xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Imac er pludselig sløv, efter kort tid med ny SSD-harddisk.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


0

0
16. september 2022 @ 20:24
Nyt medlem

Jeg har en iMac 21,5 inch 2019 (Monterey, vers. 12.5.1)

Jeg har lige fået skiftet harddisken (6.9.22) til en 1tb SSD, fordi iMac i løbet af kort tid var blevet  ca. 10 min om at starte op og generelt var blevet sindssyg langsom.

Efter udskiftningen til SSD-hardisk arbejdede den som en drøm og alt kørte på skinner efter geninstallering af programmer mv. Men de seneste dage er det som om den er gået død igen. Programmer og internetsider tager en krig at åbne. Selve opstarten er også blevet  lidt langsommere end lige efter udskiftningen. Starter jeg et program, varer det ca. 1-2 min inden jeg kan bruge det.

Jeg har ikke noget til at ligge på skrivebordet.

Jeg undrer mig bare over at jeg har i kort tid efter udskiftningen har haft en velfungerende Imac. Nu arbejder den tungt og sløvt - uden at jeg har installeret al muligt mærkeligt.

Kan I kloge mennesker komme med en teori om hvad der kan være galt med apparatet?? Inden jeg kontakter reparatøren.

  31
0
  1072

179

42
16. september 2022 @ 20:42
Novice

Du kan forsøge at køre din iMac's indbyggede program "Diskværktøj" førstehjælp, men der kan være mange løse ender.


0

0
16. september 2022 @ 21:01
Nyt medlem

Jeg har lige kørt diskværktøj, men uden videre forbedringer.


2709

341
PallMei (Skribent)
16. september 2022 @ 22:27
Bit kongen

Tjek om trim er slået til i system rapporten (hold alt-tasten og vælg oplysinger om system i æble menuen)

Du skal nok kigge under sata, når den er eftermonteret.


8586

198
17. september 2022 @ 07:00
Poseidon

Tjek Aktivitetsovervågning og se om der er høj brug af CPU, RAM eller diskaktivitet.


0

0
17. september 2022 @ 09:35
Nyt medlem

Trim er tjekket og Aktivitetsovervågning gennemgået. Begge ser fint ud. Men Imac reagerer stadig fodslæbende.


2709

341
PallMei (Skribent)
17. september 2022 @ 09:51
Bit kongen
BirtheB skrev:

Jeg har ikke noget til at ligge på skrivebordet.

Men du burde have fået advarsler om pladsmangel, hvis det var et problem og 1TB er ret meget. Hvis du har icloud til at synkronisere desktop vil den afhængig af abonnement nok brokke sig først.

Men prøv at tjekke 

Der er flere detaljer under administrere

Der er også adgang til systemrapport fra mit forrige svar.


123

11
17. september 2022 @ 10:14
Novice

Du kan prøve at installer Disk Speed og se hvad den siger :) 

Men det kunne godt lyde som der ligger et program og spiser dine ram eller Cpu.. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

0

0
17. september 2022 @ 17:09
Nyt medlem

Hm - har installeret Disk Speed og kan ikke helt greje hvad jeg får ud af det. Måske kan I hjælpe mig med "tolkning". :)

Jeg har kørt diskværktøj et par gange uden at der er problemer. Har kørt CleanMyMac, som jeg har haft længere tid. Det forbedrer heller ingen ting.

Jeg kan simpelthen ikke greje om der er et eller andet forbistret program der æder løs af CPU eller ram, når jeg kigger på aktivitetsovervågningen. Det tager op til et par minutter før et program åbner, selv om jeg sørger for at der ikke er for mange programmer der er åbne. 

Da jeg fik IMac retur med SSD-harddisk, lå der "Bruges Ikke" på skrivebordet, hvilket jeg undrede mig over. Som jeg ser det, så spilder den noget af min plads på harddisk - men det er vel næppe den der skaber problemer?


4593

394
17. september 2022 @ 17:35
FPU

Måske har reparatøren ikke fået sat stikket helt på plads på disken, da han monterede den. Det kan god give "forsinkelser". Derudover kan kablet også være defekt.

