xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
"Kan ikke opdatere kalendere" på iPad
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
11. august 2022 @ 21:19
Veteran

Hejsa,

Jeg kan simpelthen ikke regne den her ud. Måske er der nogen der kan ;-)

Jeg har to næsten identiske iPads med iOS15.6

Den ene henter fint alt fra Exchange kontoen. 

Den anden henter alt fint men kan ikke kan opdatere kalenderen. Ved opstart af Exchange kontoen, starter den nogle gange med at indlæse kalendere og nogle gang slet ikke (har slettet iPad'en nogle gange). Efter den har læst kalenderen ind vises der en besked ud for "Exchange" under "Kalendere" inde i selve Kalender (der hvor man kan vælge hvilke kalendere man vi se): "kan ikke opdatere kalendere"

Jeg synes jo begge er sat ens op, og de er helt jomfruelige, da jeg har haft begge slettet flere gange. osv. 

Hvad tænker I her?

  6
0
  389

881

6
11. august 2022 @ 22:21
Veteran

EDIT

Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.


4593

394
11. august 2022 @ 23:46
FPU
Dirla skrev:

EDIT

Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.

Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart  AppleDims, og log ind på tjenesten igen.

Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.

Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.


881

6
12. august 2022 @ 00:35
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Dirla skrev:

EDIT

Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.

Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart  AppleDims, og log ind på tjenesten igen.

Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.

Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.

Ok 👍🏼

Hvad mener du med at “logge ud af tjenesten”? Hvordan?


881

6
12. august 2022 @ 00:35
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Dirla skrev:

EDIT

Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.

Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart  AppleDims, og log ind på tjenesten igen.

Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.

Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.

Ok 👍🏼

Hvad mener du med at “logge ud af tjenesten”? Hvordan?


4593

394
12. august 2022 @ 08:54
FPU

Nu er det jo en generel vejledning, og ikke alle apps eller tjenerster kræver et (separat) login, heller ikke selvom de f.eks. kører online-synkronisering, og i de tilfælde må man så nøjes med at genstarte sin dims og håbe på, at det hjælper.

AppStore og iCloud har f.eks. separate logins, hvor det kan hjælpe at logge ud, genstarte og så logge ind igen, hvis en eller anden funktion hænger, mens Kalender autoamtisk er online, i det øjeblik man er logget ind på Mac'en.

Det burde jeg nok have tilføjet for ikke at skabe forvirring. My bad.


881

6
12. august 2022 @ 09:18
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Nu er det jo en generel vejledning, og ikke alle apps eller tjenerster kræver et (separat) login, heller ikke selvom de f.eks. kører online-synkronisering, og i de tilfælde må man så nøjes med at genstarte sin dims og håbe på, at det hjælper.

AppStore og iCloud har f.eks. separate logins, hvor det kan hjælpe at logge ud, genstarte og så logge ind igen, hvis en eller anden funktion hænger, mens Kalender autoamtisk er online, i det øjeblik man er logget ind på Mac'en.

Det burde jeg nok have tilføjet for ikke at skabe forvirring. My bad.

Tonny, det er HELT fint :-)  Tak for din hjælp.

Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at det med at trække i menuen og manuelt hente kalenderopdateringen kun var nogle gange det skete. Så nu har jeg installeret Outlook som virker. Så må jeg kigge på det her senere.