xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Finde mails i TimeMachine
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


562

9
20. august 2022 @ 20:30
Kaptajn

Jeg skal skifte webhotel fra Simply  som af uransagelige grunde kun dedikerer 2GB til mail.. Og af de 10 GB jeg har er de 8 Gb dedikeret til en hjemmeside, hvilket jeg ikke har brug for.  Andre skelner ikke med de 10GB plads. Nå, men kan jeg når jeg har skrottet Simply finde mine gamle mails i Time Machine? 

  2
0
  461

4593

394
20. august 2022 @ 21:54
FPU

Dine originale mails ligger her:

Harddisk -> Brugere -> [DitBrugernavn] -> Bibliotek -> Mail

Di kan tilgå den ellers usynlige Bibioteks-mappe via Finder's Gå-menu. Åbn menueen og tryk derefter på Alt-tasten; så dukker Bibliotek op, og du kan vælge den.

Hvis du derefter vælger visning på listeform (Kommando-2) og vælger "Vis Omfang" og "Beregn alle størrelser", tæller Finder sammen, hvor meget der ligger i hver mappe, og derefter kan du sortere mapperne efter stigende eller faldende størrelse.

Hver mappe i din(e) mailboks(e) i Mail har også hver sin mappe i Mail-mappen i Bibliotek. Her kan du også fide alle sendte og modtagne attachments.

Stien i TimeMachine burde være omtrent den samme som ovenfor, så alt andet lige burde du kunne gå ind og plukke, hvad du har brug for.

Hvis du bruger et andet program end Mail, burde det programs undberbibliotek også ligge som nævnt ovenfor, eller eventuelt i "Application support" (jeg ved ikke, hvad den mappe hedder på dansk).


2709

341
PallMei (Skribent)
21. august 2022 @ 08:04
Bit kongen

Inden du skrotter Simply, hvis du ikke allerede har, ville det måske være nemmere at lave en Eksporter Postkasse mens tid er.

https://support.apple.com/da-dk/guide/mail/mlhlp1030/mac