xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Problem med Wondershare UniConverter.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


451

18
26. september 2022 @ 17:56
Seniormedlem

Jeg ripper DVD til Apple TV via WUC og har aldrig haft dette problem som nu er opstået ved ripning af Monty Python Live at the Hollywood Bowl. Jeg har WUC 14.2. på min iMac OS 12.6. og WUC 12.6.2. på min MBP OS 10.11.6. Hvis jeg afspiller DVD-en via WUC er afspilningen helt OK på begge udgaver, men når jeg har rippet, bliver den færdige film med 14.2. ”deform” og lyd i synk, men med 12.6.2. bliver filmen i rette format men lyd ude af synk. Jeg har prøvet som m4v og som mp4 – samme resultat. Jeg har prøvet at ændre format (bxh), men det giver bare forskellig skærmstørrelse men stadig samme fejl. Jeg viser "deform" billed, afspilning via WUC samt indstillinger til WUC.

Det er nok en fejl 40, men nu kører jeg i ring, så jeg håber på hjælp.



  4
0
  389

4586

389
26. september 2022 @ 19:10
FPU

Prøv at rippe DVD'en med f.eks. Handbrake og se, om problemet stadig er der. Hvis det er, må det være DVD'en, som på en eller anden måde lægger hindringer i vejen, og hvis ikke, må det være en glitch i WUC.

Du kan også prøve VideoProc. Demoen tillader ripping af (vist nok) de første fem minutter, og det burde jo være nok til at se, om billede og lyd sync'er korrekt, inden du pelser kreditkortet.

Og så er der i øvrigt et stykke software, hvor man kan skubbe lydspoeret lidt frem og tilbage, så lyden bliver synkroniseret med billedet, men jeg kan ikke huske, hvad det er for et program. VLC, måske?

Og hvis det går helt galt, ligger hele Monty Pythn's bagkatalog jo på YouTube, så her kan du downloade Hollywood Bowl med VideoProc i et antal opløsninger i MP4 eller Webm format i stedet for at sidde og bøvle med at rippe dit eget eksemplar.


451

18
27. september 2022 @ 12:16
Seniormedlem

Jeg fandt en gammel MacX DVD Ripper Pro 6.5.6. i mine arkiver - kunne ikke huske at jeg havde en såden. Den kunne, korrekt format og i sync. YouTube kvaliteten er noget dårligere end den rippede DVD. Tak for input.


451

18
27. september 2022 @ 16:45
Seniormedlem

Jeg er stædig, så jeg fortsatte med WUC, og ...... via en crooping kunne jeg redigere format, og wupti, så var alt i orden. Jeg har bare aldrig før haft nødig at bruge denne funktion - som for mig ikke var helt logisk at finde - men pyt, så lærte jeg det the hard way.


4586

389
27. september 2022 @ 17:40
FPU

Interessant! Det er så et af de tilfælde, hvor man ikke kan finde ud af, hvad der var galt, kun at man fik rettet problemet lidt ad omveje.

God fornøjelse med Hollywood Bowl; det er jo en guldklump.