeg flere skader på mine lightning kabler. Det er især lige før stikket de mørner. Langt flere, for selv om jeg prøver hårdt, kan faktisk ikke komme i tanke om at jeg har måtte kassere et eneste usb-c kabel (Micro-usb stik tilgengæld var/er noget lort mht holdbarhed).  Men uanset hvad, så er det urelevant, sålænge lightning er en Apple only standard.

Nu er det ikke kablet jeg taler om, det er selve stikket i enheden. At kablet ryger er trivielt, man kan anskaffe et nyt ret billigt, når USB-C stikket i en enhed fysisk går i stykker, så er der ikke længere en triviel/billig løsning (ud over at skifte til et andet stik, hvis der er mere end ét i enheden, men jeg har set flere Lenovo T15 hvor begge USB-C stik ikke længere virker, så er det bare at krydse fingre for at de stadig er dækket af garanti, og at Lenovo accepterer at det er en garantireparation, de HP EliteBook 830/850 vi bruger, har kun ét USB-C stik!).

/Carsten


4593

394
16. december 2022 @ 19:56
FPU

@PallMei:

For det første er tvang aldrig den bedste løsning, især hvis den tvungne efterfølgende ser sig bortdømt af en eventuelt inferiør løsning. Nu sker det næppe, men der er jo ikke noget til hinder for at Apple så siger "Fuck it, så holder vi da bare op med at lave iPhone og iPads til EU og sørger naturligvis for, at enheder til andre lande ikke virker med de europæiske frekvenser".

For det andet gælder det jo kun i EU. Det vil sige, at Apple enten skal lave to versioner af hver eneste iDims, USB-C modeller til EU og Lightning-modeller til resten af kloden, eller også skal de (være med til at) trække EU-lovgivning ned over hovedet på en håndfuld andre kontinenter. Og for hvad? For at man kan bruge en ukurant lader i stedet for en, som Apple selv garanterer ikke skader deres produkt? Det bliver i hvert fald ikke mig, som sætter en NoName lader i stikdåsen og i Æblet (jeg HAR en, men det var for at have en reservelader til min 4S'er, indtil jeg fik en ekstra original sammen med 5s'eren).

For det tredie er monopolisering heller aldrig en god idé, for det fjerner konkurrencen på innovationen og på prisen. Det her svarer jo lidt til, at alle firmaer fra nu af kun må lave tandpasta med Colgate-smag. Men hvad så med alle os, som bedre kan lide Zendium? Og hvad nu, hvis Apple tilfældigvis og i al hemmelighed er ved at udvikle et magneto-optisk MagShine(®) stik, som er 32 gange hurtigere end USB-C og mekanisk meget mere stabilt? Det er hamrende dumt, det her, så jeg har endnu tilgode at høre godt nyt fra Bruxelles.

Rent anekdotisk bruger jeg stadig det originale Apple Lightning-kabel, som jeg fik sammen med min brugte iPhone 5s i maj 2016. Bevares, jeg har da måttet lime en revne på hver side af lightning-hætten, men det stik har også været ind og ud af 'fonerne flere gange om dagen i over seks år nu. Og hun-stikkene virker stadig på både den aflagte 5s'er og på den nuværende 7'er.


234

13
16. december 2022 @ 20:12
Juniormedlem

Jeg tror at Apple kan omgå USB-C stikket ved også at lave et lille WiF hotspot inde i midten af de runde MacSafe-ladere til iPhones de har nu. Så sikre man sig en markant højere hastighed end ved ens sædvanlige WiFi netværk.

Man kan bare køre LAN kablet ind i selve transformeren som de allerede har gjort med den til 24" iMacs. Bum, så er der WiFi inden i MagSafe.

Men jeg syntes at have hørt at der faktisk kommer USB-C i iPhone 15. Men det kan være, at iPhone 16 bliver 100% trådløs.