M.h.t. Aktivitetsovervågning kan du sortere efter stigende eller faldende %CPU ved at klikke på den lille trekant i headeren på kolonnen. Ingen processer bør tage mere end 10-20% CPU, når Mac'en kører i "tomgang", og de fleste meget mindre.


362

18
17. september 2022 @ 18:09
Lærling

Er "FileVault" slået til?



2709

341
PallMei (Skribent)
17. september 2022 @ 19:05
Bit kongen
BirtheB skrev:

Hm - har installeret Disk Speed og kan ikke helt greje hvad jeg får ud af det. Måske kan I hjælpe mig med "tolkning". :)

Jeg har kørt diskværktøj et par gange uden at der er problemer. Har kørt CleanMyMac, som jeg har haft længere tid. Det forbedrer heller ingen ting.

Jeg kan simpelthen ikke greje om der er et eller andet forbistret program der æder løs af CPU eller ram, når jeg kigger på aktivitetsovervågningen. Det tager op til et par minutter før et program åbner, selv om jeg sørger for at der ikke er for mange programmer der er åbne. 

Da jeg fik IMac retur med SSD-harddisk, lå der "Bruges Ikke" på skrivebordet, hvilket jeg undrede mig over. Som jeg ser det, så spilder den noget af min plads på harddisk - men det er vel næppe den der skaber problemer?

Din skrive hastighed er problemet. Jeg tør ikke gætte hvad årsagen er. Hvis det er file-vault, burde det være et problem fra start. Med mindre du selv fornyeligt at aktiveret.

Det lyder som om du har haft en til at installere den. Jeg syntes du skal vende tilbage til ham med problemet.

Sikre også at trim er slået til. Det er tidligt hvis den er sandet til pga. det, men det er træls omgang at rydde op efter, når det sker, så hellere få det slået til inden det er for sent.


123

11
18. september 2022 @ 13:01
Novice

Kan godt se den er helt gal, det klart du oplever den er enormt langsom. Den nye SSD virker mest af alt som en X-tern gammel HD, den kan slet ikke læse eller skrive hurtigt nok. 

(P.s du burde også opgrader til 16gb ram) 

Jeg tror som sådan at den nye SSD er instaleret rigtigt, det så gået noget galt siden. Da du fik den var der kun installeret macOS på den ik ? Hvad så der efter.. For der jo lagt ca. 700Gb data på den siden. 

Vil du ikke lige prøve at fjerne alle x-terne enheder (ikke tastatur og mus) og så genstarte. 

Der ud over så tag lige et billede af din SSD i systemrapport og et i diskværktøj. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

0

0
18. september 2022 @ 19:56
Nyt medlem

Hej PRW

Jeg har genstartet øsen uden eksterne enheder uden at der er sket forbedringer. Jeg vedlægger et print af systemrapporten på NVMEpress, hvor der står at kapaciteten er 28 gb.....?? 

Da jeg fik øsen tilbage lå der en partion på skrivebordet "uden navn" som er på 27,75 gb. Jeg begynder at lure på det er den som skaber problemer??

Jeg har fået at vide at min Imac ikke kan opgraderes til 16 gb. Men hvis I kan nogle tricks så er jeg lutter øren!!


2709

341
PallMei (Skribent)
18. september 2022 @ 23:01
Bit kongen
BirtheB skrev:

Hej PRW

Jeg har genstartet øsen uden eksterne enheder uden at der er sket forbedringer. Jeg vedlægger et print af systemrapporten på NVMEpress, hvor der står at kapaciteten er 28 gb.....?? 

Det er derfor du skal kigge under SATA (og tjekke for trim) (du kan også se på dit diskværktøj skærmbillede at forbindelsen er SATA). Det du ser på NVMEpress er en lille ssd maskinen er født med til fusion-drive hvor den kombinere en lille ssd med en mekanisk harddisk. Jeg har ingen personlig erfaring med fusion-drive og jeg spekulere på om der kan være problemer med at fusion-drive ikke er splittet op i 2 særskilte drev inden den mekaniske harddisk er udskiftet med ssd. Umiddelbart ser det

Da jeg fik øsen tilbage lå der en partion på skrivebordet "uden navn" som er på 27,75 gb. Jeg begynder at lure på det er den som skaber problemer??

