xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan ikke kopiere til ekstern harddisk
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


178

1
17. september 2022 @ 16:04
Novice

Hej. Jeg har prøvet at frigøre plads på min computer ved at kopiere nogle store filer jeg har liggende på min Dropbox til en ekstern harddisk og derefter helt fjerne filerne fra computeren.

Desværre får jeg en fejlmelding, fejl -8062. Jeg har prøvet forskellige harddiske,  jeg har prøvet at genstarte, det hjælper ikke. Efter genstart gik det dog lidt bedre men midt i det hele kom meldingen igen.

Det er en Mac Mini med 12.5, Monterey

???

Henrik

  5
0
  544

2709

339
PallMei (Skribent)
17. september 2022 @ 17:07
Bit kongen

Prøv at tjekke nogle af disse resultater:

https://www.google.com/search?q=mac+error+8062


4593

394
17. september 2022 @ 17:31
FPU

Hvis den eksterne disk kun er formateret i FAT, kan den ikke håndtere filer større end 4 GB.

Hvis disken er formateret i ExFat, er problemet et andet. Prøv evt. at reparere Disktilladelser via Diskførstehjælp.

Men hvorfor kopiere filerne direkte fra DropBox, hvis du også har dem liggende på den interne harddisk?

Hvorfor ikke kopiere dem direkte over fra harddisken og så fjerne dem fra bode DropBox og den interne harddisk bagefter? Måske undgår du fejlmeddelelsen på den måde.


2709

339
PallMei (Skribent)
17. september 2022 @ 19:09
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Men hvorfor kopiere filerne direkte fra DropBox, hvis du også har dem liggende på den interne harddisk?

Hvorfor ikke kopiere dem direkte over fra harddisken og så fjerne dem fra bode DropBox og den interne harddisk bagefter? Måske undgår du fejlmeddelelsen på den måde.

Det er også mit indtryk at det er hvad han gør. Nu har jeg selv droppet dropbox, efter de ikke ønskede gratister. Men spekulere på om man ikke selektivt, kan bestemme hvilke filer der skal synkroniseres. Altså mulighed for at have dem liggende på dropbox, uden de ligger på computeren. Tillid er god, backup er bedre, så nok stadig en god ting at få dem kopieret ud på ekstern harddisk først.


178

1
18. september 2022 @ 00:39
Novice

Tak for svar begge to, kigger på det i morgen (søndag):-)


178

1
18. september 2022 @ 23:48
Novice

Når lige at svare her hvor det stadigvæk er søndag:-)

Jeg vil gerne ha' kopier både i Dropbox og på eksterne diske. Fejlen ser ud til at være at disken på Mini'en var mildest talt næsten fyldt op............Jeg fik frigjort noget plads og har kunnet kopiere flere GB til en ekstern disk så jeg tror det funker igen. Tak for svar. 

Henrik