Jeg har iøvrigt også hørt, at der snart kommer 3. parts App Stores til iPhones. Men Apple kan så bare ikke længere stå inde for kvaliteten af den software ligger på ens fon. (Jon Prosser og andre YouTubers)


2709

341
PallMei (Skribent)
17. december 2022 @ 04:42
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

@PallMei:

For det første er tvang aldrig den bedste løsning, især hvis den tvungne efterfølgende ser sig bortdømt af en eventuelt inferiør løsning. Nu sker det næppe, men der er jo ikke noget til hinder for at Apple så siger "Fuck it, så holder vi da bare op med at lave iPhone og iPads til EU og sørger naturligvis for, at enheder til andre lande ikke virker med de europæiske frekvenser".

Jeg har ikke nærlæst lovgivningen. Men den skal selvfølgelig følge med tiden. Men åbne standarder er altid at foretrække.

For det andet gælder det jo kun i EU. Det vil sige, at Apple enten skal lave to versioner af hver eneste iDims, USB-C modeller til EU og Lightning-modeller til resten af kloden, eller også skal de (være med til at) trække EU-lovgivning ned over hovedet på en håndfuld andre kontinenter. Og for hvad? For at man kan bruge en ukurant lader i stedet for en, som Apple selv garanterer ikke skader deres produkt? Det bliver i hvert fald ikke mig, som sætter en NoName lader i stikdåsen og i Æblet (jeg HAR en, men det var for at have en reservelader til min 4S'er, indtil jeg fik en ekstra original sammen med 5s'eren).

Allerede idag kan du jo sætte lightning kabel i "ukurant" lader. Det er derfor der er stander og derfor ting der sælges i EU skal godkendes. Tilsvarende er der i USA og alle andre steder.

For det tredie er monopolisering heller aldrig en god idé, for det fjerner konkurrencen på innovationen og på prisen. Det her svarer jo lidt til, at alle firmaer fra nu af kun må lave tandpasta med Colgate-smag. Men hvad så med alle os, som bedre kan lide Zendium? Og hvad nu, hvis Apple tilfældigvis og i al hemmelighed er ved at udvikle et magneto-optisk MagShine(®) stik, som er 32 gange hurtigere end USB-C og mekanisk meget mere stabilt? Det er hamrende dumt, det her, så jeg har endnu tilgode at høre godt nyt fra Bruxelles.

Nu køre du helt af sporet. Der er heller ikke noget i vejen for at Apple understøtter en endnu bedre løsning, hvis også de bare de understøtter usb-c. Det er jo hvad de allerede gør med deres Macbooks. Frit fra hukommelsen mener jeg at mag-safe kan lade med 140W, men de kan OGSÅ lade med USB-C som understøtter op til 100W. I øvrigt har Android fabrikanter Xiaomi og Oneplus m.fl. allerede gjort det tidligere.

Fortsættes..


2709

341
PallMei (Skribent)
17. december 2022 @ 04:46
Bit kongen

Rent anekdotisk bruger jeg stadig det originale Apple Lightning-kabel, som jeg fik sammen med min brugte iPhone 5s i maj 2016. Bevares, jeg har da måttet lime en revne på hver side af lightning-hætten, men det stik har også været ind og ud af 'fonerne flere gange om dagen i over seks år nu. Og hun-stikkene virker stadig på både den aflagte 5s'er og på den nuværende 7'er.

Der skal virkelig meget til for at hun-stikkene fejler. De er designet til at være stærkere end han-stikkene af en god grund. Det er nemmere at skifte et kabel end et hun-stik. Men jeg har mere end 1 gang måtte rense et lightning stik i min telefon med trykluft, hvilket jeg stadig har til gode med usb-c, men for retfærdighedens skyld, så har jeg pga. af Apple Watch også gået meget mere med en iPhone i lommen end Android.


2709

341
PallMei (Skribent)
17. december 2022 @ 05:01
Bit kongen
LV426 skrev:

Jeg tror at Apple kan omgå USB-C stikket ved også at lave et lille WiF hotspot inde i midten af de runde MacSafe-ladere til iPhones de har nu. Så sikre man sig en markant højere hastighed end ved ens sædvanlige WiFi netværk.

Med mindre du har en meget gammel router eller holder dig på 2,4Ghz, så er WiFi allerede flere gange hurtigere end den nuværende kabel-hastighed.