Det er ovennævnte indbyggede lille ssd. Det burde ikke skabe problemer, men blot være et lille ekstra drev. Men som sagt er jeg ikke fusion-drev ekspert.

Jeg har fået at vide at min Imac ikke kan opgraderes til 16 gb. Men hvis I kan nogle tricks så er jeg lutter øren!!

Det kan man godt, men det er et kæmpe arbejde, fordi der ikke er en låge som på 27" modellen og det er på bagsiden af motherboardet. 

https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+21.5-Inch+Retina+4K+Display+2019+RAM+Replacement/136306


Der er ikke noget åbentlyst galt på de skærmbilleder. Jeg syntes stadig du skal kontakte vedkommende der har udført arbejdet.

Men for god ordens skyld og det kan aldrig skade, syntes jeg du skal prøve at nulstille nvram

https://support.apple.com/da-dk/HT204063 

og smc

https://support.apple.com/da-dk/HT201295


0

0
24. september 2022 @ 17:49
Nyt medlem

Tak for dit svar.

Jeg tog Mac tilbage til reparatøren som testede den og gav mig det glade budskab, at når de bootede den var der intet vejen, hurtig og rap. Men når de loggede ind på mit system, så var det en helt anden sag, så de anbefalede at jeg slettede hele halløjet, gendannede den fra ny og ellers gik igang med slavemetoden: manuel installering i stedet for at installere fra sikkerhedsdisk.

Det gjorde jeg så. Erasede det hele, gendannede til det system den var købt med (Mojave) og opdaterede til Monterey. Og har nu en IMac der er lettet for en masse arkiver og programmer - men stadig arbejder sløvt og tungt....!! Der er kørt diskværktøj og jeg har nulstillet NVPRAM, der gav en anelse mere hastighed men ikke mere end at ejerinden her stadig har hugtænder og gemalen dukker hovedet bag sin pc mens han hykler medfølelse.... ;) Langsom reaktion når jeg forsøger at åbne programmer  mv. 

Gode forslag? (Udover at jeg for 3. gang kan bære Imac til reparatør)


2709

341
PallMei (Skribent)
24. september 2022 @ 18:19
Bit kongen
BirtheB skrev:

Tak for dit svar.

Jeg tog Mac tilbage til reparatøren som testede den og gav mig det glade budskab, at når de bootede den var der intet vejen, hurtig og rap. Men når de loggede ind på mit system, så var det en helt anden sag, så de anbefalede at jeg slettede hele halløjet, gendannede den fra ny og ellers gik igang med slavemetoden: manuel installering i stedet for at installere fra sikkerhedsdisk.

Det gjorde jeg så. Erasede det hele, gendannede til det system den var købt med (Mojave) og opdaterede til Monterey. Og har nu en IMac der er lettet for en masse arkiver og programmer - men stadig arbejder sløvt og tungt....!! Der er kørt diskværktøj og jeg har nulstillet NVPRAM, der gav en anelse mere hastighed men ikke mere end at ejerinden her stadig har hugtænder og gemalen dukker hovedet bag sin pc mens han hykler medfølelse.... ;) Langsom reaktion når jeg forsøger at åbne programmer  mv. 

Gode forslag? (Udover at jeg for 3. gang kan bære Imac til reparatør)

En boot er indlæsning og læse hastigheden fejler ikke noget. Det er skrivehastigheden der er problemet (ifølge den Disk Speed Test du har postet tidligere). De burde have testet skrive hastigheden.

Så lidt træls at du har været igennem komplet reinstallation. Men nu kan du da fortælle dem, at det ikke var årsagen.

Men det kunne være rart at afklare om trim er aktiveret eller ej. Desværre er det en træls opgave at rette op på, hvis det er årsagn. Og det lyder heller ikke til at den er så gammel, så det er også lidt hurtigt. Men så vidt jeg ved kræver at det en sequre erase at rette op på, altså fysisk overskrivning af samtlige celler.


0

0
24. september 2022 @ 19:20
Nyt medlem

Trim-understøttelse er aktiveret. 

Jeg foretager gerne endnu en komplet reinstallering - hvis jeg bare kunne være nogenlunde sikker på at det ændrede på hastigheden. Lige nu overvejer jeg. Men det er dælme noget der tager tid. 


