xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor gemmer Excel sine senest åbnede filer?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
02. oktober 2022 @ 11:52
Seniormedlem

Hvor gemmer Excel sine senest åbnede filer?

I menuen kan man vælge mellem Åbn ... eller Åbn seneste. Når jeg klikker på Åbn seneste får jeg en liste så lang som et ondt år. Hvordan rydder jeg den?

  6
0
  399

356

12
puggaard (Skribent)
02. oktober 2022 @ 13:10
Lærling

det kan du gøre generelt for alle apps via system indstillinger. Kører lige Ventura og der er det i "skrivebord & dock" dette kan sættes til "ingen".  I tidligere versioner af macOS mener jeg det er i "Generelt". (Excel skal være lukket når du gør det)

Jeg har ikke et bud for kun at gøre det for excel. 


4593

394
02. oktober 2022 @ 13:39
FPU

Nu har jeg ikke Office-pakken, men i f.eks. QuickTime og Preview er der et menu-punkt, der hedder "Åbn seneste", og i det menu-punkt kan man vælge "Ryd menu" allernederst på listen over åbnede filer. Måske er det også sådan i Excell.


356

12
puggaard (Skribent)
02. oktober 2022 @ 13:40
Lærling

det er der ikke i Excel.


4593

394
02. oktober 2022 @ 17:35
FPU
puggaard skrev:

det er der ikke i Excel.

Så findes der muligvis en Excell .plist-fil et eller andet sted i den usynlige brugermappe, som kan åbnes og tømmes.

I de gode dage kunna man jo lave en henvisning og have den liggenede i en hængemape for lettere adgang, men dem bruger man jo ikke i et moderne macOS. :0)

Alternativet er så at have henvisningen liggende et andet sted eller at trække .plist'en ind i docken lige under Excell, så man husker, hvorder den ligger der.

Men først skal .plist'en findes. Hvis den altså eksisterer. Og det skal jo være på en Mac med Office installeret, så der kan jeg desværre ikke være med.


455

18
03. oktober 2022 @ 07:51
Seniormedlem
Towle skrev:

Hvor gemmer Excel sine senest åbnede filer?

I menuen kan man vælge mellem Åbn ... eller Åbn seneste. Når jeg klikker på Åbn seneste får jeg en liste så lang som et ondt år. Hvordan rydder jeg den?

Nederst i "Åben seneste" er der "Flere". Klik i den og du får din liste. Højreklik i den enkelte fil og vælg "Fjern fra seneste". Et langsommeligt oprydningsarbejde, men gøres det af og til, når listen ikke at blive så stor.


477

7
09. oktober 2022 @ 12:46
Seniormedlem
MichaelCorfitsen skrev:
Towle skrev:

Hvor gemmer Excel sine senest åbnede filer?

I menuen kan man vælge mellem Åbn ... eller Åbn seneste. Når jeg klikker på Åbn seneste får jeg en liste så lang som et ondt år. Hvordan rydder jeg den?

Nederst i "Åben seneste" er der "Flere". Klik i den og du får din liste. Højreklik i den enkelte fil og vælg "Fjern fra seneste". Et langsommeligt oprydningsarbejde, men gøres det af og til, når listen ikke at blive så stor.

Mange tak. Det var et forvirrende og større arbejde (jeg skal spare forum for alt mit kløjs ;-)