Man kan bare køre LAN kablet ind i selve transformeren som de allerede har gjort med den til 24" iMacs. Bum, så er der WiFi inden i MagSafe.

Det gør godt nok transformeren og mag-safe endnu fixeret. Hvis man vil have store mængder film overført til computeren og slutter kablet direkte til computeren er det heller ikke nødvendigt.

Jeg har iøvrigt også hørt, at der snart kommer 3. parts App Stores til iPhones. Men Apple kan så bare ikke længere stå inde for kvaliteten af den software ligger på ens fon. (Jon Prosser og andre YouTubers)

Det er også en illusion at du kan føle dig tryg pågrund af det. En undskyldning som Apple bruger for at holde andre ude.  


234

13
17. december 2022 @ 09:34
Juniormedlem
PallMei skrev:
LV426 skrev:

Jeg tror at Apple kan omgå USB-C stikket ved også at lave et lille WiFi hotspot inde i midten af de runde MacSafe-ladere til iPhones de har nu. Så sikre man sig en markant højere hastighed end ved ens sædvanlige WiFi netværk.

Med mindre du har en meget gammel router eller holder dig på 2,4Ghz, så er WiFi allerede flere gange hurtigere end den nuværende kabel-hastighed.

Vi er inde over noget der hedder USB-C hastigheder, og ikke nuværende teknologi. Du skal ikke tænke på gårsdagens teknologi, fordi der der hele tiden kommer nyt. Men det er jeg sikker på, at du allerede er blevet informeret om.



Man kan bare køre LAN kablet ind i selve transformeren som de allerede har gjort med den til 24" iMacs. Bum, så er der WiFi inden i MagSafe.

Det gør godt nok transformeren og mag-safe endnu fixeret. Hvis man vil have store mængder film overført til computeren og slutter kablet direkte til computeren er det heller ikke nødvendigt.

Det har noget at gøre med at Jony Ive vil gøre iPhone 100% trådløs. Ved ikke om du kan huske det?

Jeg har iøvrigt også hørt, at der snart kommer 3. parts App Stores til iPhones. Men Apple kan så bare ikke længere stå inde for kvaliteten af den software ligger på ens fon. (Jon Prosser og andre YouTubers)

Det er også en illusion at du kan føle dig tryg pågrund af det. En undskyldning som Apple bruger for at holde andre ude.  

Jeg velkommer 3rd party apps stores.


Har du fået det forkerte ben ud af sengen idag? Det tror jeg nok da. 

Jeg kan godt mistænke dig lidt for, at du har ophøjet tanker om dig selv, fordi du er skribent for Macnyt. Men så er du altså heller ikke mere end det. 


4593

394
17. december 2022 @ 12:44
FPU

OK, drenge, det ser ud til, at jeg er kommet til at stikke en kæp i hvepseboet, og det var jo ikke hensigten.

Jeg ser gerne en fri og åben debat om pro et contra m.h.t. USB-C i fremtidige Apple-produkter, men derfor behøver følelserne jo ikke at sidde uden på tøjet.

Jeg er ganske vist ikke moderator, men derfor kan jeg jo godt opfordre folket til flinkhed, hvilket hermed er gjort.

Men jeg synes altså stadig, at det er noget skrammel, at EU dikterer Apple, hvordan deres produkter skal fungere.


2709

341
PallMei (Skribent)
19. december 2022 @ 14:57
Bit kongen
LV426 skrev:
PallMei skrev:
LV426 skrev:

Vi er inde over noget der hedder USB-C hastigheder, og ikke nuværende teknologi. Du skal ikke tænke på gårsdagens teknologi, fordi der der hele tiden kommer nyt. Men det er jeg sikker på, at du allerede er blevet informeret om.

Jeg forstår ikke hvad du mener. Men lad det ligge. Pointen er, at dagens teknologier ikke sætter grænsen for hvad der er muligt, men at Apple sjovt er nok er fedtet med overførsel hastighed, til trods for at de udstyre telefonen med 1TB og mulighed for at skyde video og billeder i pro-formater der fylder en krig.