2709

341
PallMei (Skribent)
24. september 2022 @ 20:24
Bit kongen
BirtheB skrev:

Trim-understøttelse er aktiveret. 

Jeg foretager gerne endnu en komplet reinstallering - hvis jeg bare kunne være nogenlunde sikker på at det ændrede på hastigheden. Lige nu overvejer jeg. Men det er dælme noget der tager tid. 

Det er den forkerte. Du skal kigge under SATA. 


291

45
24. september 2022 @ 20:49
Juniormedlem
BirtheB skrev:

Jeg foretager gerne endnu en komplet reinstallering - hvis jeg bare kunne være nogenlunde sikker på at det ændrede på hastigheden. 

Din maskine er født med Fusion Drive, men ved udskiftning af harddisk-delen har reparatøren delt de to drev op. Det er derfor du har en 28 GB tom disk på skrivebordet; som er den lynhurtige Flash-disk fra Apple.

Hvis du alligevel vælger at geninstallere, bør du gendanne Fusion Drive og få glæde at den lynhurtige Flash-disk. Følg denne vejledning: Sådan løses et problem med et opdelt Fusion Drive

Først er det dog værd at få løst problemet med skrivehastigheden. Prøv, som andre har nævnt, at kigge under SATA og tjek at Trim-understøttelse også er aktiveret dér. Hvis det ikke er, kan du aktivere det ved at skrive følgende i programmet Terminal:

sudo trimforce enable

Tast Enter, skriv adgangskoden til din computer (intet vises, når du skriver koden) og tast Enter igen og derefter bogstavet “Y” for ar bekræfte. Trim-understøttelse burde nu være aktiveret.


285

6
25. september 2022 @ 08:11
Juniormedlem

Hvad er det for en SSD, der er sat i? Jeg mener at have hørt om at den billigste Flash med 4 bit per celle kan være uhyggelig langsom.


2709

341
PallMei (Skribent)
25. september 2022 @ 08:21
Bit kongen
Niels Jørgen Kruse skrev:

Hvad er det for en SSD, der er sat i? Jeg mener at have hørt om at den billigste Flash med 4 bit per celle kan være uhyggelig langsom.

Det ville vi finde ud af, hvis vi så SATA oplysningerne i system rapport. Det eneste vi ved fra tidligere skærmbilleder, er at det er et 1TB SATA drev.

Det er korrekt at billige ssd'er bliver langsommere når deres skrive cache er fyldt og de skal skrive direkte, men det her er abnormt langsomt. Selv sd-kort ville være hurtigere.


931

67
25. september 2022 @ 09:26
Veteran

Der var et billede tidligere ei tråden hvor man kunne se det var en Crucial BX500

Umuligt at manglende trim har gjort denne disk så ekstremt langsom på så kort tid. Eneste måde dette skulle være tilfældet var hvis den pågældende reparatør har monteret en brugt SSD som har været benyttet uden TRIM i en længere periode inden da.

Jeg også tidligere (flere gange) set at selve den lille 28GB flash disk kan volde problemer hvis den er fejlbehæftet. Også selvom den ikke engang er en del af et fusion drev. Blot den sidder i kan den være årsag til mange forskellige scenarier bl a hastighed, tilfældige nedbrud mm.  (altså hvis den er defekt vel at mærke)

Min mistanke er dog primært den BX500 enten er DOA eller har været brugt i lang tid før OP fik den  

Men til OP: Start med at installere programmet DriveDX. Dette kan give et hurtigt overblik over diskenes SMART parametre og generel tilstand, brugstid osv. Hvis den er “gul og rød” over det hele så er den defekt og så kan du jo tage et skærmprint og gå hen til reparatør for tredje gang med beviset. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

0

0
25. september 2022 @ 10:51
Nyt medlem

Først: tak for jeres hjælpsomhed og tålmodighed.

Jeg havde selvfølgelig ikke kigget under SATA. Her var TRIM-understøttelse slået fra og jeg gik som jeres råd ind i terminal og fik kørt den oplyste kommando ind. Desværre uden at det ændrede på hastighed.

