xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Wifi i fritstående garage
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


34

0
14. december 2022 @ 16:20
Let øvet

Hej folkens...

Jeg er lidt offtopic for Mac, men har ikke så mange andre fora at gå til, og jeg er sikker på nogen herinde har noget erfaring jeg kan trække på. Jeg har købt elbil som kræver strøm og wifi for at holde sig klar og opdateret (samt ladestander der laver refusion kræver wifi).. Derfor skal til at lægge strøm samt internetkabel således jeg kan skabe wifi i den fritstående garage.

Jeg har modem fra hiper (fiber), samt en Netgear Nighthawk X6 AC3200 (R8000) router til at sende wifi i huset som virker super.. bare ikke til garagen.. 

Det må gerne være billigt at det skal "kun" er til bil og ladestationen


Jeg overvejer at sætte et Access Point op, men er i tvivl om teknikken:

1. skal den sættes direkte til modem eller router..

2. er Access Point den rette netværksløsning?


På forhånd tak

  5
2
  572
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

234

13
14. december 2022 @ 16:52
Juniormedlem

Du kan godt køre 230v og shielded ethernetkabel gennem samme rør i jorden fra huset til garagen. I garagen kan du smide en hvilken som helst AP op. Begge kabler i samme rør, og et færdigkøbt shielded ethernet kabel (hvor selve stikket også er grounded i begge ender) er du godt kørende. Det kan godt være at et netværkskablet koster det dobbelte af hvad Harald Skrald kan sælge dem for, men så har du ikke det kabel at spekulere over, hvis der skulle være udfald. '

Køb ikke ethernetkabler andre steder end i specialforretninger. Harald N, Bilka, Biltema og THasnen sælger ikke god kvalitet, når det kommer til de kabler.

Det er den løsning jeg vil bruge.

Jeg har selv to AP fra Unify, men teknisk set er det ligemeget hvilken AP du bruger. Du kan bruge en fra Netgear eller en gammel router sat i bridge mode. Det giver i teorien igen forskel.


179

42
14. december 2022 @ 18:48
Novice

Hej,

Hvis du ikke har mulighed for eller ikke ønsker ethernet kabel mellem hus/garage .... og afhængig af distance til garage .... så prøv et mesh system. En enhed tilkobles din eksisterende router og linker så trådløst til de andre 

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/netvark/router/google-nest-wi-fi-router-med-2-adgangspunkter-3-pakke/145693?utm_source=pricerunner&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=el220896_2022-2023_-_Pricerunner_klik_MTUTIC_5362363472521123&utm_content=noncategory



34

0
16. december 2022 @ 10:56
Let øvet

Jeg havde overvejet Mesh til at dække behovet - men tror desværre at distancen + murstensvæggene i garagen gør at det ikke er en sikker succes.. 


34

0
16. december 2022 @ 11:15
Let øvet

tak for input LV426!

Jeg havde forestillet mig at købe noget ala disse hos AV-Cables. Men ved ikke om der er tale om skrald men de er til udendørs brug..

Umiddelbart går jeg med et simpelt Accet Point eller Router, og fortsætter som du foreslår!


Tusinde tak for input :-) 


234

13
16. december 2022 @ 11:29
Juniormedlem

Så lidt, så lidt :)

Hvis du bare smider begge kabler i et plastrør eller flexrør, så behøver du ikke at tænke over om de er designet til udendørs brug. Men det skader aldrig at vælge et ekstra robust kabel. Det er mere det hvis du vælger at køre dem i begge rør, at så PDS (Etherhenet) kablet skal være skærmet, så støjen fra 230v kablet ikke forstyrre PDS kablet.

Husk at køre et dækbånd over det, hvis du vil lave det efter reglerne.

Kablerne ser fine ud. 

Dækbånd

Regler for beskyttelse af kabler under jorden

Jeg ved ikke om du vil lave det efter loven, men så har du viden om et om ikke andet