Det har noget at gøre med at Jony Ive vil gøre iPhone 100% trådløs. Ved ikke om du kan huske det?

Nej, kan ikke heller ikke umiddelbart finde en kilde der siger. Men interessere mig heller ikke. Jeg er ikke solgt på "trådløs" opladning. Der er ikke noget mere irreterende at tage Apple Watch af laderen og finde ud af, at den er blevet skubbet af eller siddet forkert og ikke har ladet. Det var mere en problem med S4, for S7 er heldigvis hurtigere til at lade.  

Har du fået det forkerte ben ud af sengen idag? Det tror jeg nok da. 

Jeg kan godt mistænke dig lidt for, at du har ophøjet tanker om dig selv, fordi du er skribent for Macnyt. Men så er du altså heller ikke mere end det. 

Hvabehar, fordi jeg syntes det er rigtig at åbne op for hvordan man kan installere programmer. Jeg giver 10K kr for en telefon, så mener jeg også den er betalt og jeg skal have fuld adgang til at ligge programmer på den. Jeg vil have IOS til at være mere som macOS på det punkt.

Jeg kan lide Mac og især macOS. iPhone og iPad er jeg mindre imponeret af. Det er af praktiske årsager og Apple Watch (er dog primært Garmin bruger nu, men skifter ikke telefon før det er nødvendigt og har en titanium AW som ikke skal være spild af penge). Jeg forguder ikke Apple, Steve Job, Jony Ive, Tim Cook etc. og mener de har evig ret, for Apples formål er at tjene penge og det er lettest hvis de kan holde andre ude, men det er ikke godt for konkurrencen, innovation og brugerne.

Men ligesom Tonny syntes jeg også vi skal stoppe.


4593

394
19. december 2022 @ 17:56
FPU

Altså, jeg kunne da godt tænke mig trådløs opladning, for det kan gøre telefonen mere tæt at fjerne et stik. Men opladningen er ligesom nødt til at kunne følge med strømforbruget; det nytter jo ikke noget, at den kun kan lade 7% i timen, hvis den bruger 12% i timen ved download, når den bruges son internet-hub.

Med hensyn til Apple's hårde greb om, hvad der må og ikke må installeres på iOS-dimser: Jeg kan godt forstå, at Apple gør det, så der f.eks. ikke installeres aflytnings-software, som kan optage telefon-samtaler p.gr.a. den ret strikte Amerikanske lovgivning m.h.t. eavesdropping. Og der er sikkert også andre ting. På den anden side er 30% profit på apps fra trediepart måske lige i overkanten. Det var måske fair i starten, da der ikke var så mange iOS-dimser på AppStore, og der skulle investeres i hardware og personel. Men nu, hvor der er flere hundrede millioner iOS-brugere, er der masser af omsætning til Apple med selv 10% i gebyr.

Personligt kunne jeg også godt tænke mig muligheden for at bruge (en del af) min iPhone som transportdisk, og jeg kunne da også godt tænke mig en noget mere fleksibel backupløsning eller at kunne gemme en hel iMessage samtale separat og med intakt format med emojis og det hele, men det er som det er, og jeg tror stadig, at jeg har det lettere nu, end hvis jeg rykkede over på Android.

Jeg ville dog blive temmelig sur, hvis man på senere Mac'er kun ville kunne installere software igennem AppStore, for jeg plejer at hente direkte fra udvikleren.

PallMei og LV426, vi kan sagtens fortsætte debatten, så længe vi blot nøjes med at tilsvine USB-C eller tilsvine tilsviningen af USB-C uden at blive personlige.

LV426, du har jo hjernerystelse, så: Don't mention the war. :0)


4593

394
30. april 2023 @ 09:02
FPU

YouTube Short om, hvorfor USB C alligevel nok ikke bliver frelsen:

Klik.

For mig ser det ud, som om Bruxelles endnu engang ikke har gjort sit hjemmearbejde men blot har vedtaget det direktiv for at vise, at man er handlekraftig ved at have foretaget sig… et eller andet.

Een ting er at udstede et diktat. Det er dumt, men det er, hvad det er.

