xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Google Drev - PDF - AirPort
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


32

0
20. september 2022 @ 09:49
Let øvet

Hej

Jeg har brug for gode råd om to ting

1 - hvilket program til at læse pdf-er er bedst at købe til mac, når jeg ikke vil betale for det dyre Adobe? Og underspørgsmål - jeg har flyttet mine filer fra Dropbox til Google Drev, men kan ikke åbne pdf-er derfra - det løser sig forhåbentlig, når jeg får et program til det ... men jeg kan sagtens åbne pdf og alle andre filer fra Dropbox på mac - er der andet jeg skal være opmærksom på?

2 - min nye MacBook Air vil ikke finde min AirPort. Jeg lægger ofte ting over på den, og den stod fint i Finder på min gamle under Placeringer, men den kommer ikke frem på listen nu. Hvordan får jeg dem til at tale sammen?

mange tak for altid god hjælp.

  2
0
  330

2709

339
PallMei (Skribent)
20. september 2022 @ 10:21
Bit kongen
ullchen skrev:

Hej

Jeg har brug for gode råd om to ting

1 - hvilket program til at læse pdf-er er bedst at købe til mac, når jeg ikke vil betale for det dyre Adobe? Og underspørgsmål - jeg har flyttet mine filer fra Dropbox til Google Drev, men kan ikke åbne pdf-er derfra - det løser sig forhåbentlig, når jeg får et program til det ... men jeg kan sagtens åbne pdf og alle andre filer fra Dropbox på mac - er der andet jeg skal være opmærksom på?

Den indbyggede billedfremviser burde sagtens kunne håndtere læsning. Jeg forstår ikke hvorfor en flytning fra dropbox til google drev skulle give problemer med at læse pdf'er. Måske du skulle prøve at højre klikke og vælge hvilket program du åbner med.

2 - min nye MacBook Air vil ikke finde min AirPort. Jeg lægger ofte ting over på den, og den stod fint i Finder på min gamle under Placeringer, men den kommer ikke frem på listen nu. Hvordan får jeg dem til at tale sammen?

Mener du TimeCapsule, fordi AirPort har ikke et noget lager og grund til at dukke op i Finder. Prøv at gå ind i finders indstillinger (cmd+",") og tjek hvad du har til  slået til skal vises. Jeg tror timecapsule går under Bonjour-computere.


1045

26
22. september 2022 @ 12:33
Stormogul

Hvis din Airport (TimeCapsule) er koblet sammen i dit netværk/din router, vil jeg mene at du skal bruge Airport Værktøj til at oprette forbindelse.

Airport værktøj ligger i Hjælpeprogrammer, og hvis du ikke vil at den skal oprette et trådløst netværk, men kun fungere som ekstern disk, vælger du netværksfunktion “fra” og under diske “slå arkivdeling til”.

Hvis Airport værktøj  ikke finder din enhed, så sluk den og lav en reset.
https://support.apple.com/da-dk/HT201945

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.