Så har jeg downloadet DriveDX og det ser ud til at det er fin ny SSD der er sat i øsen. Jeg lurer nu på om det er den lille 28 gb flash-disk ("uden navn") - som Mactekniker nævner - der kan være problemet...? 


2709

341
PallMei (Skribent)
25. september 2022 @ 10:58
Bit kongen
mactekniker skrev:

Der var et billede tidligere ei tråden hvor man kunne se det var en Crucial BX500

Nu du har sagt navnet, kan jeg godt dekryptere det ud fra navnet i  diskværktøj.

Det særlige ved denne model, er at den ikke har ram som cache, men SLC (1 bit pr. celle==hurtig form for flash ram, men stadig langsommere end Ram). Det koster i hastighed i nogle situationer ifølge tests, men ikke så meget ovennævnte Disk Test skærmbillede viser.

Her er hvordan den burde performe i den test (W:414,7 MB/s og R:427,0 MB/s)

https://youtu.be/tcqkYZ3IZcg?t=83

Men til OP: Start med at installere programmet DriveDX. Dette kan give et hurtigt overblik over diskenes SMART parametre og generel tilstand, brugstid osv. Hvis den er “gul og rød” over det hele så er den defekt og så kan du jo tage et skærmprint og gå hen til reparatør for tredje gang med beviset. 

Godt forslag.

Anekdotisk har jeg holdt mig væk fra Crucial efter en MX500 fik min 27" iMac late 2009 til at give alle mulige fejl. Det er mange år siden og  den virkede og virker stadig, I en 2010 13" Macbook Pro. Min iMac har sidenhen vist sig at være meget følsom mht. ssd. Tror det er hvis de trækker for meget strøm.


931

67
25. september 2022 @ 13:47
Veteran

Lidt off topic men nu du selv er inde på det så bruger jeg altid selv Crucial MX500 (ikke BX som trådstarter har og som jeg ikke er fan af). Jeg skiftede til Crucial da jeg fik for mange Samsung SSD diske retur med fejl på inden for garantiperioden. Dette var dog tilbage i starten af 2010’erne men vendte aldrig tilbage til Samsung da det bare har virket med Crucial. Det er minimalt hvad jeg har fået reklamation på på disse de sidste 10 år. Når det så er sagt så har Samsung sikkert forbedret sig siden dengang men jeg har bare været sådan lidt “don’t fix if it aint broken”-agtig mht til Crucial. Det kan dog hænde engang i mellem at jeg støder på en defekt  måske er det tilfældet her.

Til OP: Ja disken ser “på papiret” jo ud til at være fin. Den kan dog stadigvæk have et skjult problem - men fejlen kan også ligge andetsteds. Hvis det var forbindelseskablet ville der normalt have været registreret I/O fejl som kan aflæses i DriveDX men det ser ikke umiddelbart sådan ud. Den lille PCIe disk ser også ud til at være ok. Men DriveDX er ikke “100% skudsikker” og kan melde ok på fejlbehæftede diske i sjældne tilfælde. Du kan dog ikke bruger denne rapport som reelt bevis på disken er fejlbehæftet i dette tilfælde, men havde det været kunde hos mig ville jeg på nuværende tidspunkt alligevel teste maskinen med en anden SSD og uden den lille PCIe monteret. Fortsætter fejlen her kan det være hvad som helst muligvis logic board fejl, forbindelseskabel eller andet og der ville skulle “graves dybere” i forhold til at lokalisere fejlen. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2709

341
PallMei (Skribent)
25. september 2022 @ 14:26
Bit kongen
BirtheB skrev:

Først: tak for jeres hjælpsomhed og tålmodighed.

Jeg havde selvfølgelig ikke kigget under SATA. Her var TRIM-understøttelse slået fra og jeg gik som jeres råd ind i terminal og fik kørt den oplyste kommando ind. Desværre uden at det ændrede på hastighed.

Så har jeg downloadet DriveDX og det ser ud til at det er fin ny SSD der er sat i øsen. Jeg lurer nu på om det er den lille 28 gb flash-disk ("uden navn") - som Mactekniker nævner - der kan være problemet...? 