En anden ting er at udstede et dumt diktat, nærmest i trods. Det er dobbelt dumt.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. april 2023 @ 09:41
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

YouTube Short om, hvorfor USB C alligevel nok ikke bliver frelsen:

Klik.

For mig ser det ud, som om Bruxelles endnu engang ikke har gjort sit hjemmearbejde men blot har vedtaget det direktiv for at vise, at man er handlekraftig ved at have foretaget sig… et eller andet.

Een ting er at udstede et diktat. Det er dumt, men det er, hvad det er.

En anden ting er at udstede et dumt diktat, nærmest i trods. Det er dobbelt dumt.

Den video siger absolut intet relevant om opladning og hvorfor du mener EU ikke gjort sit hjemmearbejde. 

Et helt andet emne og mere relevant til videoen og som du med god grund kan hidse dig op over og som HDMI standarden desværre har ladet sig inspirere af, er at USB organisationen omdøber gamle versioner af standarden når de laver nye. Det er snyd, humbug og ugennemskuelig. Det er når kommercielle interesser vil sælge gammelt vin på nye flasker. Men det vedrøre ikke usb-c som stikkets udforming.


4593

394
30. april 2023 @ 10:32
FPU

PallMei, jeg er ligeglad med stikkets udformning, men EU ville "rydde op" i de forskellige standarder og så kun have een standard til alle dimser.

Men sådan bliver det jo ikke, fordi forskallige fabrikater har (well, kan have) forskellig kapacitet, og fordi fabrikanterne kan bygge al slags "propriety" ind i kablerne, og så er der intet vundet; der vil være lige så mange slags kabler efter vedtagelsen om at tvangs-standardisere USB C, som der var før. Nu er valgfriheden blot forsvundet.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. april 2023 @ 14:09
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

PallMei, jeg er ligeglad med stikkets udformning, men EU ville "rydde op" i de forskellige standarder og så kun have een standard til alle dimser.

Men sådan bliver det jo ikke, fordi forskallige fabrikater har (well, kan have) forskellig kapacitet, og fordi fabrikanterne kan bygge al slags "propriety" ind i kablerne, og så er der intet vundet; der vil være lige så mange slags kabler efter vedtagelsen om at tvangs-standardisere USB C, som der var før. Nu er valgfriheden blot forsvundet.

Jo det gør. Du roder data og strøm sammen.


4593

394
01. maj 2023 @ 08:10
FPU

PallMei.

Never mind strøm; det går alligevel i retning af trådløs opladning.

Men der er intet vundet ved at tvinge USB C ned over hovedet på Apple, især ikke, hvis Apple mener, at Lightning (stadig) er USB C overlegent. Syv eller otte forskellige kabler på markedet betyder ikke en sk…, øh, disse.

For at tage et andet eksempel:

Jeg ville nedlægge en protestant, hvis EU påbød Apple at skifte fra MagSafe til en eller andet form for stik med klemme-terminal, f.eks. MiniJack eller Phono.

Generelt er påbud i harmoniseringens navn gift for innovation; den dybe tallerken ville ikke være blevet udbredt, hvis hulekompleksets ældsteråd havde dikteret, at alle skulle spise suppe af flade tallerkener, fordi de ikke fyldte lige så meget i højden, når de skulle stakkes og stilles til side på klippehylden. :o)


253

35
01. maj 2023 @ 09:28
Juniormedlem

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er jeg ikke ret begejstret for den fysiske opbygning af USB-C stikkene, men der går rygter om, at Apple måske vil lave Thunderbolt på kommende iPhone/iPad Pro modeller (Thunderbolt 3 og 4 bruger USB-C stik), det vil være et kompromis jeg godt kunne leve med :)


4593

394
01. maj 2023 @ 10:53
FPU
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er jeg ikke ret begejstret for den fysiske opbygning af USB-C stikkene, men der går rygter om, at Apple måske vil lave Thunderbolt på kommende iPhone/iPad Pro modeller (Thunderbolt 3 og 4 bruger USB-C stik), det vil være et kompromis jeg godt kunne leve med :)

Interessant!