xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook: Air M2 vs Pro M2
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)



0
13. august 2022 @ 20:17

Hej Macnyt

Jeg skal til at købe ny Macbook, og er rigtig meget i tvivl om hvorvidt det skal være Macbook Air M2 eller Macbook Pro (13") M2. Jeg hælder mest mod Macbook Air, da jeg synes der er mange for-argumenter for at vælge dén. Er der nogen der kan give mig et godt råd med på vejen, før jeg køber? Med studierabat, er der 100kr's forskel i prisen på de to. Skal have med 512GB SSD og 8GB Ram. Skal bruges til skolebrug, og så bruger jeg min bærbare rigtig meget derhjemme, til alt fra YouTube, Twitch streaming, Hearthstone (blizzard spil).

Hilsen Copemica

  3
0
  469

4593

394
14. august 2022 @ 00:12
FPU

Hej Copemica.

Uanset om det ender med en Air eller en Pro, kan jeg ikke fraråde dig nok at nøjes med 8 GB RAM. 8 GB er måske nok i 2022, men du vil jo have din nye Mac i en årrække, og eftersom både operativsystem og programmer har det med at vokse, kan 8 GB RAM sagtens vise sig at være en flaskehals om ikke ret længe.

Husk på, at RAM'en er integreret i selve CPU'en på den her Mac'er, og at SSD'en er loddet direkte på bundkortet, så de kan IKKE opgraderes. No way, no how. Du vælger, hvor meget CPU, RAM og SSD, du vil have fra starten af, og det er så det.

Jeg henviser til to tråde her på Macnyt, som handler om for og imod Air og Pro og om, hvad folk mener, den optimale konfiguartion er i forhold til prisen:

Tråd 1 om valg af ny Mac.

Tråd 2 om valg af ny Mac.

Prøv også at gå på YuTube og se nogle tests mellem de to Mac'er. Max Tech er et sted at starte.

Jeg havde egentlig selv planlagt at købe en 16 GB M2-Air med 1 TB SSD, men efter at have set og hørt hvor dårlig skærmen og lyden er i forhold til en 14'' M1-Pro til omtrent samme pris, blev Dankortet pakket sammen igen. Jeg ser lige tiden an indtil foråret, mens jeg håber på en bedre Air, og mens jeg bruger en masse af mine spareskillenger på vigtigere ting end en bærbar Mac.

Og så ellers velkommen på Macnyt. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde. 


4593

394
14. august 2022 @ 00:17
FPU

P.S. når du også skal bruge den til spil, MÅ det næsten blvie en Pro, for en Air har ikke nogen blæser, og når CPU'en bliver for varm, bliver der skruet pænt ned for clockfrekvensen (throttling), og det er generelt ikke så godt for et (krævende) spils grafik. Og stadigvæk: Jeg er af den klare mening, at 8 GB RAM vil være for lidt, især om et stykke tid, og især hvis du skal spille store spil.


4593

394
14. august 2022 @ 00:36
FPU

Den her Max Tech video om M2-Air versus 14'' M1-Pro kom ud tidligere idag.

Her nævnes specifikt, at Air'en ikke er oprimal til decideret gaming.