Hejsa,
Jeg kan simpelthen ikke regne den her ud. Måske er der nogen der kan ;-)
Jeg har to næsten identiske iPads med iOS15.6
Den ene henter fint alt fra Exchange kontoen.
Den anden henter alt fint men kan ikke kan opdatere kalenderen. Ved opstart af Exchange kontoen, starter den nogle gange med at indlæse kalendere og nogle gang slet ikke (har slettet iPad'en nogle gange). Efter den har læst kalenderen ind vises der en besked ud for "Exchange" under "Kalendere" inde i selve Kalender (der hvor man kan vælge hvilke kalendere man vi se): "kan ikke opdatere kalendere"
Jeg synes jo begge er sat ens op, og de er helt jomfruelige, da jeg har haft begge slettet flere gange. osv.
Hvad tænker I her?
EDIT
Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.
Dirla skrev:EDIT
Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.
Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart AppleDims, og log ind på tjenesten igen.
Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.
Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.
Tonny Freimanis skrev:Dirla skrev:EDIT
Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.
Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart AppleDims, og log ind på tjenesten igen.
Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.
Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.
Ok 👍🏼
Hvad mener du med at “logge ud af tjenesten”? Hvordan?
Tonny Freimanis skrev:Dirla skrev:EDIT
Har fundet ud af, at jeg skal manuelt opdatere begivenheder (ved at trække ned i "Kalender"-menuen til venstre, så opdateres kalenderne. Men alt er jo sat til Push.
Når en eller anden tjeneste som f.eks. synkronisering hænger, hjælper det ofte med log ud af tjenesten, genstart AppleDims, og log ind på tjenesten igen.
Derfor er der en reel chance for, at push-funktionen kan komme til at virke igen.
Det er så enkel en metode, at jeg faktisk selv glemmer at prøve den af og til.
Ok 👍🏼
Hvad mener du med at “logge ud af tjenesten”? Hvordan?
Nu er det jo en generel vejledning, og ikke alle apps eller tjenerster kræver et (separat) login, heller ikke selvom de f.eks. kører online-synkronisering, og i de tilfælde må man så nøjes med at genstarte sin dims og håbe på, at det hjælper.
AppStore og iCloud har f.eks. separate logins, hvor det kan hjælpe at logge ud, genstarte og så logge ind igen, hvis en eller anden funktion hænger, mens Kalender autoamtisk er online, i det øjeblik man er logget ind på Mac'en.
Det burde jeg nok have tilføjet for ikke at skabe forvirring. My bad.
Tonny Freimanis skrev:Nu er det jo en generel vejledning, og ikke alle apps eller tjenerster kræver et (separat) login, heller ikke selvom de f.eks. kører online-synkronisering, og i de tilfælde må man så nøjes med at genstarte sin dims og håbe på, at det hjælper.
AppStore og iCloud har f.eks. separate logins, hvor det kan hjælpe at logge ud, genstarte og så logge ind igen, hvis en eller anden funktion hænger, mens Kalender autoamtisk er online, i det øjeblik man er logget ind på Mac'en.
Det burde jeg nok have tilføjet for ikke at skabe forvirring. My bad.
Tonny, det er HELT fint :-) Tak for din hjælp.
Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at det med at trække i menuen og manuelt hente kalenderopdateringen kun var nogle gange det skete. Så nu har jeg installeret Outlook som virker. Så må jeg kigge på det her senere.