Hej Birthe

DriveDx rapporten ser jo fin ud og det ved jeg ikke om vi skal være glade eller kede af. Havde været nemmere mht. problemløsningen hvis den havde vist fejl :-D

Trim virker kun fremadrettet. Det vil kræve en sikker sletning af disken (hvor samtlige celler overskrives) for at rydde op i det eksisterende. Men DriveDx rapportere kun 76timers  Power On Time, hvilket indikere at det er en ny disk. så jeg tror ikke vi skal bekymre os om at den er sandet til pga. manglende Trim. Bare det er slået til fremover (det vil normalt blive husket selv ny installation, men ved ikke med hensyn til fusion-drive i næste afsnit). 

Mit bedste forslag er at prøve hvad Michael Rasmussen foreslog, nemlig at genaktivere Fusion-drive og udnytte det lille SSD drev der er indbygget (og som trods sin beskede størrelse nok er både større og hurtigere end cachen/mellemlagret i Crucial BX). https://support.apple.com/da-dk/HT207584


0

0
25. september 2022 @ 20:25
Nyt medlem

Tak for dit råd, PallMei.

Jeg tænker at problemet nok ligger i den FusionsDrive?

Jeg fulgte beskrivelsen i linket, blot for at få svaret i Terminal: "Operation aborted by user". 

Så jeg må nok erkende at jeg må give fortabt og traske endnu engang ned til reparatøren.


2709

341
PallMei (Skribent)
25. september 2022 @ 21:33
Bit kongen
BirtheB skrev:

Tak for dit råd, PallMei.

Jeg tænker at problemet nok ligger i den FusionsDrive?

Jeg fulgte beskrivelsen i linket, blot for at få svaret i Terminal: "Operation aborted by user". 

Så jeg må nok erkende at jeg må give fortabt og traske endnu engang ned til reparatøren.

Hej Birthe

Du skal starte op i gendannelse (cmd+R ved boot) og køre det i terminal derfra. Du skal også svare Yes med stort "Y".

En ting der er mystisk ved DriveDx for det indbyggede ssd, er at den kun har 246timers power On, i betragtning af 8856 power cycle count. Skal ikke gøre mig klog på hvorfor, men indikere at den ikke rigtig har været brugt.

Har prøvet at søge lidt efter folk med tilsvarende problem.  Men uden held. Hvert fald med en løsning.


0

0
26. september 2022 @ 09:34
Nyt medlem

Hej PallMei

Det var lige præcis hvad jeg gjorde ved gendannelsen, men svaret var Operation aborted by user. 

Jeg prøver at søge lidt på det oplyste problem i aften, inden jeg afleverer den igen. 


4593

394
26. september 2022 @ 10:41
FPU
BirtheB skrev:

Hej PallMei

Det var lige præcis hvad jeg gjorde ved gendannelsen, men svaret var Operation aborted by user. 

Jeg prøver at søge lidt på det oplyste problem i aften, inden jeg afleverer den igen. 

Hvis det kommer så vidt, at du må tage iMac'en ned til reparatøren igen, så bed ham om at hoppe på Macnyt og læse denne tråd, for det er altså nogle af de største Macnyt-hajer, som har været inde over, og hvis DE ikke kan finde en (software) løsning, MÅ det næsten være selve SSD'en det er galt med, enten fordi den er defekt i en eller anden grad, eller fordi den ikke er kompatibel (nok) med din iMac. Hvis altså ikke det er delvist brud på den eller de bane(r) i kablet til bundkortet, som tager sig af skrivehastigheden.

Pøj-pøj.


0

0
09. oktober 2022 @ 19:44
Nyt medlem

Opfølgning!

Det endte med at jeg igen tog Imac til reparatør, som skiftede den nyinstallerede SSD, der viste sig at være defekt. Samtidig fjernede han det lille NVME-drev, da det ikke var i brug alligevel. 

Nu har jeg en iMac der kører som en drøm, hurtigt og stabilt. Fred og harmoni er genoprettet i det lille hjem. 

Så 1000-1000 TAK for jeres hjælp og gode råd!!

(Ps - den lille illustration i tråden med forskellen på mænd og kvinders skriveborde her og hisset er i øvrigt spot on her.... ;) )