xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendannelse
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1

0
12. september 2022 @ 21:56
Nyt medlem

Jeg har brug for et godt råd. Har forsøgt at starte gendannelse på min IMac ved at trykke command + R. (Det er en Intel). Der skulle så komme en menu frem, men der sker desværre intet.
Er der mon en anden vej til gendannelse?

  4
0
  563

4593

394
12. september 2022 @ 22:36
FPU

Hej Marina og velkommen på Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder.

Umiddelbart burde Kommando-R under opstart virke, så noget kunne tyde på et andet problem. Men for at kunne hjælpe dig bedst muligt, vil vi gerne vide mest muligt, som f.eks. hvilken model iMac, det sådan cirka drejer sig om, hvilket macOS, der er installeret, o.s.v.

Du kan prøve at boote med Kommano-Alt-R eller Kommando-Alt-Shift-R, hvilket burde tvinge din iMac til at hente og installere det nyeste macOS, som den kan trække, forudsat at der er internetadgang, og at din iMac er fra 2010 eller senere.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at Shift-boote for at se, om du kan få lov til at starte op i Safe Mode (forudsat at der ligger et macOS på harddisken i forvejen).

Jeg kan ikke lige komme på mere i øjeblikket, men bare spørg løs; det er bl.a. derfor, at vi hænger ud herinde, og der er som regel nogle virkelig srappe Mac-hajer i nærheden, som får fundet en løsning.

Held og lykke og feedback.


2709

341
PallMei (Skribent)
13. september 2022 @ 13:29
Bit kongen
Marina skrev:

Jeg har brug for et godt råd. Har forsøgt at starte gendannelse på min IMac ved at trykke command + R. (Det er en Intel). Der skulle så komme en menu frem, men der sker desværre intet.
Er der mon en anden vej til gendannelse?

Hej Marina, det er vigtigt at du gør det lige efter du tænder og holder dem nede. Her er hvad Apple skriver:

Start din Intel-baserede Mac i macOS-gendannelse

  1. Start Mac igen.

  2. Tryk straks på en af følgende tastkombinationer, og hold den nede, indtil du ser startskærmen:

    • Kommando-R: Start fra det indbyggede macOS-gendannelsessystem. Brug denne tastkombination til at geninstallere den nyeste macOS, der var installeret på dit system, eller bruge de andre apps i macOS-gendannelse.

    • Alternativ-Kommando-R: Start fra macOS-gendannelse via internettet. Brug denne tastkombination til at geninstallere macOS og opgradere til den nyeste version af macOS, der er kompatibel med din Mac.

    • Alternativ-Skift-Kommando-R: Start fra macOS-gendannelse via internettet. Brug denne tastkombination til at geninstallere den version af macOS, der fulgte med din Mac, eller den version, der er tættest på og stadig er tilgængelig.

  3. Hvis der vises en lås, skal du skrive adgangskoden til din Mac.

  4. Hvis din disk har flere enheder, skal du vælge den enhed, du vil gendanne, og derefter klikke på Næste.

  5. Vælg en administratorkonto, hvis du bliver bedt om det, klik på Næste, skriv adgangskoden til kontoen, og klik derefter på Fortsæt.

    Når appen Gendannelse vises på menulinjen, kan du vælge en af de tilgængelige muligheder i vinduet eller på menulinjen.

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchl338cf9a8/mac


1

0
17. september 2022 @ 15:40
Nyt medlem

Tak for svar.
En ven fortalte, at man skal holde tasterne nede i længere tid end angivet af Apple selv.
Det gjorde jeg, og det virkede 😊


1

0
17. september 2022 @ 15:40
Nyt medlem

Tak for svar.
En ven fortalte, at man skal holde tasterne nede i længere tid end angivet af Apple selv.
Det gjorde jeg, og det virkede 😊